Gå til innhold

Ikke dra til dyreparken i Kristiansand

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jepp. Prioritering av et forsøk på å redde en dyreart som faktisk er i ferd med å dø ut. Høres grusomt ut, men jeg ser faktisk logikken. Det beste hadde selvfølgelig vært om de hadde funnet plass til kenguruene et annet sted, men når det ikke går - hva da?

Anonymous poster hash: 899f5...e5d
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, de kunne jo bare satt de ut sammen med gepardene, så hadde naturen fått gå sin gang.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk litt lengre enn til nesetippen før du fyrer deg opp.

Anonymous poster hash: c3249...f1d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Prioritering av et forsøk på å redde en dyreart som faktisk er i ferd med å dø ut. Høres grusomt ut, men jeg ser faktisk logikken. Det beste hadde selvfølgelig vært om de hadde funnet plass til kenguruene et annet sted, men når det ikke går - hva da?

Anonymous poster hash: 899f5...e5d

Geparder kan man ha mange andre steder i verden. Akkurat nå var det åpenbart ikke plass til dem i Kristiansand.

Da får man se hva som er status når kenguruene har dødd av naturligvis årsaker.

Anonymous poster hash: aeb02...9f5

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gunfreak

geoparder også nå, vi har allerde tigere og løver, trenger ikke flere kattedyr da, skal de ivareta arten finnes det bedre steder å gjøre det på,

Kenguruer er jo kule.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenguruer er jo kule.

Det spiller jo ingen rolle om de er kule eller ikke, det som spiller noen rolle er at de var levende dyr som dyreparken stod ansvarlige for.

Kan man ikke ta vare på dyr til de dør, så kan man ikke ha dyr.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Dette skjer i nesten alle dyreparker.

f.eks dyreparken i Stockholm som til og med reklamerer at de er med på å redde truede dyrearter, har avlivet dyr som har stått høyt på utrydningslista, fordi de skal ha plass til nye dyr som trekker mer publikum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrepaker skulle vært forbudt. Åpne heller store reservater hvor dyrene kan leve fritt og naturlig. Verdenssamfunnet kan fint ta seg råd til det. Jeg hadde gjerne betalt mer skatt i Norge for at ville dyr skal få leve i sitt rette element i Afrika eller hvor det måtte være, hvis jeg vet at pengene går til riktig formål og man forbyr dyreparkene.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunfreak

Ingen gode dyrleger i norge avliver friske dyr bare fordi eieren ikke vil ha de lengre, og da bør dyreparken holde samme regler, hvilke dyrleger de har i den parken som gjør dette vet jeg ikke, men de bør ikke være dyrleger når de dreper dyr pga. økonomisk vinning.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen gode dyrleger i norge avliver friske dyr bare fordi eieren ikke vil ha de lengre, og da bør dyreparken holde samme regler, hvilke dyrleger de har i den parken som gjør dette vet jeg ikke, men de bør ikke være dyrleger når de dreper dyr pga. økonomisk vinning.

Å joda. Vokste opp på landet, og da var det noen katter som fikk 12 kattunger osv. Disse ble avlivet. Dyrlegen avlivet også kattunger andre steder. Bedre det enn at de ikke får det bra.

Anonymous poster hash: e13e0...a16

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dyrepaker skulle vært forbudt. Åpne heller store reservater hvor dyrene kan leve fritt og naturlig. Verdenssamfunnet kan fint ta seg råd til det. Jeg hadde gjerne betalt mer skatt i Norge for at ville dyr skal få leve i sitt rette element i Afrika eller hvor det måtte være, hvis jeg vet at pengene går til riktig formål og man forbyr dyreparkene.

Dessverre er disse områdene gjennomkorrupte og dyrene lever langt sikrere i vestlige parker dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å joda. Vokste opp på landet, og da var det noen katter som fikk 12 kattunger osv. Disse ble avlivet. Dyrlegen avlivet også kattunger andre steder. Bedre det enn at de ikke får det bra.

Anonymous poster hash: e13e0...a16

Hvordan ble katten drektig i utgangspunktet?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, de kunne jo bare satt de ut sammen med gepardene, så hadde naturen fått gå sin gang.

Er du sikker på at naturen ville gått sin gang? Geparder jakter ikke kenguru i naturen (feil kontinent) og med tanke på at et kraftig spark fra en fullvoksen kenguru er nok til å spjære et menneske på langs er det fare for at geparden ville gått sulten fra bordet. Poenget: Man skal ikke leke med naturen. Som igjen er en god grunn til å slutte med dyrepark i sin tradisjonelle form totalt sett.

Anonymous poster hash: 8b72b...b1d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...