Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Congratulations! Your Mobile Number has Won:you the sum of £750,000GBP in our FREELOTTO Promo,to claim contact: [email protected] with your Name&Email"

Altså, det står ikke hvem det er fra en gang. Åpenbart er ikke dette en ekte gevinst, men jeg har to spørsmål i forbindelse med meldingen:

1. Hvordan fikk de mitt nummer? Jeg har overhodet ingen fobindelser med Storbritannia. Jeg handler ikke på nett (utenom billetter til kino/teater ol), i hvert fall ikke fra utlandet.

2. Hva vil de? Prøver avsender å smitte med virus, eller er det sannsynlig at vedkommende prøver å få tak i penger? Kan det være identifikasjonstyveri? Eller er det bare en uskyldig spøk?

Anonymous poster hash: 4b29e...94e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lengejdu ikke sender mail til den adressen trenger du ikke bekymre deg.

Anonymous poster hash: 34530...110

• Liker 2
Gjest HappyWaffle
Skrevet

å at det finnes mennesker som går på sånt det er sykt.

det er virus, de prøver å loppe deg for penger

Skrevet

Jeg fikk sånne sms. Viste seg at de trakk 30 kroner fra mobilregninga mi for hver sms, så jeg kontaktet mobilselskapet mitt og fikk dem til å sperre for sms som koster penger. Etter det har jeg ikke fått sms :)

Skrevet

Så lengejdu ikke sender mail til den adressen trenger du ikke bekymre deg.

Nei, det vet jeg. Er bare nysgjerrig på det jeg nevnte i HI likevel, hehe :-)

å at det finnes mennesker som går på sånt det er sykt.

det er virus, de prøver å loppe deg for penger

Ja, ubehagelig å tenke på..

Gjest Sagarmatha
Skrevet

Jeg har sendt en e-post med personalia. Venter bare på at de skal bekrefte mitt kontonummer. Pengene blir overført om 2-3 virkedager.

Jeg spanderer is på alle etterpå..

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk sånne sms. Viste seg at de trakk 30 kroner fra mobilregninga mi for hver sms, så jeg kontaktet mobilselskapet mitt og fikk dem til å sperre for sms som koster penger. Etter det har jeg ikke fått sms :)

Oi, er det mulig :sjokkert: Visste ikke at det gikk an å bli trukket for penger når man ikke har "signed up" for det…

Men takk for svar! Får kontakte mobilselskapet mitt dersom jeg får flere.. :)

Gjest HappyWaffle
Skrevet

Jeg har sendt en e-post med personalia. Venter bare på at de skal bekrefte mitt kontonummer. Pengene blir overført om 2-3 virkedager.

Jeg spanderer is på alle etterpå..

kan jeg få softis?` :fnise:

Gjest Sagarmatha
Skrevet

kan jeg få softis?` :fnise:

Du skal få et badekar med softis. Rundt badekaret skal det være 6 dusjhoder som spruter forskjellige typer strø.

:hoppendeglad:

Har bestilt meg tur til Maldivene nå. Tar det på Mastercard, jeg har jo dekning om noen dager.

• Liker 2
Skrevet

Men kjære deg, såfremt du ikke har hemmelig nummer så kan jo hvem som helst finne det.

Skjønner ikke helt hva det er du lurer på?

Gjest HappyWaffle
Skrevet

Du skal få et badekar med softis. Rundt badekaret skal det være 6 dusjhoder som spruter forskjellige typer strø.

:hoppendeglad:

Har bestilt meg tur til Maldivene nå. Tar det på Mastercard, jeg har jo dekning om noen dager.

hurraaa :bolledeig: å masse sjokoladesaus. pakker meg ned i kofferten din å blir med på ferie jeg! :icon_lol:

Gjest Sagarmatha
Skrevet

pakker meg ned i kofferten din å blir med på ferie jeg! :icon_lol:

Skulle tro jeg hadde råd til to billetter med 7,5 millioner på vei til banken?

Gjest HappyWaffle
Skrevet

Skulle tro jeg hadde råd til to billetter med 7,5 millioner på vei til banken?

ja du burde være litt gavmild med fremmede da altså :fnise:

Skrevet

Jeg fikk også en rar sms, og på telefonregningen ble det tilført 200 kr i ekstra.. Jeg ringte telefonselskapet og sa at jeg ikke hadde kjennskap til dette nummeret og det de tilbydde. Det visste seg å være et spillselskap i Sverige som holdt på med ulovlig innsanking av penger ved å sende en eneste sms. Beløpet ble trukket fra telefonregningen heldigvis.

Anonymous poster hash: f2e83...57d
Gjest Sagarmatha
Skrevet

ja du burde være litt gavmild med fremmede da altså :fnise:

Jeg synes det hverken er mer eller mindre spesielt enn å la fremmede klatre opp i kofferten min jeg :skya:

Gjest HappyWaffle
Skrevet

Jeg synes det hverken er mer eller mindre spesielt enn å la fremmede klatre opp i kofferten min jeg :skya:

:icon_lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...