Gå til innhold

når normalt å fortelle om tidligere spiseforstyrrelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kom i kontakt med en jente som egentlig virker super og søt! Vi har hatt lange samtaler preget av flørt. Før vi har møttes fortalte hun meg att hun har hatt spiseforstyrrelse men att hun er frisk nå. Dårlig måte og beholde spenningen på helt i starten. forteller man ikke om sykdom når man har blitt bedre kjent? Jeg har fått ett helt nytt syn på kvinnen og har dessverre mistet interessen for videre kontakt. Føler att det blir feil og att hun er rar som forteller det så tidlig.

Er jeg urimelig? Hva sier jeg for og avslutte det som en gentleman?

Anonymous poster hash: aef44...2d3

Anonymous poster hash: aef44...2d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er jeg redd for at det finnes ingen fasit.

Jeg har også hatt en spiseforstyrrelse som jeg har blitt frisk av, og har faktisk opplevd en gang at en mann mistet interessen for meg på grunn av dette. Den gangen sa jeg det ganske sent i datingprosessen. På grunn av denne erfaringen så foretrekker jeg nå å si det relativt tidlig, istedenfor at det kommer frem etter at jeg har investert mye tid,krefter og følelser på mannen. Det er faktisk ikke så utrolig lett å vite når man skal dele sånn informasjon uten at det skal bli feil. Derfor mener jeg at du er urimelig som mener hun er rar som sa det.

Likevel har jeg stor forståelse for at det kan være dramatisk informasjon å få. Hun sa det sikkert fordi hun mente du burde vite dette om henne, det var kanskje ikke det letteste i verden for henne å dele heller, og hvis du snur det på hodet så kan du se på det som en slags tillitserklæring.

Om du er urimelig med tanke på å ville avslutte vet jeg ikke. Hva er du redd for? Jeg er også fristet til å spørre hva som gjør at du fikk et helt nytt syn på henne, og mistet interessen, etter du fikk denne opplysningen, bortsett fra at du mente informasjonen kom for tidlig?

Hvis du allerede har bestemt deg for å avslutte så bør du si noe, og ikke la det skli ut i sanden, det mener jeg gjelder uansett hva årsaken er.

Anonymous poster hash: b1f79...1ea
Skrevet

Synes ikke det er urimelig, selv om det er beklagelig.

Men å få så stor/viktig/personlig informasjon så tidlig kan jo skremme en, i tillegg til å fjerne mye av spenningen.

Og før dere møttes? Det sier jo litt om hvor lite privat man er, på en måte. Så nei, ikke urimelig synes jeg.

Du får nesten bare si det som det er, aldri noen fine måter å dumpe noen på, men du får si at du føler ikke at du ikke er like interessert lenger, dessverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...