Gå til innhold

navneendring med mellomnavn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg skal gifte meg til sommeren og skal da også skifte til etternavnet til mannen min.

Det jeg lurer på er om jeg kan fjerne mellomnavnet mitt samtidig (det er egentlig det andre etternavnet mitt, men det står uten bindestrek, og blir dermed sett på som mellomnavn.) eller om jeg må fjerne mellomnavnet først og så bytte etternavn etterpå, eller om jeg kan ta det samtidig eller om det blir borte automatisk? :vetikke: :unsure:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir ikke borte automatisk, men du kan fjerne det når du allikevel skal skifte navn ja. Det er begrensninger på hvor ofte man kan endre i navnet sitt, så jeg gjorde begge deler samtidig (fjernet mellomnavn og skiftet etternavn).

• Liker 2
Skrevet

Du fyller ut eit skjema det du skriver gammelt navn og nytt navn. Ingen problem og gjere det samtidig. Når eg gjorde det var det egne plasser for både fornavn, mellomnavnet og etternavn.

Skrevet

Det blir ikke borte automatisk, men du kan fjerne det når du allikevel skal skifte navn ja. Det er begrensninger på hvor ofte man kan endre i navnet sitt, så jeg gjorde begge deler samtidig (fjernet mellomnavn og skiftet etternavn).

Det stemmer, men navneendring i forbindelse med ekteskap/skilsmisse har ikke slike begrensninger. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...