AnonymBruker Skrevet 18. november 2013 #1 Skrevet 18. november 2013 Vurderer å gi en nettbrett i gave og virker som om det er mye å velge fra.. Alt fra Apple er utelukket, det kan tas som første punkt. Så det jeg lurer på¨er om jeg skal gå for noe som kjører Windows eller Android, og evt Samsung vs Sony. Windows basert nettbrett hadde sikkert vært kulere ift at det er enklere integrasjon med pc og andre jobb-ting, Android er mer morsomt ift mengde apps. Vedkommende har aldri hatt nettbrett før, men jobber mye med data og er nok ganske interessert i dings generelt. Men vil tro at nettbrettet vil i alle fall være mer en "moro-ting" enn direkte jobbting. Det vil si at jeg heller mer mot android, og alle slags fjernstyringsmuligheter for data/tv og så videre er nok bonus (har en del kule apper for dette på telefonen selv også). Likte godt Samsung Galaxy Note 10.1 4G 2014 Edition, men.. - er det verdt det? Noen tips? Tviler på at prisen kommer til å gå ned noe særlig før jul heller.. Man har jo også den versjonen som kun har wifi - men mister man mye da? Har selv en gammel iPad uten mobilnett så lurer litt på hvor mye man egentlig bruker mobilnettet hvis man uansett har mobil også? For det andre - hva som er hovedforskjellen mellom Galaxy Tab 3 og Note 10.1? Førstenevnte er jo halvparten av prisen, men samtidig, reviewene på nettet er jo ganske dårlige.. Vedkommende som jeg vurderer dette som en gave til, har en Samsung S3 telefon, så første tanke var å se på noe fra Samsung - men hvor mye betyr det egentlig hvis man uansett har Android? Sett nemlig også på Xperia Tablet Z, og det hele virker jo egentlig ganske bra - men mister man noe ved å ha Sony nettbrett hvis man har Samsung telefon? Har selv aldri hatt nettbrett og telefon fra samme merke så vet ikke helt om det er noe bonus der? Alt i alt - noen tips hva man burde legge vekt på hvis man velger et nettbrett til noen? Takker og bukker for alle tips og tanker, vil jo heller ikke ta feil valg her siden det koster jo også litt. Anonymous poster hash: 2d5c4...b4e
Lutetium 71 Skrevet 18. november 2013 #2 Skrevet 18. november 2013 Vedkommende som jeg vurderer dette som en gave til, har en Samsung S3 telefon, så første tanke var å se på noe fra Samsung - men hvor mye betyr det egentlig hvis man uansett har Android? Sett nemlig også på Xperia Tablet Z, og det hele virker jo egentlig ganske bra - men mister man noe ved å ha Sony nettbrett hvis man har Samsung telefon? Har selv aldri hatt nettbrett og telefon fra samme merke så vet ikke helt om det er noe bonus der? Alt i alt - noen tips hva man burde legge vekt på hvis man velger et nettbrett til noen? Takker og bukker for alle tips og tanker, vil jo heller ikke ta feil valg her siden det koster jo også litt. Anonymous poster hash: 2d5c4...b4e Skal ikke si noe om specks på det Sonybrettet eller forskjellen mellom Tab og Note. Men ang. bare Samsung utstyr er vel hovedideen at man kan bruke Samsung sin "Allshare" teknologi på altisamma. Dvs sende bilder direkte fra mobilen til tv, trådløst (hvis begge er Samsung) osv. Problemet er bare at Samsung her bruker en teknologi som er standardisert (DLNA), og prøver å gjøre den unik for Samsung. Jeg liker ikke at en produsent nærmest stjeler en åpen standard på det viset.Man trenger ikke Allhare.Det holder at dingsene støtter DLNA. Det er litt mer jobb å få det igang (det er det som er cluet med Samsungs versjon - den er mer strømlinjeformet og klar til bruk), men passer man bare på at dingsen støtter DLNA står man fritt til å kjøpe fra hvilken produsent som helst.Just my two cents.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå