Gå til innhold

Koke risengrynsgrøt på bål?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi lurer på å lage istand nissefest for barna i omgangskretsen, og har da tenkt til å ha dette i skogen på oversiden av huset vårt. Så jeg ble sittende å tenke, hvordan er det å lage grøt på bål? Er det kanskje enklest å koke den ferdig hjemme, også holde den varm i en gryte som henger over bålet?

Anonymous poster hash: 6f8ca...850

Videoannonse
Annonse
Gjest Raindrops
Skrevet

Uten at jeg har erfaring med det så virker det litt tungvindt å lage den fra bunnen av oppi skauen, så jeg ville nok satset på å koke den hjemme først. Iallefall hvis bålet uansett er så nær hjemmet som det høres ut.

Skrevet

Ville laget den hjemme og holdt den varm over bålet. Jeg innbiller meg det ville blitt mye svidd grøt i bunnen og mye overkoking dersom man skulle koke den over bålet. Dessuten tar det sin tid å koke grøt og det skal litt til å holde noenlunde jevn varme på et bål såpass lenge.

• Liker 1
Skrevet

Om du bruker sånn hurtigkokt grøtris kan det nok gå, men det tar ei stund å få kokt opp såpass mye væske uansett. Og bålgryter er sjeldent laga av materiale som sprer varmen noe særlig, så stor fare for å få brent i bunnen - uansett om grøten er kokt ferdig på forhånd.

Husk lokk! Ellers vil det sterk røyksmak av grøten.

Anonymous poster hash: 34c6f...eb6
Skrevet

Lag dynegrøt og varm den opp igjen på bålet :)

Skrevet

Jeg ville kokt grøten ferdig hjemme, og latt gryten stå ved siden av/inntil bålet sånn at grøten får litt lunk uten å risikere at den blir svidd.

Anonymous poster hash: 34c6f...eb6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...