AnonymBruker Skrevet 18. november 2013 #1 Skrevet 18. november 2013 Vi lurer på å lage istand nissefest for barna i omgangskretsen, og har da tenkt til å ha dette i skogen på oversiden av huset vårt. Så jeg ble sittende å tenke, hvordan er det å lage grøt på bål? Er det kanskje enklest å koke den ferdig hjemme, også holde den varm i en gryte som henger over bålet? Anonymous poster hash: 6f8ca...850
Gjest Raindrops Skrevet 18. november 2013 #2 Skrevet 18. november 2013 Uten at jeg har erfaring med det så virker det litt tungvindt å lage den fra bunnen av oppi skauen, så jeg ville nok satset på å koke den hjemme først. Iallefall hvis bålet uansett er så nær hjemmet som det høres ut.
Cata Skrevet 18. november 2013 #3 Skrevet 18. november 2013 Ville laget den hjemme og holdt den varm over bålet. Jeg innbiller meg det ville blitt mye svidd grøt i bunnen og mye overkoking dersom man skulle koke den over bålet. Dessuten tar det sin tid å koke grøt og det skal litt til å holde noenlunde jevn varme på et bål såpass lenge. 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2013 #4 Skrevet 18. november 2013 Om du bruker sånn hurtigkokt grøtris kan det nok gå, men det tar ei stund å få kokt opp såpass mye væske uansett. Og bålgryter er sjeldent laga av materiale som sprer varmen noe særlig, så stor fare for å få brent i bunnen - uansett om grøten er kokt ferdig på forhånd. Husk lokk! Ellers vil det sterk røyksmak av grøten. Anonymous poster hash: 34c6f...eb6
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2013 #5 Skrevet 18. november 2013 Lag den i termos med hurtigris da?
Leanne Skrevet 19. november 2013 #6 Skrevet 19. november 2013 Lag dynegrøt og varm den opp igjen på bålet
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #7 Skrevet 19. november 2013 Jeg ville kokt grøten ferdig hjemme, og latt gryten stå ved siden av/inntil bålet sånn at grøten får litt lunk uten å risikere at den blir svidd. Anonymous poster hash: 34c6f...eb6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå