Arianna Skrevet 18. november 2013 #1 Skrevet 18. november 2013 Ja, så har det seg sånn at jeg og min kjære har bestemt oss for å prøve å få barn! Kjempespennende, og vi gleder oss begge veldig! Men, dette er helt nytt for oss. Er det enkelte ting som er viktig å tenke på? Noen som kanskje har et par gode råd for at dette skal gå så fort som mulig? Aller helst skulle det skjedd i går! Jeg har begynt å ta folat og andre vitaminer. Holder meg unna alkohol osv! Andre ting som er greit å vite om prøving og en eventuell graviditet?
Ninakanin Skrevet 18. november 2013 #2 Skrevet 18. november 2013 At det kan ta lang tid! Pass på så du ikke blir skuffet etter 3-4 mnd uten klaff, fort gjort når man gleder seg sånn
Ninakanin Skrevet 18. november 2013 #3 Skrevet 18. november 2013 Og selvfølgelig: Lykke til! :D Ps: kan være lurt å finne ut hvordan syklusen din er, det hjelper veldig
Arianna Skrevet 18. november 2013 Forfatter #4 Skrevet 18. november 2013 Og selvfølgelig: Lykke til! :D Ps: kan være lurt å finne ut hvordan syklusen din er, det hjelper veldig Hehe, ja, det ligger vel noe der! Får bare prøve å tenke på andre ting, selv om det er nesten umulig! Er jo så spent på om vi faktisk får det til, når vi får det til og hvordan det nye livet blir! Har en viss anelse om hvordan syklusen er. Har også gått til innkjøp av el-tester, så her taes det så alvorlig som overhodet mulig!
missdior Skrevet 19. november 2013 #5 Skrevet 19. november 2013 At det kan ta lang tid! Pass på så du ikke blir skuffet etter 3-4 mnd uten klaff, fort gjort når man gleder seg sånn Signerer den! Jeg gikk inn med godt mot og regnet med at innen PP3-4 var vi kommende foreldre. Her er vi straks i PP8 og ingen action. Lykke til
Arianna Skrevet 19. november 2013 Forfatter #6 Skrevet 19. november 2013 Signerer den! Jeg gikk inn med godt mot og regnet med at innen PP3-4 var vi kommende foreldre. Her er vi straks i PP8 og ingen action. Lykke til Får håpe det snart skjer noe for oss begge ganske snart, da! :D Tusen takk!!
Nepenthe Skrevet 19. november 2013 #7 Skrevet 19. november 2013 Gratulerer og lykke til! Tips: Ikke la prøvingen ta over livet deres. Lettere sagt enn gjort, i hvert fall når man har prøvd i over ett år og ingenting skjer.. Lev livet som normalt, kutt ut evt røyk og kutt ned på alkohol. Slapp av, og kos dere når dere selv ønsker
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #8 Skrevet 20. november 2013 Lev som normalt, trenger ikke kutte ut alkohol, bare evt mellom EL og mensen/IKM. Anonymous poster hash: 30836...0d9
Arianna Skrevet 20. november 2013 Forfatter #9 Skrevet 20. november 2013 Men alkoholen kan vel påvirke fruktbarheten, som jeg har forstått? Ser ingen grunn til å gjøre det vanskeligere enn nødvendig
Sofius Skrevet 20. november 2013 #10 Skrevet 20. november 2013 Mitt råd er også å tenke at det faktisk kan ta litt tid. Vi har prøvd siden mai 12 og det har ennå ikke skjedd noe her. Nå har vi funnet ut at jeg har pco og må gå ned i vekt først. Men jeg kjente på det at jeg var utrolig skuffa hver eneste gang det ikke gikk. For før jeg hadde satt meg ordentlig inn i det så trodde jeg det bare var svært få som ikke fikk det til med engang eller få som hadde SA'er. Men lykke til:) Det er jo en utrolig spennende tid:)
Nepenthe Skrevet 20. november 2013 #11 Skrevet 20. november 2013 Men alkoholen kan vel påvirke fruktbarheten, som jeg har forstått? Ser ingen grunn til å gjøre det vanskeligere enn nødvendig Det kan den, ja. Det ser ut som om det er uenighet i hvor mye alkohold som må til før fruktbarheten påvirkes, jeg har googlet meg fram til at "kvinner bør avstå fra alkohol i hele prøveperioden", og til at "det er ikke skadelig å drikke litt, men unngå fylla og å drikke for ofte". Så hvis det ikke er noe stress for deg å avstå helt, så er vel sikkert det det beste. For min del drikker jeg veldig sjelden uansett.
