AnonymBruker Skrevet 18. november 2013 #1 Skrevet 18. november 2013 Hei! Jeg er sammen med en fantastisk kjæreste! Det eneste problemet er at jeg ikke klarer å stole helt på han. Jeg har litt problemer med selvtilitten. Jeg tror jeg har et gjennomsnittelig pent utseende, jeg har et mer "søtt" utseende, og ikke en jente folk snur seg etter på gaten. kroppen min er ikke perfekt, men jeg slank og er relativt fornøyd. Likevel er det det store fokuset på utsende som knekker meg. Det er så mange pene jenter overalt!! Typen min har også kompiser der damene deres er smellvakre unge jenter i begynnelsen av tyveårene. Jeg vil føle være den nydeligeste jenta/kvinnen i kjæresten min sine øyner, og selv om han er flink til å fortelle meg hvor vakker jeg er osv, klarer jeg ikke helt å stole på det. Tanken på at han ser vakre jenter hver dag er forferdelig, og jeg er livredd for at han en dag vil gå lei av meg. Han ser meg jo tross alt på mine verste dager, usminket og ustelt, men han får aldri se de pene jentene slik. Jeg er redd for at han skal like det han ser når han ser på andre jenter. Jeg er en rolig jente, fester lite. Noen vil kanskje kalle meg litt kjedelig, men jeg trives med å ha det slik, til tross for presset om å være gøy, ha mange veninner - YOLO trenden som har bredt seg. Jeg er ikke ute etter oppmerksomhet når jeg er ute blandt folk, og derfor får jeg også lite oppmerksomhet fra andre. Føler meg bare kjedelig og at det ikke er noe spessielt med meg. Det sliter enormt på selvtilitten, jeg er ofte sjalu og jeg hater det!! Av og til blir jeg kvalm av meg selv og hvordan jeg oppfører meg. Noen andre som er i samme situasjon?? Noen andre som har lett for å bli sjalu? Noen vil sikkert kalle meg tragisk, men jeg prøver virkelig å jobbe med meg selv. Setter stor pris på svar! Anonymous poster hash: b85fe...d93
Amphitrite Skrevet 18. november 2013 #2 Skrevet 18. november 2013 Føler det på akkurat samme måte! Har ingen tips til hva man kan gjøre, men vet du ikke er alene om å ha det sånn
AnonymBruker Skrevet 18. november 2013 #3 Skrevet 18. november 2013 Ja, jeg er vell ikke alene om det noe som ikke er rart med tanke på hvor stort press det er på utseende i dagens samfunn. Vi får prøve å jobbe med oss selv, selv om det er veldig vanskelig.. Anonymous poster hash: b85fe...d93
Amphitrite Skrevet 18. november 2013 #4 Skrevet 18. november 2013 Ja, det er vanskelig. Vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre for det heller.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2013 #5 Skrevet 18. november 2013 Av og til føles det håpløst, at jeg bare må venne meg til å føle det slik, for forstår egentlig ikke at noe kan gjøres. Jeg tror at den dagen jeg slutter å føle det slik, er den dagen jeg mister følelser for ham,og slutter å bry meg om hans mening. Det kan jeg aldri forestille meg noen gang kommer til å skje. Anonymous poster hash: b85fe...d93
AnonymBruker Skrevet 18. november 2013 #6 Skrevet 18. november 2013 Hei! Jeg er sammen med en fantastisk kjæreste! Det eneste problemet er at jeg ikke klarer å stole helt på han. Jeg har litt problemer med selvtilitten. Jeg tror jeg har et gjennomsnittelig pent utseende, jeg har et mer "søtt" utseende, og ikke en jente folk snur seg etter på gaten. kroppen min er ikke perfekt, men jeg slank og er relativt fornøyd. Likevel er det det store fokuset på utsende som knekker meg. Det er så mange pene jenter overalt!! Typen min har også kompiser der damene deres er smellvakre unge jenter i begynnelsen av tyveårene. Jeg vil føle være den nydeligeste jenta/kvinnen i kjæresten min sine øyner, og selv om han er flink til å fortelle meg hvor vakker jeg er osv, klarer jeg ikke helt å stole på det. Tanken på at han ser vakre jenter hver dag er forferdelig, og jeg er livredd for at han en dag vil gå lei av meg. Han ser meg jo tross alt på mine verste dager, usminket og ustelt, men han får aldri se de pene jentene slik. Jeg er redd for at han skal like det han ser når han ser på andre jenter. Jeg er en rolig jente, fester lite. Noen vil kanskje kalle meg litt kjedelig, men jeg trives med å ha det slik, til tross for presset om å være gøy, ha mange veninner - YOLO trenden som har bredt seg. Jeg er ikke ute etter oppmerksomhet når jeg er ute blandt folk, og derfor får jeg også lite oppmerksomhet fra andre. Føler meg bare kjedelig og at det ikke er noe spessielt med meg. Det sliter enormt på selvtilitten, jeg er ofte sjalu og jeg hater det!! Av og til blir jeg kvalm av meg selv og hvordan jeg oppfører meg. Noen andre som er i samme situasjon?? Noen andre som har lett for å bli sjalu? Noen vil sikkert kalle meg tragisk, men jeg prøver virkelig å jobbe med meg selv. Setter stor pris på svar! Anonymous poster hash: b85fe...d93 Du har veldig fokus på utseende, det må du prøve å få bort. Sjalusi kommer ofte av lavt selvbilde, og på sikt ødelegger det forholdet. Det er vondt og vanskelig å ha det som du har det, men du må begynne nå å tenke positivt om deg selv, kjæresten din er sammen med deg fordi han vil det, ikke sant? Lag deg noen positive setninger som du sier til deg selv hver dag, du må få hjerna til å tro at du er "bra nok" Det tar lang tid å bygge opp selvbildet, men det går an. Anonymous poster hash: 2deba...6d0
Arianna Skrevet 18. november 2013 #7 Skrevet 18. november 2013 Prøv å tenk på at det faktisk er en grunn til at han er sammen med deg, og ikke en av de smellvakre jentene du ser rundt deg hele tiden. Jeg kjenner meg så sykt godt igjen i det du skriver, og slet veldig med dette tidlig i forholdet. Sambo er utrolig kjekk, og jeg vet med sikkerhet at flere jenter har vært/er veldig interessert i ham. Klarte virkelig ikke forstå at han liksom ville ha meg, en helt normal jente med kanskje litt for store former, og langt ifra skjønnhetsidealet. At han dro på byen alene for eksempel, jeg var så langt nede. Var helt sikker på at han kom til å finne noen han ville like bedre enn meg, og droppe meg. For hallo, alle andre jentene er jo bare så utrooolig mye deiligere enn meg, liksom. Man må bare slutte å fokusere på utseende, og innse at det faktisk ikke bare er det som spiller inn i et forhold! Som sagt; det er nok ikke uten grunn at han er sammen med nettopp deg! Det at du er som du er, det visste han nok når han ble sammen med deg også! Vi er alle forskjellige, og liker ulike ting. Og jeg er helt sikker på at han liker deg akkurat som du er. Til og med på dine dårlige dager! Med en gang du begynner å kjenne på sjalusifølelsen; minn deg selv på at det er deg han er sammen med, det er deg han elsker, det er deg han vil ha! Også gir du deg selv et bittelite spark bak, og får opp selvtilliten din litt! Jeg er sikker på at du er en flott jente, akkurat som du er!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå