AnonymBruker Skrevet 18. november 2013 #1 Skrevet 18. november 2013 Er ca 162 høy og veier 57kg. Tips til forbedring av kostholdet mitt? Det ser ca slik ut: 07.30: Tre eller Fire knekkebrød. 12.00: (Ca tre dager i uken) en skyr u/musli eller f.eks sjokolade eller nutrilett-bar. 14.00: En skyr m/Musli 19.00: Middag. To dager i uken består det av f.eks subway eller kinamat (pga dårlig tid og lite lyst til å lage noe). En dag i uken blir det bare toast eller knekkebrød. Spiser også litt godteri tre dager i uken. Spiser alltid når jeg er sulten. Men trenger litt tips da jeg er veldig dårlig til å få i meg grønnsaker og kjøtt. Anonymous poster hash: f96c6...ef2
teneighty Skrevet 18. november 2013 #2 Skrevet 18. november 2013 Heisann. Hva er målet med kostholdet? Har du noen plager som kan stamme fra ditt nåværende kosthold tror du? Oppblåsthet, betennelser, slapphet, osv osv Mvh Joachim
AnonymBruker Skrevet 18. november 2013 #3 Skrevet 18. november 2013 Har ikke problemer med kostholdet men fornuften min sier meg at jeg ikke får i meg alt jeg trenger når jeg spiser som jeg gjør. Nå har jeg f.eks ikke spist fisk på tre uker, og sist jeg spiste kjøtt var på Tirsdag. Er ung og frisk, men jeg ser for meg at i det lange løp så er det ikke bra å spise som jeg gjør Anonymous poster hash: f96c6...ef2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2013 #4 Skrevet 18. november 2013 Dette var ikke noe bra kosthold i mine øyne. Kutt ned på karbohydratene, få i deg mer proteiner, som egg, fisk og kjøtt, og sunt fett som nøtter og avokado. Få også i deg masse grønnsaker hver dag, samt bær. Frukt kan godt begrenses til én pr. dag. Anonymous poster hash: a00a4...4d5 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2013 #5 Skrevet 18. november 2013 Dette er et elendig kosthold, ja. Du trenger mer proteiner og fett, og mindre karbohydrater. Det er dessuten for lite mat totalt sett. Spis egg, kjøtt (spesielt fra storfe, grunnet fettsyresammensetninger og jern), grønnsaker, nøtter, avocado, bær og annen ordentlig mat. Sjokolade er ikke hverdagskost, begrens slikt til én gang pr uke. Ikke rart sykehusene er stappfulle om folk virkelig spiser som dette på jevnlig basis over flere år... Sprøtt! Anonymous poster hash: 682ac...f84 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2013 #6 Skrevet 18. november 2013 Jeg skjønner ikke hvorfor dere er så negative, hadde jeg gitt blaffen hadde jeg vel ikke skrevet dette innlegget? Å si ting som at det ikke er rart sykehusene er fulle når jeg spiser som jeg gjør er faktisk ganske unødvendig. Er det ikke positivt at jeg ønsker å forandre kostholdet mitt da, og at jeg ser at det ikke er bra i lengden? Anonymous poster hash: f96c6...ef2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2013 #7 Skrevet 18. november 2013 Jeg hadde spist litt oftere dersom jeg var deg. Mer mat mellom frokost og lunsj. Mer mat til lunsj. Fyll på med mer frukt og grønt i måltidene Pass på at du feks spiser fisk en dag i uka og at du får i deg kjøtt eller egg hver dag. Hvis du vil ha tips til fastfood pga tid kan du lage wok av frossen grønnsaksblanding og kyllingfilet eller mager skinke. Kyllingsalat er kjapt og enkelt! Sunne fiskeburgere med salat til er kjapt ! Anonymous poster hash: 581b1...fb9
AnonymBruker Skrevet 18. november 2013 #8 Skrevet 18. november 2013 Jeg skjønner ikke hvorfor dere er så negative, hadde jeg gitt blaffen hadde jeg vel ikke skrevet dette innlegget? Å si ting som at det ikke er rart sykehusene er fulle når jeg spiser som jeg gjør er faktisk ganske unødvendig. Er det ikke positivt at jeg ønsker å forandre kostholdet mitt da, og at jeg ser at det ikke er bra i lengden? Anonymous poster hash: f96c6...ef2 For din egen del er det selvsagt positivt. Grunnen til at det reageres negativt er vel fordi det er et negativt kosthold, og et temmelig sjokkerende et. Det er fint du innser alvoret. Anonymous poster hash: 682ac...f84
LeoxBarca Skrevet 18. november 2013 #9 Skrevet 18. november 2013 Selv om det kan virke ekstremt ville jeg anbefalt å prøve en vegansk/vegetar tilnærming til kosthold. Selv inneholder mitt eget kosthold for tiden: Maca. Chia-frø. Hamp-frø. Linser. TVP. Og mye mer. Blant annet "juicer" jeg, for eksempel grønnkål, spinat, agurk og epler osv. Samtlige av disse produktene inneholder langt mer proteiner enn kjøtt, faktisk flere proteiner enn protein shakes også. Dessuten så har de den fordelen at de er nærmest kolesterol fri, pluss at for eksempel Maca inneholder alle 8 aminosyrer som du trenger. Jeg vet dette var off topic, men jeg vil anbefale alle som vil ned i vekt/øke muskulatur/ bli fit å prøve ut denne "dietten". Det er hvertfal ikke skadelig å kutte ned på kolesterolet samt kreftfaren
AnonymBruker Skrevet 18. november 2013 #10 Skrevet 18. november 2013 Lag middag hjemme, er billigere og minst like kjapt som hurtigmat.. Kyllingfilet og grønnsaker = done, Spis mer til lunsj, og gjerne kveldsmat. Egg, havregrøt, salater, bær og frukter, spis mer fisk! En gang i uka bør du lage til fisk, laks er f.eks veldig kjapt og godt. Du trenger iallefall mer frukt/grønnsaker/bær virker det som. Spis middager med 3 typer grønnsaker, og 2 frukter eller 2 typer bær til kvelds med vaniljekesam f.eks for å få i deg mer næring. Og dropp sjokoladen i ukedagene Spis heller en skyr om du har lyst på noe godt, eller noen grove skiver for å mette. Anonymous poster hash: dea43...374
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå