AnonymBruker Skrevet 18. november 2013 #1 Skrevet 18. november 2013 Vi lurer på om denne kunne være noe for oss. Vi trenger hovedsaklig god plass til to-tre bakovervendte seter, og bra bagasjeplass. De to bakerste setene blir derfor evt. tatt ut. Men er det god plass i den, eller bare mange seter? Erfaringer eller meninger om denne bilen? Anonymous poster hash: 0da5e...0ea
Semydfe Skrevet 18. november 2013 #2 Skrevet 18. november 2013 Er ikke mange seter i en vanlig xc90. Kun 5 ordinære plasser. Bagasjerommet er helt ok, men ikke plass til mer enn en vogn.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2013 #3 Skrevet 18. november 2013 Ettersom vi har sett er det 7 seter. Volvo Anonymous poster hash: 0da5e...0ea
AnonymBruker Skrevet 18. november 2013 #4 Skrevet 18. november 2013 XC90 er en 7 seter, men de to ekstra setene er bare "klappseter" som ligger nedbrettet i bagasjerommet. Når disse setene er oppe er det ikke noe bagasjeplass. To barneseter får du plass til, men kan bli trangt med tre. Usikker på hvordan det vil fungere med to bakovervendte, de jeg har sett har et forover og et bakover. Anonymous poster hash: 285dd...d5b
AnonymBruker Skrevet 18. november 2013 #5 Skrevet 18. november 2013 XC90 er en 7 seter, men de to ekstra setene er bare "klappseter" som ligger nedbrettet i bagasjerommet. Når disse setene er oppe er det ikke noe bagasjeplass. To barneseter får du plass til, men kan bli trangt med tre. Usikker på hvordan det vil fungere med to bakovervendte, de jeg har sett har et forover og et bakover. Anonymous poster hash: 285dd...d5b Takk for svar, da er det ikke så veldig aktuelt likevel. TS Anonymous poster hash: 0da5e...0ea
TheHairyToothfairy Skrevet 18. november 2013 #6 Skrevet 18. november 2013 (endret) XC90 for norsk market er fabrikklevert som 7 seter, med unntak av enkelte ocean race-varianter. Du finner belgisk og tysk-importerte med bare fem seter, men mitt inntrykk er at disse ikke er spesielt mange. De bakre setene er godt integrert i bagasjerommet slik at de kan legges ned og gi stort bagasjerom når du ikke har behov for mer enn 5 seter. Det er veldig feil å kalle disse for "bare klappseter", fordi de er gode seter i motsetning til mange andre 7-setere på markedet. Som man ser på bildet så ser det ganske ok ut. Det er også tull at det "ikke er noe bagasjeplass", denne bilen etterlater et av de største bagasjerommene i markedet når bakerste seterad er i bruk. Som man ser, det er respektabelt med bagasjeromsplass igjen. Legg merke til at man også kan legge ned et av setene slik man har seks seter i bruk. Nettopp av disse grunnene har jeg vurdert XC90 selv, fordi vi har behov for plass til 3 barn, gordon setter og gjerne litt ymse. Men jeg kommer aldri til å kjøpe den eksisterende generasjonen, som snart har vært på markedet i 12 år. Grunnen er at understellet er så veldig avansert at bilen slites ut etter fem år. Det er spesielt bakstillingen som er problemet, den eter foringer og stag som det skulle vært snacks - og det er dyrt å utbedre/vedlikeholde. Understellet i seg selv er genialt siden dette er en SUV som ikke velter i kollisjoner. Velt er veldig vanlig for SUV/store firehjulstrekkere fordi den fysiske massen av kjøretøyet samt tyngdepunkt er høyere opp fra marken enn en konvensjonell bil. Dette gjør at når sammenstøtet inntreffer så er sannsynligheten for å bli "løftet" veldig stor, og i de fleste tilfeller legger bilen seg på siden, og i mange tilfeller taket. Det er derfor SUV har så store skadetall på personskader. En XC90 gjør ikke dette, fordi understellet "kneler" i den motsatte siden av hvor sammenstøtet kommer. Veldig genialt bygget, men samtidig dyrt å vedlikeholde. Jeg har ikke råd til å kjøpe en ny slik, fordi bilene ligger stivt priset, opp mot millionen. Jeg synes også at bilen i seg selv begynner bli veldig utdatert i forhold til andre Volvoer, som feks V70. For min del blir det et valg av V70 - med fem seter, eller en Suburban/Yukon - med 7 seter og mye bagasjerom. edit; jeg vil også påpeke at med kun fem seter i bruk, så er bagasjerommet i en XC90 rett og slett gigantisk i forhold til andre biler i samme segment. Jeg kan kun komme på Mercedes-Benz GL som kan ha større eller samme kapasitet, sammen med den åpenbare Chevrolet Tahoe/Suburban. X5, ML og andre SUVs ligger langt under. Endret 18. november 2013 av myllarguten
AnonymBruker Skrevet 18. november 2013 #7 Skrevet 18. november 2013 XC90 for norsk market er fabrikklevert som 7 seter, med unntak av enkelte ocean race-varianter. Du finner belgisk og tysk-importerte med bare fem seter, men mitt inntrykk er at disse ikke er spesielt mange. De bakre setene er godt integrert i bagasjerommet slik at de kan legges ned og gi stort bagasjerom når du ikke har behov for mer enn 5 seter. Det er veldig feil å kalle disse for "bare klappseter", fordi de er gode seter i motsetning til mange andre 7-setere på markedet. Som man ser på bildet så ser det ganske ok ut. Det er også tull at det "ikke er noe bagasjeplass", denne bilen etterlater et av de største bagasjerommene i markedet når bakerste seterad er i bruk. Som man ser, det er respektabelt med bagasjeromsplass igjen. Legg merke til at man også kan legge ned et av setene slik man har seks seter i bruk. Nettopp av disse grunnene har jeg vurdert XC90 selv, fordi vi har behov for plass til 3 barn, gordon setter og gjerne litt ymse. Men jeg kommer aldri til å kjøpe den eksisterende generasjonen, som snart har vært på markedet i 12 år. Grunnen er at understellet er så veldig avansert at bilen slites ut etter fem år. Det er spesielt bakstillingen som er problemet, den eter foringer og stag som det skulle vært snacks - og det er dyrt å utbedre/vedlikeholde. Understellet i seg selv er genialt siden dette er en SUV som ikke velter i kollisjoner. Velt er veldig vanlig for SUV/store firehjulstrekkere fordi den fysiske massen av kjøretøyet samt tyngdepunkt er høyere opp fra marken enn en konvensjonell bil. Dette gjør at når sammenstøtet inntreffer så er sannsynligheten for å bli "løftet" veldig stor, og i de fleste tilfeller legger bilen seg på siden, og i mange tilfeller taket. Det er derfor SUV har så store skadetall på personskader. En XC90 gjør ikke dette, fordi understellet "kneler" i den motsatte siden av hvor sammenstøtet kommer. Veldig genialt bygget, men samtidig dyrt å vedlikeholde. Jeg har ikke råd til å kjøpe en ny slik, fordi bilene ligger stivt priset, opp mot millionen. Jeg synes også at bilen i seg selv begynner bli veldig utdatert i forhold til andre Volvoer, som feks V70. For min del blir det et valg av V70 - med fem seter, eller en Suburban/Yukon - med 7 seter og mye bagasjerom. Tusen takk for mye informasjon!! Anonymous poster hash: 0da5e...0ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå