Stueloff Skrevet 18. november 2013 #1 Skrevet 18. november 2013 Min mor har bedt meg skrive ønskeliste til jul, og jeg har veldig lyst på bøker om handarbeid, men vet ikke hvor jeg skal begynne. Er interessert av det meste innen handarbeid, særlig søm, brodering og strikking. Bøkene bør helst være norsk. Har Geriljabroderi av Astrid Loraas på lista, og tar gjerne imot tips i samme stil, men det er ikke et krav. Bare skriv ned alt av bøker som har inspirert og vært behjelpelig i arbeidet deres med handarbeid
AnonymBruker Skrevet 18. november 2013 #2 Skrevet 18. november 2013 For strikking så anbefaler jeg ofte nybegynnere Strikk fra scratch (du store alpakka) og Strikkeboka (gerd fjellanger). Strikk fra scratch har alt det basic du trenger å lære, men enkle oppskrifter. Strikkeboka bruker jeg fortsatt jevnlig til oppslagsverk på teknikker, også har den både enkle grunnoppskrifter og vanlige oppskrifter. Anonymous poster hash: afdb2...be6
MarianneE Skrevet 18. november 2013 #3 Skrevet 18. november 2013 Du kan komme og plukke de du vil ha i bokhylla mi for 300kr...
Stueloff Skrevet 19. november 2013 Forfatter #4 Skrevet 19. november 2013 For strikking så anbefaler jeg ofte nybegynnere Strikk fra scratch (du store alpakka) og Strikkeboka (gerd fjellanger). Strikk fra scratch har alt det basic du trenger å lære, men enkle oppskrifter. Strikkeboka bruker jeg fortsatt jevnlig til oppslagsverk på teknikker, også har den både enkle grunnoppskrifter og vanlige oppskrifter. Anonymous poster hash: afdb2...be6 Takk! Skal sjekke dem ut Du kan komme og plukke de du vil ha i bokhylla mi for 300kr... Haha, ja, kan skrive adressen din på ønskelista mi
Badeand Skrevet 20. november 2013 #5 Skrevet 20. november 2013 Kommer jo litt an på hva du liker å lage og hva du kan lage Jeg lister opp noen av de beste strikkebøkene jeg har. Finstrikket (Helga Isager), Sokker (Bitta Mikkelborg), Selbuvotten (Terri Shea) og Marius Strikkebok Jeg er ikke så inne på søm og broderi, men jeg har ei nybegynnerbok som heter Sy! Den er kjempefin, og det følger med stoff og instruksjoner til å sy en enkel veske
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #6 Skrevet 20. november 2013 Takk! Skal sjekke dem ut Oi, vet ikke hvorfor jeg fikk for meg at du var helt nybegynner. For litt viderekommende stemmer jeg på alle de bøkene som badeand nevner! I tillegg bruker jeg nøstebarnboka ganske jevnlig, til barnetøy. Oppskriftene er ganske enkle, men gode bruksmodeller. Og Strikkelyst er også ei sånn god bruksbok, med mye forskjellig - alt fra luer, votter, sjal, interiør, gensere. Anonymous poster hash: afdb2...be6
PecanPie Skrevet 20. november 2013 #7 Skrevet 20. november 2013 Jeg bruker Strikk til Nøstebarn, Myk start (May B. Langhelle) og Babystrik på pinde 3 og Babystrik på pinde 3,5-4 (Lene Holme Samsøe) til babytøy. De to siste er på dansk, men er veldig lette å forstå. Til selbuvotter bruker jeg Selbuvotten (Terri Shea) og Norske vottar og vantar (Annemor Sundbø). Usynlege trådar i strikkekunsten (Annemor Sundbø) er en interessant bok om strikkekunst gjennom historien. I tillegg har den en del fine oppskrifter til brukstøy. Ellers bruker jeg mest engelske bøker og oppskrifter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå