AnonymBruker Skrevet 18. november 2013 #1 Skrevet 18. november 2013 Jeg har begynt å spise mye kyllingfilet. Det smaker litt tamt i lengden uten noe krydder, så har begynt å tilsette sånn fajitaskrydder fra santa maria. Jeg vet at dette ikke er bra, men synes det setter så god smak på kjøttet! Er det noen andre som vet om noe godt krydder å ta på som har noe å anbefale? Anonymous poster hash: 4a6ec...6af
Safira Skrevet 18. november 2013 #2 Skrevet 18. november 2013 Hva med å lage tacokrydder/fajitakrydder selv? Finnes en haug oppskrifter på nettet! Eller så ville jeg prøvd meg frem med hvitløk, pepper, salt og urter. Koriander og lime er f.eks. godt! 3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2013 #3 Skrevet 18. november 2013 Krydder i fajitaskrydder: salt, paprika, pepper, korianderfrø, gurkemeie (smaker ikke mye men gir farge), bukkehornfrø, cayennepepper, oregano "og andre krydderier". Jeg pleier å krydre etter hva jeg har til kyllingen – indiske krydder til indiskinspirert måltid, osv. Salt og pepper hvis det er en smakfull saus. Anonymous poster hash: c4fb2...230 1
heiduderborte Skrevet 18. november 2013 #4 Skrevet 18. november 2013 KARRI!!! bruker det på ALT, kyllingen, blomkålen osv. Utrolig smak og gir en fresh farge! vil du ha sterk mat så tar du i litt ekstra, utrolig futt i maten krydderet inneholder ikke salt. Og fy på meg, om karri er et usunt krydder, da legger jeg meg og skammer meg!
AnonymBruker Skrevet 18. november 2013 #5 Skrevet 18. november 2013 Hold deg unna kjøpte krydderblandinger og bland krydderet selv. Kjøp alle de rene krydderne de har i krydderhylla. Kjøpte krydderblandinger har som regel sukker som en av de tre første ingrediensene. Anonymous poster hash: 6bd34...198 1
Gjest rådyr Skrevet 18. november 2013 #6 Skrevet 18. november 2013 KARRI!!! bruker det på ALT, kyllingen, blomkålen osv. Utrolig smak og gir en fresh farge! vil du ha sterk mat så tar du i litt ekstra, utrolig futt i maten krydderet inneholder ikke salt. Og fy på meg, om karri er et usunt krydder, da legger jeg meg og skammer meg! Karri er faktisk kjempesunt:) Inneholder bl.a gurkemeie, som er megasunt. Faktisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå