AnonymBruker Skrevet 18. november 2013 #1 Skrevet 18. november 2013 Jeg har tidligere prøvd å gå ned i fettprosent, men kaloriinntaket ble for lavt, slik at jeg mistet mer muskler enn fett. Det er jo stikk motsatt av hva jeg ønsket. Jeg har begynt å trene seriøs styrke, og målet er å få en sterkere og STRAM kropp(større andel muskler, mindre fett), men har samtidig litt fett på kroppen jeg vil ha bort. Jeg er SÅ lei av det ekstra magefettet og det overflødige på overarmene mine. I det store og det hele er det ganske lite, hvis man skulle sammenlignet med en ordentlig overvektig person, så jeg må jo innrømme at utgangspunktet mitt er bra likevel. Er slank, BMI på ca. 19, men er rett og slett litt "tynnfeit". Jeg har faktisk store problemer med å anslå hvor mye kalorier jeg trenger på en dag. Jeg går ikke ned i vekt av å spise over 1500 kalorier hvert fall(eller, mulig, men da snakker vi kanskje 0,2 kg i uken), så forbrenningen min er ikke veldig høy. Tenker også at det er et resultat av at jeg har ganske lite muskler i kroppen. Jeg ønsker jo å bygge muskler samtidig som jeg mister fett. Det er litt problematisk, da muskelbygging i utgangspunktet krever kalorioverskudd, mens "fettreduksjon" krever kaloriunderskudd. Jeg er forholdsvis nybegynner innen styrketreningen, og vet at man da har lettere for å bygge muskler, selv kanskje på et liiite underskudd. Har blitt fortalt at man kan miste 1% av den totale fettprosenten per uke. Hvis dette stemmer, hvordan skal jeg gå frem? Tusen takk til de som måtte ha et svar til meg!! Anonymous poster hash: c2b94...d6e
AnonymBruker Skrevet 18. november 2013 #3 Skrevet 18. november 2013 Lavkarbo og styrketrening. Jeg spiser allerede lavkarbo faktisk, men jeg regner med at det ikke er nok? Spiser man i overskudd, vil man jo fremdeles holde på fettet? -TS Anonymous poster hash: c2b94...d6e
AnonymBruker Skrevet 18. november 2013 #4 Skrevet 18. november 2013 Om du skal bli helt "rippa" så er det vanskelig for de fleste å deffe samtidig som man bygger muskler. Normalt bør man ha byggeperioder der en bulker seg godt opp før man deffer ned igjen. Man vil alltid miste litt muskler under deffeperiodene, men over tid med flere sykluser med bulke/deffe vil man kunne få en ganske definert kropp med relativt høy muskelmasse gitt et fornuftig kosthold og treningsprogram. Anonymous poster hash: 201d0...fc8
AnonymBruker Skrevet 18. november 2013 #5 Skrevet 18. november 2013 Høyde og vekt? Jeg tror du må bare satse på en av delene av gangen. Først kan du bygge muskler, så kan du ned i fettprosent. Om du skal spise i underskudd, samtidig som du bygger muskler, så kommer det til å ta lang tid. Anonymous poster hash: 9a8cc...551
AnonymBruker Skrevet 18. november 2013 #6 Skrevet 18. november 2013 Høyde og vekt? Jeg tror du må bare satse på en av delene av gangen. Først kan du bygge muskler, så kan du ned i fettprosent. Om du skal spise i underskudd, samtidig som du bygger muskler, så kommer det til å ta lang tid. Anonymous poster hash: 9a8cc...551 Er så lei av fettet på kroppen min, så det frister mest å "bli kvitt" det først. Samtidig har jeg så lite muskler, at jeg kommer til å bli syltynn fordi ingenting fyller ut. Det er som kjent ganske vanskelig å holde seg på en ganske lav vekt over lengre tid... 169 cm høy og 54 kg. -TS Anonymous poster hash: c2b94...d6e
Løvetanten Skrevet 18. november 2013 #7 Skrevet 18. november 2013 (endret) Jeg spiser allerede lavkarbo faktisk, men jeg regner med at det ikke er nok? Spiser man i overskudd, vil man jo fremdeles holde på fettet? -TS Anonymous poster hash: c2b94...d6e Men spiser du nok? Og ja, du kan miste fett og samtidig øke muskelmassen. Har gjort det selv med stort hell. Endret 18. november 2013 av Løvetanten
AnonymBruker Skrevet 18. november 2013 #8 Skrevet 18. november 2013 Er så lei av fettet på kroppen min, så det frister mest å "bli kvitt" det først. Samtidig har jeg så lite muskler, at jeg kommer til å bli syltynn fordi ingenting fyller ut. Det er som kjent ganske vanskelig å holde seg på en ganske lav vekt over lengre tid... 169 cm høy og 54 kg. -TS Anonymous poster hash: c2b94...d6e Jeg tror rett og slett at du burde fokusere på å bygge muskler. Du føler deg kanskje dvask, PGA du mangler muskler. Om du mister fettprosent så blir du rett og slett bare mindre i versjon, og ikke strammere. Jeg er 164 og veier 50 kg. Ja jeg hadde fett noen plasser, men det er fordi jeg ikke eide en muskel da jeg begynte med styrketrening. Nå trener jeg styrke 3 ganger i uken, og kroppen har endret seg utrolig mye. Når du får muskler på kroppen, så vil fettprosenten din se mindre ut også. Tren styrketrening, spis proteinrikmat, og hold deg i et lite overskudd. Så kan du heller de dagene du ikke trener, holde deg i et lite underskudd. Da vil du ikke legge på deg fett, men muskler. Anonymous poster hash: 9a8cc...551 2
Løvetanten Skrevet 18. november 2013 #9 Skrevet 18. november 2013 Når du spiser lavkarbo så skal du ikke ha behov for å telle kalorier (med mindre du stapper i deg nøtter og drikker fløte hver dag), men spise ved behov sånn du er vant til. Om du trener med tunge vekter og samtidig spiser sunn lavkarbokost så er det ikke nødvendig å tenke verken overskudd eller underskudd. Regner med fra posten din å dømme at du verken skal konkurrere eller trene daglig, så med et fullkroppsprogram 2 ganger i uka burde du raskt merke forskjell.
Gjest Runforit Skrevet 18. november 2013 #10 Skrevet 18. november 2013 Du vil blir strammerer i fisken når muskelmassen øker. Det er ikke sikkert at du må ned i vekt for å bli strammere. Mulig du faktisk holder deg der du er eller går noe opp. Det er fordelingen av muskler og fett som avgjør om du er fit ut. Jeg driver f.eks kun med jogging og er temmelig fast i fisken, men passer på å spise nok mat slik at jeg ikke mister for mye muskelmasse. Jeg fokuserer på mye protein og fett og selvsagt noe karbs, men da hovedsakelig fra grønnsaker og litt frukt. I og med at du er slank og har lav BMI så burde du fokusere på mål, ikke vekt.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #11 Skrevet 19. november 2013 Det er fullt mulig å bygge muskler i kaloriunderskudd - jeg har selv gjort det. Så lenge du er ganske utrent, så går det fint. Det blir bortimot umulig dersom du allerede har bygget opp store muskler. Jeg lå på 1500 kcal og drev samtidig med tung styrketrening. Etter 3 måneder hadde jeg tredoblet tyngden på vektene i de fleste av øvelsene. Og det er umulig om ikke muskelmassen hadde økt. Jeg veide fortsatt det samme etter 3 måneder, men jeg hadde da gått ned ca. 10 cm rundt livet. Anonymous poster hash: 50868...56f 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #12 Skrevet 19. november 2013 BMI på 19 og du har mer fett å bli kvitt. Du kan ikke ha mye muskler. Jeg anser meg selv som relativit utrent, men bare muskelmassen min gir meg en bmi på 22... 0-karbo / ketose funker veldig bra for meg. ca ca 1200-1300 kalorier går jeg ned 1,3kg fett pr 0.2kg muskler (6.5kg/1kg) Anonymous poster hash: 75440...1c1 1
Version 2.0 Skrevet 19. november 2013 #13 Skrevet 19. november 2013 Tren masse styrke og spis rent. Veldig enkelt egentlig, om man bare går inn for det. Du vil jo få en mye strammere kropp jo mer muskler du får, altså vil fettet forbrenne jo mer og større muskler du bygger, såfremt kostholdet er som det skal.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #14 Skrevet 19. november 2013 Jeg har ca samme mål som TS, bare at jeg veier ca 5 kg mer. Lurer på hvor lenge man må holde på, om man spiser på vedlikeholdsnivå, med masse proteiner, og trener fullkroppsprogram 3 ganger i uken, før man SER forskjell? Anonymous poster hash: c0a4d...ad6
Version 2.0 Skrevet 19. november 2013 #15 Skrevet 19. november 2013 Jeg har ca samme mål som TS, bare at jeg veier ca 5 kg mer. Lurer på hvor lenge man må holde på, om man spiser på vedlikeholdsnivå, med masse proteiner, og trener fullkroppsprogram 3 ganger i uken, før man SER forskjell? Anonymous poster hash: c0a4d...ad6 Du trenger ikke spise masse proteiner, men nok proteiner.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #16 Skrevet 19. november 2013 Masse som i mye mer enn jeg pleide, da. Jeg pleier å ligge på mellom 80 og 100 g proteiner pr dag. Det er sikkert kjempelite for noen, men for meg er det masse. Pleide å slite med å få i meg 30... Anonymous poster hash: c0a4d...ad6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå