Gå til innhold

Hvor lang tid tar det før forholdet er ganske seriøst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er singel nå, da. Så lurer ikke på noe angående mitt forhold, da jeg ikke har noe, enda. Men jeg savner veldig å være i et forhold og skal på en date til helga som kommer. Grugleder meg!

Men til saken: Jeg lurer litt på hvor lang tid det tar før forholdet kan anses som seriøst? Hva er den vanligste tiden egentlig. Har jo sett/hørt noen som har forlovet seg etter bare et par mnd mens andre par bruker flere år før de flytter sammen og sånt.

Men hva syns dere er mest "riktig" eller.. logisk? Når kan man begynne å snakke om framtiden sammen for eksempel. Når er det vanlig å si "jeg elsker deg" eller i det hele tatt føle det?

Det er bare noe jeg har tenkt litt på i dag. Jeg selv har bare vært i èt ordentlig forhold før, og jeg var 16 da vi ble sammen. Forholdet varte i nesten fem år. Men siden vi var så unge, tok det automatisk lenger tid før vi begynte å snakke om barn osv. Men vi flyttet sammen da vi var 18 og 20 år gamle da. Hvis jeg husker riktig så begynte jeg å se for meg en framtid med han omtrent ett år etter at vi hadde vært sammen.

Anonymous poster hash: 69c7f...30c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg føler at folk rundt meg blir "Seriøse" med kjærestene sine altfor tidlig, men det er vel smak og behag? Jeg har vært i et forholdt veldig lenge nå, og jeg anså ikke forholdet som "seriøst" før det hadde gått ett-to år.. Nå flytter jo folk sammen etter noen par måneder!! Kanskje det bare er jeg som ikke liker å forplikte meg så tidlig?

Skrevet

Kommer helt an på alder og situasjon. Alt fra 2 dager til 1 år.

For meg er det seriøst i det man begynner å snakke om å bo sammen eller planlegge noe som er mer enn en måned eller to frem i tid.

Skrevet

For min del mellom 6 mnd og ett år kanskje? Jeg har passert 30. Men, som du sier selv, alle forhold er forskjellige.

Anonymous poster hash: f592c...a55

Skrevet

Jeg går ikke inn i et forhold med mindre jeg ser en fremtid med mannen, så får min del så er det vel egentlig seriøst fra dag én.

Skrevet

Kan virkelig ikke sette et tall på det... Spørs helt på personene, situasjon, alder osv.

Med meg og mannen min ble det seriøst fra den dagen vi bestemte oss for å satse på hverandre og bli et par. Jeg hadde en baby fra tidligere forhold og med barn i bildet ville jeg ikke gått inn i noe nytt forhold uten at det var seriøst og ting var ordentlig snakket ut om før vi satset.

Vi flyttet sammen ganske tidlig (3mnd) og gifta oss etter 2år. Ja, de fleste mener det er å gå altfor fort frem, men for OSS var det riktig og de valgene har ingen av oss angret på. Vi har vært igjennom veldig mye på kort tid og vet at forholdet vårt står sterkt selv i tunge tider.

Skrevet

Jeg og min kjæreste har bare vært sammen i 2 mnd. Etter to uker bestilte han tur til oss i romjula. Vi er begge ute etter noe seriøst, forhåpentligvis den vi skal bli gamle med. Både det å bo sammen, og barn er pratet om. Så jeg vil si vi er i et seriøst forhold. Men vi har ingen planer om å flytte sammen på lenge. Og da snakker vi 2-3 år.

Anonymous poster hash: d4c1c...108

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...