AnonymBruker Skrevet 18. november 2013 #1 Del Skrevet 18. november 2013 Har noen lyst til å dele erfaringer fra Jordan? Vi er to venninner som skal bo en uke i Aqaba (ikke strandhotell) i desember. Har planer om utflukter til Petra og Wadi Rum (helst uten overnatting). Vi reiser med Apollo. Leser i Rough Guide to Jordan og skal selvsagt også google mer, men det hadde vært supert om noen ville komme med nyttige tips. På forhånd tusen takk! Vurderte å bumpe denne tråden, men den er jo fra 2009 Anonymous poster hash: 7589e...117 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #2 Del Skrevet 21. november 2013 Vi var i der for et par år siden. Bodde på hotell med egen strand, det anbefales da den offentlige stranda er (var) full av søppel. Det var ikke så mye å finne på i selve byen, men mulig det er bedre nå. Petra anbefales på det varmeste!! Vi leide taxi en hel dag, avtalte pris på forhånd! Det er verdt å huske på at det er et arabisk land med de regler og skikker som følger med. Det er som sagt noen år siden vi var der, men hadde et flott opphold. Anonymous poster hash: d7e1d...7a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #3 Del Skrevet 21. november 2013 Forresten, ser nå at dere er to jenter. Da vi var der følte jeg meg litt utrygg da jeg gikk alene, men mulig det var min paranoia Vaktene på hotellet hadde forøvrig våpen og vi måtte gjennom en sikkerhetskontroll hver gang vi kom inn på hotellet. Så vil anbefale et ordentlig hotell! Anonymous poster hash: d7e1d...7a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2013 #4 Del Skrevet 23. november 2013 Tusen takk for svar Har allerede bestilt turen og skal altså ikke bo ved stranden, men vi er ikke opptatt av soling/bading uansett, mer av å se oss rundt. Captain’s som vi skal bo på er bare trestjerners, men håper det er trygt nok uansett. Har aldri lest at Jordan/Aqaba er spesielt utrygt Tror vi satser på å ta taxi til Petra og Wadi Rum istedenfor å dra på Apollos utflukter, ja. Har notert noen anbefalinger om pålitelige taxisjåfører, men tar gjerne imot alle slags tips til disse utfluktene Til forrige AB: Hvor lenge fikk dere taxisjåføren til å vente ved Petra? Anonymous poster hash: 7589e...117 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2013 #5 Del Skrevet 25. november 2013 Husker ikke helt, men tror det var ca 4 timer. Anonymous poster hash: d7e1d...7a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2013 #6 Del Skrevet 25. november 2013 Stemmer sikkert, er noe sånt jeg har hørt/lest fra andre også, og at det er litt for kort tid. Takk for svar Anonymous poster hash: 7589e...117 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2013 #7 Del Skrevet 26. november 2013 Jeg vurderte å lage en ny tråd, men fant ut at jeg like gjerne kunne bruke denne. Kanskje dere får noen tips også? Jeg er en kvinne på 25 år som vurderer å dra til Jordan i påsken. Dessverre er det ikke sikkert om noen har anledning til å være med, så da tenker jeg å dra alene. Er det noen som har tips til gode og trygge hotell i Amman? Hvordan blir kvinner som reiser alene behandlet? Er det steder jeg bør unngå? Har uansett ikke planer om å rave rundt gatelangs på kveldstid, men er det steder man bør unngå på dagtid? Vil det være en fordel for meg at jeg snakker litt arabisk? Jeg kan f.eks spørre om veien til et sted, spørre hvor mye noe koster, bestille mat og si til drosjesjåføren hvor jeg skal. Vil det tolkes positivt om jeg snakker arabisk eller tror dere de heller vil jeg skal snakke engelsk? Anonymous poster hash: ce02c...90b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå