AnonymBruker Skrevet 18. november 2013 #1 Skrevet 18. november 2013 Jeg har alltid trodd at jeg har sett ut slik jeg gjør i speilet. Har ikke skjønt hvorfor jeg ser så rar ut på bilder, men har ikke tenkt så veldig mye mer over det enn det. Har heller latt være å bli tatt bilder av. Men så har jeg da funnet ut at det er slik som jeg ser ut på bildene jeg faktisk ser ut. Etter at jeg fant ut dette har jeg virkelig mistet det meste av selvtilliten min. Man ser klart og tydelig at jeg har et asymmetrisk ansikt og jeg ser faktisk bare helt rar ut. Dette er ikke noe jeg klarer å se i speilet, men så fort jeg ser meg slik jeg ser ut i virkeligheten, ser man det klart og tydelig. På høyre side har jeg mer hud over øyet, så det øyet er mer hengende ned enn mitt venstre øyet. Nesen min er litt skeiv mot venstre side. Kjeven min er bredere på høyre side. Jeg har to store arr på høyre side (et langs kjeven og et langs pannen), som er mye mer tydelig i 'virkeligheten' enn i speilet. Leppene mine er også større på venstre side, så ser ut som de er litt svulmet opp. Etter jeg fant ut av dette, begynte jeg å søke litt rundt på nettet. Det var jo utrolig dumt gjort av meg, for der stod der veldig mange artikler om at hvis man skulle ha en sjanse til å være pen, ja da måtte man ha symmetrisk ansikt. Dette har faktisk plaget meg utrolig masse, og jeg tenker på det hver eneste dag. Utrolig irriterende hvordan en så 'liten' ting kan plage meg. Vet egentlig ikke helt hvor jeg ville med dette her, men må bare få det ut. Høres ut som jeg overreagerer noe veldig her, men jeg føler meg rett og slett stygg, og det føles ikke særlig bra. Kanskje noen andre her som også har det slik? Eller er jeg bare helt teit her..? Anonymous poster hash: 3b952...0ca
Gjest iGirl Skrevet 18. november 2013 #2 Skrevet 18. november 2013 Symmetri er kjedelig spør du meg. "Pent" er kjedelig. Faktisk kan et arr i ansiktet være vakkert. 3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2013 #3 Skrevet 18. november 2013 Symmetri er kjedelig spør du meg. "Pent" er kjedelig. Faktisk kan et arr i ansiktet være vakkert. Ironisk mtp. avataren din. Ellers er jeg helt enig. Jeg vil ikke være pen, jeg vil være fuckings kul. Anonymous poster hash: 1710f...c95 3
Ego Skrevet 18. november 2013 #4 Skrevet 18. november 2013 Alle ansikter er asymmetriske. At du reagerer på bilder av deg selv sammenlignet med speilbildet, er vel at sistnevnte er - ja nettopp - et speilbilde. Vi blir så vant til denne måten å se oss selv på, at vi raskt reagerer på fotografier som viser oss slik andre ser oss. Også enig med iGirl: asymmetri er det som gjør mennesker interessante! 1
Gjest iGirl Skrevet 18. november 2013 #5 Skrevet 18. november 2013 Ironisk mtp. avataren din. Ellers er jeg helt enig. Jeg vil ikke være pen, jeg vil være fuckings kul. Anonymous poster hash: 1710f...c95 Hvorfor er det ironisk med tanke på avataren min?
flinkeceline Skrevet 18. november 2013 #6 Skrevet 18. november 2013 Ingen er helt perfekte til og med filmstjerner har sine små kinks de sliter med. Aldri fornøyd, det er utseendet oppsummert.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2013 #7 Skrevet 18. november 2013 Jeg skjønner hvordan du har det! Jeg har også et asymmetrisk ansikt. På gode dager legger jeg ikke noe særlig merke til det, på dårlige dager skriver jeg lister over alle kosmetiske operajsoner jeg ville fått utført om jeg bare hadde hatt nok penger. Virker som vi har noen av de samme greiene. Det ene øyet mitt sitter litt høyere enn det andre, nesen min er også litt skeiv mot venstre side, og kjevebeinet på venstre side er også litt mindre avrundet enn på høyre side. Tipper det er bare jeg som legger merke til det her, men jeg tar meg for eksempel veldig mye bedre ut på bilder fra høyre side enn venstre. Vet ikke heilt hvilke råd jeg kan gi deg, for vet selv hvor vanskelig det er å ikke fokusere på sånne ting. Men det hjelper veldig å bare prøve å endre på det kan gjøre noe med selv. Spis sunt, tren, finn de klærne og fargene som ser finest ut på deg, klipp håret i en mer flatterende fasong (jeg syns selv jeg ble mye penere av å kutte det veldig lange, rette blonde håret mitt til skulderlangt, mer voluminøst hår), finn sminke som passer til deg, ta godt vare på tennene dine osv. Jeg har bestemt meg for at jeg ikke får ta drastiske beslutninger som kosmetiske inngrep uten å ha prøvd alt det jeg nettopp ramset opp over. Jeg har også veldig lyst til å prøve vippeextension og restylane, men man kommer veldig langt med bare hår, sminke og klær også. Lykke til! Anonymous poster hash: 7efc0...f51 1
Gjest BabyBlue Skrevet 19. november 2013 #8 Skrevet 19. november 2013 Ingen mennesker legger bevisst merke til asymmetri med mindre de studerer deg veeeldig nøye eller biter seg merke i slik med vilje. Eller, noen er jo såpass asymmetriske at det blir ganske tydelig, men det er svært sjelden. Måten du ser deg på i speilet er som regel hvordan andre mennesker betrakter deg, fordi du er i bevegelse og er helhetlig. Hvordan du ser ut på bildet er ofte mindre flatterende fordi du kan granske en ting om gangen. Ikke tenk på det, det er ikke sunt å henge seg opp i slike ting med utseendet sitt. Om det derimot plager deg noe helt vanvittig kan du lett minske asymmetrien gjennom highlighting og konturing av ansiktet ditt. Du kan forandre fasong på både øyne, kinnbein og nese gjennom å fremheve eller forminske.
Skilpadden Skrevet 19. november 2013 #9 Skrevet 19. november 2013 Er jeg dum som spør om en liten ting? Jeg skjønner ikke helt hva dere mener, er det slik at slik vi ser oss selv på speilet, er ikke hvordan vi ser ut? Og det på bilder er hvordan vi virkelig ser ut?
Qvam Skrevet 19. november 2013 #10 Skrevet 19. november 2013 En gutt som gikk i klassen min på videregående ble heeelt annerledes når man så han i speilet, skikkelig asymmetrisk! Det samme på bilder av han. Men i virkeligheten vises det ikke i det hele tatt. Snålt, altså. Men poenget er: kanskje det ikke er så ille som du tror?
Acalewia Skrevet 19. november 2013 #11 Skrevet 19. november 2013 Jeg mistenker også at jeg er ganske asymmetrisk. Syntes jeg ser normal ut i speilet, men ser helt skjev ut på bilder, med mindre jeg snur bildet speilvendt... Håper andre ser meg sånn ca som jeg gjør i speilet, og ikke slik jeg ser ut på bilder, for da graver jeg meg ned.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #12 Skrevet 19. november 2013 Hvorfor er det ironisk med tanke på avataren min? Fotoshoppa bilde av en klassisk skjønnhet. For all del, kjør på, men det er litt ironisk når du samtidig bedyrer at du synes asymmetri er finere. Anonymous poster hash: 1710f...c95 4
Gjest iGirl Skrevet 19. november 2013 #13 Skrevet 19. november 2013 Fotoshoppa bilde av en klassisk skjønnhet. For all del, kjør på, men det er litt ironisk når du samtidig bedyrer at du synes asymmetri er finere. Anonymous poster hash: 1710f...c95 Hjelpe meg. Jeg synes jenta på bildet er nydelig sminket (noe jeg interesserer meg for). Dessuten elsker jeg blikket hennes. Her må jeg rettferdiggjøre ovenfor en anonym bruker hvorfor jeg har den avataren jeg har. Flott. 2
frøkna Skrevet 19. november 2013 #14 Skrevet 19. november 2013 Jeg har også asymetrisk ansikt! I tenårene har jeg nesten ingen bilder av meg selv, men nå har jeg faktisk lært meg hvordan jeg skal vinkle fjeset når jeg blir fotografert så det ikke synes, og litt hvilke muskler spesielt i øyenbryna jeg skal stramme hvordan så det syns minimalt. Jeg har aldri sett noe særlig forskjell på bilder og speilbildet mitt da, så har hatt anledning til å øve meg litt i speilet.
