Gå til innhold

Trenger jeg profesjonell hjelp til å komme videre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere?

Jeg er ei jente på 29 år som det site halvannet året har levd livets glade dager med vennene mine. Menn har jeg ikke snudd meg etter og har vel tenk på det som framtid.

Så plutselig i sommer møtte jeg en mann. Typen til en kompis. Han snudde livet mitt på hodet. Ble stormende forelsket og klarte ikke tenke på noe annet. Har ikke kjent på di følelsene på mange år. Dette er en spesiell type, trener på toppidrettsnivå, har ei travelt liv og lignende.

Vi begynte å møtes etter hannes ønske, men plutselig takk han seg ut fordi han mente det liksom var både det ene og det andre, og han ville ikke ha forhold nå.

Vi har hatt et tilbakefall etter dette.

Min kompis som er kompis av han sier han er en vanskelig type. Gjorde det slutt med eksdama fordi han fikk noia, og han mener han ikke er klar for noen dame nå. At han liksom vil ha dame, men stivner når det blir for seriøst. Kompisen mener også vi kunne passet ilag, men det hjelper jo lite.

Det viser seg også at han har hatt interesse for ei anna jente samtidig som meg, han har møtt henne før meg. Har ikke blitt noe seriøst der heller.

Skjønner jeg må komme meg videre, men han sitter fast.. Føles som han er den rette.

Anonymous poster hash: 3cde8...4f0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis alle går til psykolog for kjærlighetssorg, så er det ikke rart det er lange ventelister... :vetikke:

• Liker 1
Skrevet

Hvis dette var i sommer, så vil jeg ikke si at å søke profesjonell hjelp er helt nødvendig. Dere kan umulig ha datet så lenge, og er jo knapt gått et par måneder.

Så prøv den normale veien først: kutte all kontakt (sosialt media, tlf nr, gamle meldinger), distraher deg selv, slutt å snakk om ham osv.

Skrevet

TS her..

Har jo en unormal sterk reaksjon her, derfor føler jeg at dette ikke er normalt. han preger hele meg, selv om det er snakk om kort tid.. Skjønner meg lite på det selv..

Skrevet

Hvis alle går til psykolog for kjærlighetssorg, så er det ikke rart det er lange ventelister... :vetikke:

Det er vanligere enn du tror. Jeg går fortsatt til psykolog pga kjærlighetssorg, 9 mnd etter det skjedde. Menn gir kvinner psykiske problemer med sine løgner.

TS, hvis du føler du sliter såpass at du ikke klarer å fungere i hverdagen så prøv psykolog :)

Anonymous poster hash: bdd83...f3e

• Liker 1
Skrevet

En psykolog kan ikke hjelpe deg med det der, du må hjelpe deg. Og det er helt normalt, det kalles kjærlighetssorg, våg å kjenne på den. Det går over, klem :)

Anonymous poster hash: cc490...5b1
Skrevet
Du trenger ikke profesjonell hjelp, men selvhjelp.
Du tar kontakt med han og forteller han alt du har skrevet her...tro meg du vil føle deg mye bedre etter dette.
Skrevet

TS her.. Jeg prøver å holde avstand. Har ikke vært med han på over fire uker. Men det sitter i som en klump. Det verste er fryktet for å ikke møte en ny, det sliter jeg veldig med og ser mørkt på framtida. Hjelper lite av kolleager er lykkelig gravis og bestevennina også er gravid.

Føler jeg ikke vet hvordan jeg skal møte en ny, hvordan jeg skal klare å gi slipp..

Skrevet

Hei TS, jeg skal forsøke å gi deg noen gode råd for jeg vet så alt for godt hvordan det er å sitte fast i noen på den måten.

For det første må du tvinge deg selv til å tenke på noe annet. Finn en aktivitet du blir oppslukt av, det kan være håndarbeid, trening, et spill, en TV-serie, hva som helst. Prøv mye forskjellig til du finner akkurat det som får tankene dine over på noe annet.

Dette får du ikke til på 2 timer, 2 dager eller kanskje ikke 2 mnd heller, det tar tid. Du har vært oppslukt og hjernen din sitter fast på han.

Og det henger fint sammen med at du er redd for å ikke treffe en ny. Du vil ikke ha HAN, men noen. Og dine kolleger ser lykkelige ut (er ikke sikkert de er det) og vennina di er gravid. Alle er så fordømt lykkelige, bare ikke du.

Men det er ikke sant. For du er en ung dame med livet foran deg. Prøv å se på det som noe fint og noe positivt. Det er heller ikke gjort på en dag. Ta deg tid, masse tid og kjenn etter på alle de vonde følelsene. Det er bare følelser, ikke farlig.

Og skal du henge fast i en fyr det ikke blir noe med, kommer du aldri videre vet du.

Og til slutt, les hektabloggen. Det hjalp meg.

Masse lykke til, dette vil gå bra!

Anonymous poster hash: cc490...5b1
  • Liker 1
Skrevet

Hva tenker dere?

Jeg er ei jente på 29 år som det site halvannet året har levd livets glade dager med vennene mine. Menn har jeg ikke snudd meg etter og har vel tenk på det som framtid.

Så plutselig i sommer møtte jeg en mann. Typen til en kompis. Han snudde livet mitt på hodet. Ble stormende forelsket og klarte ikke tenke på noe annet. Har ikke kjent på di følelsene på mange år. Dette er en spesiell type, trener på toppidrettsnivå, har ei travelt liv og lignende.

Vi begynte å møtes etter hannes ønske, men plutselig takk han seg ut fordi han mente det liksom var både det ene og det andre, og han ville ikke ha forhold nå.

Vi har hatt et tilbakefall etter dette.

Min kompis som er kompis av han sier han er en vanskelig type. Gjorde det slutt med eksdama fordi han fikk noia, og han mener han ikke er klar for noen dame nå. At han liksom vil ha dame, men stivner når det blir for seriøst. Kompisen mener også vi kunne passet ilag, men det hjelper jo lite.

Det viser seg også at han har hatt interesse for ei anna jente samtidig som meg, han har møtt henne før meg. Har ikke blitt noe seriøst der heller.

Skjønner jeg må komme meg videre, men han sitter fast.. Føles som han er den rette.

Du beskriver ikke noen behandlingstrengende tilstand, men det går an å betale privat for mer coachingpreget hjelp- også fra psykolog. Kan fort bli dyrt, noe som ikke er positivt dersom økonomien ikke er solid. Ville satset på hjelp av venner.

S

Skrevet

Hva mener du med at han høres alfa ut?

Skrevet

Hva mener du med at han høres alfa ut?

Google alfa male.

Skrevet

nja.. Han har nok god selvtillit og har gjort en del store ting som sikkert har gitt han enda mer selvtillit. Han har mye penger og muligheten til å oppleve.

Men han er vanskelig i forhold til damer..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...