Arianna Skrevet 21. november 2013 Forfatter #12 Skrevet 21. november 2013 Det kan den, ja. Det ser ut som om det er uenighet i hvor mye alkohold som må til før fruktbarheten påvirkes, jeg har googlet meg fram til at "kvinner bør avstå fra alkohol i hele prøveperioden", og til at "det er ikke skadelig å drikke litt, men unngå fylla og å drikke for ofte". Så hvis det ikke er noe stress for deg å avstå helt, så er vel sikkert det det beste. For min del drikker jeg veldig sjelden uansett. Stress å avstå er det overhodet ikke. Er jo eneste når vi skal på julebord nå, har jo ikke lyst å vekke noen mistanke. Men vi klarer sikkert finne på noe lurt! Nei, vi drikker såpass sjelden at det ikke er noe problem i det hele tatt. Og som sagt, så ser jeg heller ingen grunn til å risikere at det går saktere heller. Påvist eller ikke!
Arianna Skrevet 24. november 2013 Forfatter #13 Skrevet 24. november 2013 Okey! Nå er det to dager siden jeg tok en positiv EL-test, og i hele natt har jeg gått å kjent på skikkelige mensmurringer. Er dette et godt tegn eller? Tross alt godt over en uke igjen til IKM!! 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #14 Skrevet 24. november 2013 To dager siden hadde du positiv test, det vil si at din dpo idag er 1, så det er pms du kjenner... Dessverre Anonymous poster hash: 76c87...c54
Arianna Skrevet 24. november 2013 Forfatter #15 Skrevet 24. november 2013 Har fremdeles dette eggløsnings-slimet (mye mer enn jeg hadde i går og dagen for positiv test), så det kan sikkert være at jeg faktisk har eggløsningen i dag? Det er vel de neste 48 timene man er mest fruktbar? Pleier å kjenne litt murringer under eggløsning, så var sikkert bare det. PMS tror jeg i alle fall ikke det er. Det kommer alltid en dag eller to før mensen, så da er den en uke for tidlig...
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #16 Skrevet 24. november 2013 Ja, pleier å være 2 dager men ca 12-48 timer så vanskelig å vite men hvis du har fortsatt mye slim så kan være og ! murringer kan være eggløsningen som skjer lurt å legge inn Aksjer også Anonymous poster hash: 76c87...c54
Lovinda82 Skrevet 24. november 2013 #17 Skrevet 24. november 2013 Jeg vil tro at det er eggløsning på gang jeg... Husk at IKM blir om ca 2 uker fra nå da (ser at du lenger opp skriver at IKM er om litt over en uke).
Arianna Skrevet 24. november 2013 Forfatter #18 Skrevet 24. november 2013 Jeg vil tro at det er eggløsning på gang jeg... Husk at IKM blir om ca 2 uker fra nå da (ser at du lenger opp skriver at IKM er om litt over en uke). Ja, med tanke på resten av symptomene jeg har opplevd i dag så er det uten tvil eggløsning. Oppdaget ikke resten før jeg skrev her. Men synes det er rart at IKM skal komme senere akkurat denne måneden. Den kommer ALLTID den 3. i hver måned...
Lovinda82 Skrevet 24. november 2013 #19 Skrevet 24. november 2013 (endret) Lutefasen, perioden mlm eggløsning og mensen, er som regel ca 12-14 dager. Egget trenger så lang tid på å feste seg. Hvis man har lutefase på f.eks 10 dager kan man ha lutefasedefekt. Endret 24. november 2013 av Lovinda82
Gjest Offensive Pie Skrevet 25. november 2013 #20 Skrevet 25. november 2013 Ja, med tanke på resten av symptomene jeg har opplevd i dag så er det uten tvil eggløsning. Oppdaget ikke resten før jeg skrev her. Men synes det er rart at IKM skal komme senere akkurat denne måneden. Den kommer ALLTID den 3. i hver måned... Det er mulig det er jeg som er treig nå, men hvordan kan en regelmessig mens alltid komme på samme dato? Månedene er jo ikke like lange...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå