Kraula Skrevet 18. november 2013 #1 Skrevet 18. november 2013 Heihei! Jeg har en liten leilighet med et ittebittelite kjøkken (ca 2x1,5m) som er fra en eller annen gang i forrige årtusen, og vurderer å pusse opp. Først tenker jeg å uansett å se meg litt omkring etter tips, inspirasjon, gode løsninger og slikt, samt noen praktiske spørsmål. Bør jeg ha induksjonstopp eller glasskeramikk? To eller fire? Jeg har svært liten benke-plass, tror jeg selv ikke bruker så veldig ofte mer enn 2 plater, så vurderer om det derfor er nødvendig, men med tanke på senere salg så lurer jeg på om det er verdt å ofre litt benkplass for to ekstra kokeplater eller ikke. Noen tips om do's and don'ts? Altså, vanlige feil? Bra tips? Alt tas i mot med stor takk!
Lea2 Skrevet 18. november 2013 #2 Skrevet 18. november 2013 En keramisk topp fungerer jo som benkeplate når den ikke er i bruk, så helt bortkastet er det jo ikke mht plass. Du kan jo også investere i en skikkelig skjærefjøl som passer til koketoppen også, slik at du kan bruke plassen uten å skade overflaten. Jeg tror jeg hadde gått for 4 plater (altså nesten kvadratisk koketopp). Ellers.. se om du finner alternativer der du kan dra ut mer benkeplass (slik som de gode, gammeldagse skjærefjølene som var integrert i en skuff). Eller kanskje et løst trillebord med arbeidsflate oppå. Praktisk oppbevaring og skap helt opp til taket er også et must på små kjøkken. Kanskje også skinner/kroker på veggen til å henge ting på. 1
Sunshine89 Skrevet 25. november 2013 #3 Skrevet 25. november 2013 Ein ting eg iallfall ville vurdert, om du skal ha mikro, om du evt kan få den "integrert" i eit evt overskap Då "sparar" du litt av benkeplassen din og
Rotemor Skrevet 25. november 2013 #4 Skrevet 25. november 2013 Jeg ville også gått for 4 plater - kvadratisk topp som Lea2 skirver. Denne siden må jo være ypperlig for deg : http://www.apartmenttherapy.com/categories/Kitchen
Rotemor Skrevet 25. november 2013 #5 Skrevet 25. november 2013 Nå er dette kjøkkenet rustikt og litt gammeldags.. Men man kan få litt inspirasjon av sånne bilder.
kaliina Skrevet 25. november 2013 #6 Skrevet 25. november 2013 Spørs jo litt åp hvor stort du vil ha kjøkkenet til sist da? Jeg hadde et knøttelite et som jeg pusset opp i førsten av mnd. Kan legge med før og etter-bilde så ser du forskjellen For meg gjør det pent lite at halve leiligheten er kjøkken fordi jeg personlig spiser og sover hjemme, ellers sitter jeg på pc. På denne måten fikk jeg plutselig plass til å sitte på kjøkkenet, utrolig deilig (Beklager forøvrig rotet, blir litt sånn i oppussingsperioder ) 1
caskerette Skrevet 25. november 2013 #7 Skrevet 25. november 2013 Stilig, kaiilina. Kan man spørre hva dette lå på prismessig? Jeg har omtrent slik kjøkken som før-bildet. 1
kaliina Skrevet 25. november 2013 #8 Skrevet 25. november 2013 Stilig, kaiilina. Kan man spørre hva dette lå på prismessig? Jeg har omtrent slik kjøkken som før-bildet. Nå totalrenoverte jeg leiligheten, men hvis jeg ikke husker heeeelt feil så kom kjøkkenet alene på 16 000,- IKEA er gull! Panelen på veggene var ikke så ille dyr den heller, fant den på byggmax
caskerette Skrevet 26. november 2013 #9 Skrevet 26. november 2013 Nå totalrenoverte jeg leiligheten, men hvis jeg ikke husker heeeelt feil så kom kjøkkenet alene på 16 000,- IKEA er gull! Panelen på veggene var ikke så ille dyr den heller, fant den på byggmax Takk for svar, det var ikke gærent nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå