Gå til innhold

Suspekt epost?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter jeg betalte flyreise med Norwegian tidligere i dag, mottok jeg en epost med dette innholdet fra DanskeBank (min bank er en lokalbank i Norge):

Cher (e) Kunden (s)

Under siste kjop, har du blitt advart av en melding som informerer deg om plikten til a delta i nye regler om e palitelighet for kjop med kredittkort pa internett og innforing av en stopper for fremtidige kjop . Og vi har ikke den dagen medlemskap fra deg, og vi beklager a matte informere deg om at du ikke lenger kan bruke kortet ditt pa internett.

Vennligst klikk pa linken "Bekreft medlemskap min"

Takk for tilliten du har vist oss.

Vennlig hilsen,

Denne meldingen og eventuelle vedlegg er konfidensielle og for eksklusiv bruk av adressat sin. Hvis du har mottatt denne meldingen ved en feil, takk til umiddelbart a varsle avsender og slette meldingen. Enhver endring, redigering, uautorisert bruk eller formidling er forbudt. Utstederen skal ikke vaere ansvarlig for meldingen ved endring, forvrengt, forfalsket, infisert av et virus eller publisert eller kringkastet uten tillatelse.

Hva er dette for noe?

Anonymous poster hash: 7593d...c07

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Blubberella
Skrevet

Virus/phishing/scam. Slett den.

Hvis du noensinne er i tvil om en mail er fra banken din, kontakt banken via deres hjemmeside (gå inn på siden selv, ikke følg noen link i mailen). Stort sett sender aldri bankene ut sånne mailer og spesielt ikke med masse skrivefeil.

Skrevet

Ikke trykk på noe som helst i den eposten ihvertfall.

Anonymous poster hash: 6334a...9c4
Skrevet

spam. Enkelt å se fordi det bl.annet er masse skrivefeil.

Skrevet

Jeg får ikke engang disse spennende mailene. :(

Jeg må spre epostadressen min mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...