camie Skrevet 7. mai 2004 #1 Skrevet 7. mai 2004 Hmmm, kokken vår ga meg virkelig noe å tenke på idag.... Han håpet at transport streiken ikke ble langvarig for det kunne jo spøke litt for innkjøpene av råvarer til bryllupsmiddagen.... Kjenner at jeg får litt små-angst, men her gjelder det vel å ha is i magen?.... :-?
Gjest Poirot Skrevet 7. mai 2004 #2 Skrevet 7. mai 2004 Nei, jeg er ikke bekymret. Man kan kjøre til en butikk som ikke er rammet, eller til Svarige om man bor nærme nok.
Murf Skrevet 7. mai 2004 #3 Skrevet 7. mai 2004 nope! Om sju uker er vi vel tomme for bleier over hele Norge, og det var jo da Erna Solberg sa at de måtte gripe inn Coop er jo ennå ikke i streik, så vidt jeg husker? kokken får handle der. 5 uker til mitt, og jeg har is i magen. (nam) M
Gjest Tex Skrevet 8. mai 2004 #4 Skrevet 8. mai 2004 Jeg er heller ikke bekymret for transportarbeiderstreiken. Men skulle jeg hatt hotellbryllup nå ville jeg ikke fått sove....
Fru Snurp Skrevet 8. mai 2004 #5 Skrevet 8. mai 2004 Jeg gifter meg om en uke, og er ikke det minste bekymret. Det er fortsatt flere butikker som ennå ikke er tatt ut i streik. Ferskvarer er det ikke mangel på, selv i streikerammede butikker, så jeg ser ikke helt problemet? Hvis dere bruker en kokk som til daglig jobber på restaurant kan han sikkert bestille varer via restauranten sine leverandører uten problemer. Det gjør kokken "vår". Har du sett noen restauranter som har stengt pga råvaremangel kanskje?? ;-) Nei, streiken hadde jeg OVERHODET ikke bekymret meg for.
camie Skrevet 8. mai 2004 Forfatter #6 Skrevet 8. mai 2004 Men kan ikke denne streiken få større konsekvenser viss den blir langvarig? Er vel kanskje ikke noe å bekymre seg over, til nå har jeg ikke tenkt på den streiken i det hele tatt, var kokken som fikk meg på den tanken....Tenker dette går bra jeg.
Fru Snurp Skrevet 8. mai 2004 #7 Skrevet 8. mai 2004 Det vil jo vise seg hvilke konsekveser streiken får om den blir langvarig. MEN det synes jeg IKKE du skal bruke tid og energi på å bekymre deg for. Dersom det (mot formodning) skulle bli litt problemer med få tak i en del råvarer, må dere jo bare forholde dere til det, og løse det på best mulig måte der og da. En løsning for deres bryllup blir det sikkert, for det blir uansett ikke tomt for alle råvarer, ikke sant? I verste fall må dere kanskje bytte om litt på en rett eller to, men hva gjør det? Kokken fikser det uansett. Glem hele greia du. Dette blir litt som å bekymre seg for været synes jeg: Man kan ikke gjøre noe med det, kun finne måter å innrette seg på etter forholdene :-)
Gjest Tex Skrevet 8. mai 2004 #8 Skrevet 8. mai 2004 Har du sett noen restauranter som har stengt pga råvaremangel kanskje?? ;-) Nei, streiken hadde jeg OVERHODET ikke bekymret meg for. Vi fikk ikke den pizzaen vil ville ha på Peppez pga av streiken.
Gjest MrsL Skrevet 8. mai 2004 #10 Skrevet 8. mai 2004 Det går nok helt sikkert bra....de får ikke streike så lenge.........
Gjest gjest1 Skrevet 8. mai 2004 #12 Skrevet 8. mai 2004 Hadde ikke bekymret meg for streiken, ferksvarer er det ikke vanskelig å få tak i, og hotellet kan eventuelt skaffe varer fra mindre levrandører som ikke streiker. Det er bare transportmedarbeider i ett forbund som streiker, sjåfører som er organisert i HK f.eks er ferdig og fornøyd med lønnsoppgjøret sitt for lenge siden. Det er derfor butikker som Coop har varer, da de bruker HK-sjåfører. Det som kan bli spennende nå, for dere, er jo hvis hotell og restaurantbransjen går i streik. Så kanskje du skal spørre kokken din om han er organisert?? Caro
Tosca Skrevet 8. mai 2004 #13 Skrevet 8. mai 2004 Transportstreiken bekymrer jeg meg ikke for. Det som bekymrer meg mer, er hvis hotell- og restaurant næringen går ut i streik. :-? Det har det vært snakk om de siste dagene. Da kan vi få et poblem siden vi skal innta bryllupsmiddagen på et av byens hotell. Men vi får vel ta det som det kommer. Er ikke annet å gjøre.
Fru Snurp Skrevet 8. mai 2004 #14 Skrevet 8. mai 2004 Vi fikk ikke den pizzaen vil ville ha på Peppez pga av streiken. Men du fikk noe annet, som gjorde samme nytten ikke sant? ;-)
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 8. mai 2004 #15 Skrevet 8. mai 2004 Streiken begynner nå å ramme de som ikke har noe de skulle ha sagt: De små butikkene. Flere butikker rundt omkring har stengt/vurderer å stenge de neste dagene, fordi de ikke har varer igjen. Er ikke det litt trist?
Bokalven Skrevet 8. mai 2004 #16 Skrevet 8. mai 2004 Damen jeg snakket med på Kiwi sa at fra mandag trappes streiken opp, og vil da også gjelde frukt og grønt. Jeg vet ikke om dette stemmer...
jea Skrevet 8. mai 2004 #17 Skrevet 8. mai 2004 Vi skal jo ha det på hotell så jeg håper inderlig att vi ikke blir rammet :o
April Skrevet 10. mai 2004 #18 Skrevet 10. mai 2004 Vi skal også ha det i et selskapslokalet, men stefaren min(som driver stedet) har kjøpt inn kjøttet til hovedretten, så vi får hverfall den da! Ellers er jeg egentlig ikke bekymret for streiken..
camie Skrevet 10. mai 2004 Forfatter #19 Skrevet 10. mai 2004 Vi skal jo ha det på hotell så jeg håper inderlig att vi ikke blir rammet :o Hotellstreik kan bli et faktum den 15.mai..... *krysser fingre for at det ikke blir det*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå