Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest masterdama
Skrevet

Holder på med hjemmeeksamen på universitetet. Dette er ikke noe nytt for meg...men likevel: noen som har gode tips for å holde konsentrasjonen, flyten og kreativitene på topp en uke til? Jeg må skrive mye, godt og meget intellektuelt!

:o

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drikk mye kaffe! Og spis snickers hver gang hjernen er tom - naturligvis i kombinasjon med kaffe! Jeg tuller ikke med snickers/kaffe: Det har en helt magisk virkning på meg og min konsentrasjon. Enda jeg til vanlig ALDRI ville kjøpt snickers...

Et annet tips: Når du er sliten av den delen du holder på med, gjør noe annet! Les korrektur på det du allerede har skrevet, lag innholdsfortegnelse, gjør referansesjekk - whatever. Så kan du gå tilbake til det du driver med, med "friske øyne".

Lykke til!

Amarone

Skrevet

Sorry, men sjokolade funker ikke. Du får opp blodsukkeret, men det hjelper ikke på intellektet og formuleringsevnen.

Du må spise grønnsaker, salat, kylling...fornuftig mat. Du må drikke vann, du må sove nok, og du må ta vitamintilskudd. Omega-3 Women er veldig bra.

Har akkurat vært gjennom en slik periode selv, og har erfart dette - så det er ikke bare kjip sunnhetspropaganda. Grønnsaker og omega3 hadde virkelig EFFEKT på tankegangen og utholdenheten.

Lykke til!

Skrevet

Jeg mente naturligvis ikke at man bare skulle spise sjokolade... Men i et knipetak så gir kombinasjonen kaffe/sjoko meg et kick.

Amarone

Gjest masterdama
Skrevet

Tror på sunn mat, men sjokolade også. Kaffe drikker jeg ikke noe særlig av.

Nok søvn tror jeg veldig på.

Gudskjelov har jeg uteplass nå i solen....

Jeg visste ikke at de har en kvinnevariant av Omega 3. Jeg bruker nemlig Omega 3 til vanlig, og det kunne være interessant med kvinnevarianten!!

:)

Skrevet
Holder på med hjemmeeksamen på universitetet. Dette er ikke noe nytt for meg...men likevel: noen som har gode tips for å holde konsentrasjonen, flyten og kreativitene på topp en uke til? Jeg må skrive mye, godt og meget intellektuelt!

En hel uke å bruke til hjemmeeksamen? :o

*misunnelig*

Vi får vår utdelt på tirsdag, og den skal inn på fredag...

Gjest masterdama
Skrevet

Vi har faktisk to uker. Jeg trenger tiden, tro du meg.

Dette skal jo ha et snev av originalitet, da...synes jeg... må jo vise professor'n at jeg kan no'... :o

Skrevet

Vi har kun tre dager på oss... Det blir stress, det!

Gjest masterdama
Skrevet

Ja, da må du i hvert fall lese ALT på forhånd. Eller det du "vet" du får som tema... Fytterakker'n.

Er det greit med et glass vin under hjemmeeksamen? Tror det gitt. :sjarmor:

Skrevet
Ja, da må du i hvert fall lese ALT på forhånd. Eller det du "vet" du får som tema... Fytterakker'n.

Er det greit med et glass vin under hjemmeeksamen? Tror det gitt. :sjarmor:

Klart det er greit... :)

Men hva vi får om vet vi ikke, kun hvilken modul. Heldigvis har jeg vært på alle forelesningene, mer eller mindre, og har rimelig oversikt over temaene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...