andy capp Skrevet 19. november 2013 #15 Skrevet 19. november 2013 Må si meg enig med de som ikke hyller det "perfekte" som lykken over alt på jord. De som fremheves som pent og "perfekt" i media, blir for meg ofte kjedelig og intetsigende. Det gir meg ikke noe ekstra å se på det, føler lite interesse og fascinasjon, blir ikke nysgjerrig. Gi meg heller en person som har levd et liv og bærer tegnene på dette livet med stolthet, gi meg de små særegenhetene som gjør at vi skiller oss ut, da blir jeg nysgjerrig og interessert. Jeg liker ikke å være en del av saueflokken, føler sjelden trang til å ha det samme som alle andre, liker å gjøre egne valg og gå egne veier. Hvorfor skal alt være likt? Hvorfor skal alle gjøre det samme? Mangfold og forskjeller er det som gjør verden interessant og spennende.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #16 Skrevet 19. november 2013 Alle har større eller mindre grad av asymmetri. Se på Angelina Jolie f.eks, som er hyllet som en av verdens vakreste kvinner: http://hornmatters.com/2012/03/symmetry-and-balance-3-reasons-to-not-worry-about-an-off-center-embouchure/ (scroll ned, eller les gjerne hele artikkelen). Grunnen til at man selv kan synes en selv ser rar ut på bilder, er fordi man er vant til å se seg selv i speilet, som andre her sier. Det man ser på bilder, er jo det omvendte av det man er vant til å se i speilet, og dermed ser det annerledes ut enn man er vant til. For alle andre rundt deg derimot, som ser deg slik du "egentlig" ser ut (dvs slik du ser ut på bilder), ser du helt normal og sikkert helt flott ut. Og husk: Man er sin egen verste fiende og kritiker. Når du står og nistuderer deg selv i speilet og fokuserer på detailer, så bruker andre kanskje bare noen sekunder på å se på deg og danne seg et helhetsbilde. Og det er dette sistnevnte som avgjør. Hvorvidt nesa di er litt skjev eller ei, er revnende likegyldig om helheten ser bra ut. Og helheten kan man fikse mye på bare ved å ordne på hår, fysisk form, hud, klær, sminke, osv. Anonymous poster hash: 53ef8...82e
Gjest Amber Rose Skrevet 19. november 2013 #17 Skrevet 19. november 2013 (endret) Men det er jo helt individuelt! Noen er finere på bilder enn i virkeligheten og noen er finere i virkeligheten enn på bilder. Bilder fremhever jo ganske ofte styggheter med blits osv som man ikke ser i virkeligheten. Kan ikke skjønne at noen mener at sånn som man ser ut på bilder er sånn man faktisk ser ut og at speilbildet lyver. Jeg har sett mange, eller nesten alle ser annerledes ut på bilder. Endret 19. november 2013 av Amber Rose
Erazor Skrevet 19. november 2013 #18 Skrevet 19. november 2013 Er jeg dum som spør om en liten ting? Jeg skjønner ikke helt hva dere mener, er det slik at slik vi ser oss selv på speilet, er ikke hvordan vi ser ut? Og det på bilder er hvordan vi virkelig ser ut? Når man ser seg selv i speilet, ser man seg selv speilvendt. På bilder vil man se seg selv som man faktisk ser ut (med mindre bildet speilvendes).
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2013 #19 Skrevet 19. november 2013 Ironisk mtp. avataren din. Ellers er jeg helt enig. Jeg vil ikke være pen, jeg vil være fuckings kul. Anonymous poster hash: 1710f...c95 Men det blir du jo hvis du er totalt skjeiv i trynet.
Skilpadden Skrevet 19. november 2013 #20 Skrevet 19. november 2013 Når man ser seg selv i speilet, ser man seg selv speilvendt. På bilder vil man se seg selv som man faktisk ser ut (med mindre bildet speilvendes). Det har jeg faktisk aldri, aldri tenkt over og aldri hørt om. Hvis andre ser meg slik jeg ser ut på bilder, så kan jeg aldri ha noe bra selvtillit igjen! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå