Gå til innhold

Småkaker i julegave

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å lage småkaker eller noe i konfektstørrelse som jeg kan gi i julegave i år. Jeg har tenkt på Sara Bernards, men jeg tror de blir litt for vanskelige. Tenkte å legge dem i sånne Norges-glass, kanskje med noe papir oppi, og deretter pakke det inn som en julegave. Men har noen tips til hva jeg kan lage? Noe godt som tåler å ligge innpakket? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper mottakerene er minst 70 år.

Om noen skulle finne på å gi meg småkaker, vil de gå rett i søpla.

Anonymous poster hash: 31b9d...4b9

• Liker 2
Skrevet

Hvis ikke mottaker ønsker seg småkaker så hadde jeg nok gått for konfekt, type karameller eller noe annet sjokoladebasert. Mmmm...

Evt noen skikkelige gode hjemmelagde knekkebrød, det hadde passet meg i jula. Gjerne med noe godt pålegg, type ost, marmelade ol.

Anonymous poster hash: 1a251...ce7
  • Liker 1
Skrevet

Sara Bernards trenger vel ikke å være så vanskelige? Link

For noen år siden hadde jeg stor suksess med å lage hjemmelaget baileyskonfekt. Det kan du jo lage :) Bare å google etter oppskrifter.

Skrevet

Jeg har også tenkt å gi spiselige julegaver i år, men litt usikker på akkurat hva. Har tenkt på sjokoladekjeks, eller noen form for konfekt som f.eks. disse: http://cakeplease.no/oppskrifter/konfekt-med-bringebaermousse/ Til en familie med barn tenkte jeg på sånne: http://www.matpaabordet.com/2011/06/rice-krispie-treats-til-barna.html

Jeg er bare usikker på hvordan det holder seg, så vurderer å safe med sjokoladekjeks.

Anonymous poster hash: cff80...4e4
Skrevet

Hva med karameller eller drops? Finnes sikkert små papir du kan pakke de inn i - så blir det litt ekstra pent :)

Ellers er det jo mulig å lage:

syltetøy/marmelade

bounty-sjokolade

firkløversjokolade

+ finnes nok mange oppskrifter på konfekt på google

Du kan jo også lage hjemmelaget badesalt/skrubb eller såpe, hvis du vet noen ikke er så glad i søtsaker :)

Skrevet

Hadde faktisk tenkt å forslå sara bernhardt :fnise:

De er jo mer som små konfektkaker enn "tørre cookies". Skal en først gi matgaver synes jeg det bør være noe folk ikke gidder å lage selv, litt luksus :)

Anonymous poster hash: 6efec...ffc
Skrevet

Vi har forresten gitt sara berhard i julegaver med stort hell :) bare sa fra at denne julepakken skal legges rett i fryseren :fnise:

Ikke kake/konfekt, men hjemmelaget egglikør har også vært en julehit :)

Anonymous poster hash: 6efec...ffc
Skrevet

I fjor så lagde jeg twix barer i julegave til vennene min, og de ble en suksess. Når du lager de selv kan du velge størrelsen, formen o.l. selv. Det er litt vanskelig å lage de, men ikke umulig. Det tar litt tid og det er ganske grisete, iallefall etter min erfaring. Men det var verdt det. De ble så gode, og vennene mine elsket de. Jeg brukte denne oppskriften: http://www.youtube.com/watch?v=lWcluODtNKQ

Jeg brukte 500g kokesjokolade, ca. 350g karamell fudge som jeg fant i smågodt dunkene på rimi (de anbefalels) også brukte jeg marie kjeks (her tok jeg den billigste kjeksen jeg fant, og den funker fint), isteden for det som står i oppskriften, blir uansett det samme.

Skrevet

Småkaker? Bob...bob...bob...

Anonymous poster hash: 01a8d...4ce
Skrevet

Går det an å lage Sarah Bernhards som tåler oppbevaring i romtemperatur? Eller er det noe annet lurt man kan lage som tåler romtemperatur?

Anonymous poster hash: b1929...eb7
Skrevet

Går det an å lage Sarah Bernhards som tåler oppbevaring i romtemperatur? Eller er det noe annet lurt man kan lage som tåler romtemperatur?

Anonymous poster hash: b1929...eb7

Sjokoladekjeks? :)

Anonymous poster hash: cff80...4e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...