Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor tror du det er slik at det er så mange menn som aldri blir fedre i dag? Er det selvvalgt, valg som har ført til de men at de ikke velger det bevist eller er det faktisk slik at mange kvinner ikke finner de gode nok som partnere? Litt rart at det er blitt så mange egentlig, når de er ca. 25% av alle menn og 13% av alle kvinner født rundt på 70-tallet. Tallene er funnet her http://www.forskning.no/artikler/2013/juni/360980

Forøvrig er det en del teorier i denne artikkelen, men har lyst å høre fra dere på dette forumet :)

Anonymous poster hash: 4edaf...ade
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke lest artikkelen, men kan forestille meg at færre menn har egne barn i dag hvis de er sammen med ei som har barn fra før. Det er jo vannligere i dag.

• Liker 1
Skrevet

Tja, etter det jeg har hørt fra menn så er de ikke villige til å gi opp friheten sin. De ønsker å leve ut ungdommen sin så lenge de kan, uten forpliktelser. Altfor mange menn i Norge har commitment issues.

Jeg har så lyst på barn men sliter med å møte en seriøs mann som vil det samme. Så dette påvirker jo oss kvinner og. Jeg kan dra til Thailand og finne meg noen, men vil helst være gift.

Anonymous poster hash: d8096...b54
  • Liker 11
Skrevet

Jeg har ikke lest artikkelen, men kan forestille meg at færre menn har egne barn i dag hvis de er sammen med ei som har barn fra før. Det er jo vannligere i dag.

Ja, og det er jo ofte slik at kvinnene får traumer etter slikt og. Så kanskje de ikke vil ha flere barn heller og mannen ikke er så super interessert i det heller. Han har jo på en måte barn.

Skrevet

Hvorfor tror du det er slik at det er så mange menn som aldri blir fedre i dag? Er det selvvalgt, valg som har ført til de men at de ikke velger det bevist eller er det faktisk slik at mange kvinner ikke finner de gode nok som partnere? Litt rart at det er blitt så mange egentlig, når de er ca. 25% av alle menn og 13% av alle kvinner født rundt på 70-tallet. Tallene er funnet her http://www.forskning.no/artikler/2013/juni/360980

Forøvrig er det en del teorier i denne artikkelen, men har lyst å høre fra dere på dette forumet :)

Det er mye lettere for ei dame å finne seg noen. Det er mye vanskeligere for menn å få seg dame.

• Liker 3
Skrevet

Det er mye lettere for ei dame å finne seg noen. Det er mye vanskeligere for menn å få seg dame.

Bulls***.

(men det er en annen diskusjon... faktisk... du finner den/de her inne et sted)

• Liker 9
Skrevet

Er det ikke sånn at det er flere kvinner enn menn i verden?

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Er mange menn som er tilbakeholdne da. Ofte slik at dama ønsker barn mens han ikke blir klar noen gang, og det kan resultere i at de blir dumpa, for dama blir ikke akkurat yngre og kan ikke vente i all evighet. Og da blir de barnløse da..

• Liker 3
Skrevet

Det er ikke polygami her til lands, så det er vel heller like vanskelig i gjennomsnitt. Men det stemmer at det er mange rundbrennere, som er nesten spesialisert på å trykke på kvinnenes knapper. Som da viser seg å være en annen senere ;)

• Liker 2
Skrevet

Dette kan være en god forklaring.

Ettersom det ofte er dama som vil ha barn, og hun allerede har barn fra før, så blir det ikke noe mer.

• Liker 1
Skrevet

Dette kan være en god forklaring.

Ettersom det ofte er dama som vil ha barn, og hun allerede har barn fra før, så blir det ikke noe mer.

Ja, etter en ungdomstabbe er hun blitt gravid og får dermed barn. Så blir ho i lag med en mann, og for han er det ikke så viktig. Dette kan jo og forklare den nedgåande iqen blant nordmenn de senere årene. De dumme og uforsiktige får barn, mens de mer skikkelige får ikke.

• Liker 4
Skrevet

Ehh, hva!?

Anonymous poster hash: 34bd7...af1

• Liker 5
Skrevet

Ja, etter en ungdomstabbe er hun blitt gravid og får dermed barn. Så blir ho i lag med en mann, og for han er det ikke så viktig. Dette kan jo og forklare den nedgåande iqen blant nordmenn de senere årene. De dumme og uforsiktige får barn, mens de mer skikkelige får ikke.

Sikkert en viss sammenheng der også, ja.

Skrevet

Leste ikke artikkelen altså, men jeg har mine egene teorier om saken....

Jeg kan jo ikke snakke for andre enn meg selv, men jeg tror det i størst grad er selvvalgt... Hvis jeg på død og liv måtte ha barn så hadde jeg allerede hatt det.

"Nå til dags" er det så mye man kan ta seg til at jeg trur at det er veldig lett å velge bort unger til fordel for andre ting man har større interesser for. Ganske sikker på at damer generelt sett synes at det å "leke hus" er hakket mer spennende enn menn også....

• Liker 3
Gjest AnneShirley
Skrevet

Jeg tror dette først og fremst handler om at kvinner prioriterer det å få barn, og sørger for at det skjer. Mens dette ikke er like viktig for menn, sånn i gjennomsnitt.

• Liker 4
Skrevet

Jeg tror dette først og fremst handler om at kvinner prioriterer det å få barn, og sørger for at det skjer. Mens dette ikke er like viktig for menn, sånn i gjennomsnitt.

Man kan jo ikke prioritere å få barn, når man ikke har noen å få det med. Det er ikke alle som ønsker å bli alenemor.

Anonymous poster hash: d8096...b54

• Liker 1
Skrevet

Kan ha noe med antall homofile som lever ut legningen sin i dagens samfunn.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det skyldes at en stor andel menn blir valgt bort som seksualpartnere.

Ettersom sex- og relasjonsmarkedet etter hvert er blitt 100 % på kvinners premisser, så medfører det at man får mange menn som rett og slett faller helt utenfor.

Endret av Lincoln
  • Liker 10
Skrevet

Jeg hørte nettopp på radio at flere menn forblir barnløse, men attraktive menn med barn resirkuleres. Altså at de får kull nummer to eller til og med tre. Så de mennene som får barn, får flere enn før, mens det er jevnere fordelt blant kvinner.

• Liker 3
Skrevet

Det skyldes at en stor andel menn blir valgt bort som seksualpartnere.

Ettersom sex- og relasjonsmarkedet etter hvert er blitt 100 % på kvinners premisser, så medfører det at man får mange menn som rett og slett faller helt utenfor.

Det er vel litt vanskelig at det skal være slik. Dersom det er så få menn kvinnene liker er jo det jo slik at enkelte menn bestemmer 100% av markedet og kan dumpe den han vil. Det er kun dersom det hadde vert færre kvinner enn menn at kvinner kunne diktere slikt. Men det er jo klart at det er flere menn som ønsker å ha sex på byn enn jenter tror jeg og da kan jo jentene velge.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...