bebisss Skrevet 17. november 2013 #1 Del Skrevet 17. november 2013 Nå har jeg slitt med den forferdelige ryggen min i snart to uker og jeg har måtte tatt fri fra treninga, og jeg er helt udugelig på jobb. Jeg klarer såvidt å løfte en kopp, tørke meg i ræva, for ikke å snakke om å ta på bukser eller knytte skolissene. Nå sliter jeg med forkjølelse i tilegg, så nysing.. ja, jeg er redd for å nyse..en utrolig smerte nedest i korsryggen på høyre side hver gang jeg nyser eller beveger meg, spesielt bevegelser der jeg må lene meg litt fremover. Jeg løftet noe vekter på trening og har sikkert løftet noe skeivt, for iløpet av dagen etterpå fikk jeg veldig vondt på den nedre høyresiden, beinet over rumpeskalken. Er vandt med at slike ryggplager går over etter en dag eller to, men nå er det snart gått to uker og jeg er ikke blitt noe bedre, så jeg er litt bekymra. Noen som har hatt lignende? noen tips? Bevegelse har jeg hørt hjelper en del, men har gjort lite av det denne helga ettersom jeg har vært syk. Men all tips tas imot med stor glede! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest iGirl Skrevet 17. november 2013 #2 Del Skrevet 17. november 2013 hmm. hvis du står med beina samlet, rett opp og ned, klarer du da og bøye deg fremover og til begge sidene ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illicitus Skrevet 17. november 2013 #3 Del Skrevet 17. november 2013 Få noen til å hjelpe deg til å få riktig løfteteknikk når du trener! Utover det er det kanskje en muskelstrekk du har dratt på deg? Jeg pleier jevnlig (to ganger om dagen minst) å stå på fireføtter, slippe ned magen så mye jeg klarer og svinge sakte frem og tilbake. Pass på at magen henger ned og at du ikke spenner deg. Denne øvelsen vil strekke alle ryggvirvler og holde de bevegelige. Du kan og svinge forsiktig til høyre/venstre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bebisss Skrevet 17. november 2013 Forfatter #4 Del Skrevet 17. november 2013 hmm. hvis du står med beina samlet, rett opp og ned, klarer du da og bøye deg fremover og til begge sidene ? Jeg klarer ikke bøye meg fremover, men jeg klarer på sidene, jeg kjenner det jo selv når jeg bøyer meg til sidene, men ikke like kraftig som når jeg bøyer meg frem. Jeg bøyer meg ca 5 cm frem så kjenner jeg den intense smerten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest iGirl Skrevet 17. november 2013 #5 Del Skrevet 17. november 2013 Når du bøyer deg 5 cm frem kjennes det "stramt" og vondt ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bebisss Skrevet 17. november 2013 Forfatter #6 Del Skrevet 17. november 2013 Få noen til å hjelpe deg til å få riktig løfteteknikk når du trener! Utover det er det kanskje en muskelstrekk du har dratt på deg? Jeg pleier jevnlig (to ganger om dagen minst) å stå på fireføtter, slippe ned magen så mye jeg klarer og svinge sakte frem og tilbake. Pass på at magen henger ned og at du ikke spenner deg. Denne øvelsen vil strekke alle ryggvirvler og holde de bevegelige. Du kan og svinge forsiktig til høyre/venstre. Jeg har en som hjelper meg med løfteteknikkene og gjøre øvelsene riktig, jeg tror jeg løftet litt for tungt og dermed ble det skeivt løft og før hun hadde korrigert meg var kanskje skaden allerede skjedd. Det kjennes ut som om det er ett bein jeg har vondt i, men det er nok muskelen tror jeg. Tok voltaren men det hjalp ingenting. Jeg gikk ned på alle 4 nå og vugget frem og tilbake, jeg kjente ingenting på smerten jeg hadde, men det er nok en god øvelse å gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bebisss Skrevet 17. november 2013 Forfatter #7 Del Skrevet 17. november 2013 Når du bøyer deg 5 cm frem kjennes det "stramt" og vondt ut? ja det kjennes veldig vondt ut, Vet ikke om det føles stramt eller hva det er, men det er ett punkt der nede som gjør veldig vondt. Jeg prøvde å sette meg på gulvet med bena strekt ut og ta på tærene mine, som for å strekke ut, og det gikk absolutt ikke, jeg virker en del stiv på lårmuskulaturen bak og det gjør veldig vondt i ryggen når jeg strekker meg frem for å ta på tærne.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest iGirl Skrevet 17. november 2013 #8 Del Skrevet 17. november 2013 ja det kjennes veldig vondt ut, Vet ikke om det føles stramt eller hva det er, men det er ett punkt der nede som gjør veldig vondt. Jeg prøvde å sette meg på gulvet med bena strekt ut og ta på tærene mine, som for å strekke ut, og det gikk absolutt ikke, jeg virker en del stiv på lårmuskulaturen bak og det gjør veldig vondt i ryggen når jeg strekker meg frem for å ta på tærne.. kan høres ut som du har fått deg en strekk ja. Du kunne muligens hatt godt av en kur på voltaren, og da må du nødvendigvis innom fastlegen din :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bebisss Skrevet 17. november 2013 Forfatter #9 Del Skrevet 17. november 2013 kan høres ut som du har fått deg en strekk ja. Du kunne muligens hatt godt av en kur på voltaren, og da må du nødvendigvis innom fastlegen din :-) Jeg har prøvd voltaren, jeg har fått noen sterke på recept av legen for en annen årsak, men det hjelper ikke, og det hjalp heller ikke for det andre jeg hadde fått dem for. Voltaren funker ikke på meg tror jeg. Skal på masasje imorgen, gjerne det hjelper. Er dette noe som pleier å gå over av seg selv? er det noe annet enn voltaren og piller jeg kan gjøre? Jeg merker at bevegelse hjelper en del, men så fort jeg er "stille" igjen så kommer smertene rett tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lea2 Skrevet 17. november 2013 #10 Del Skrevet 17. november 2013 Den gangen jeg hadde lumbago kom det akutt og låste meg helt. Å reise seg opp eller legge seg ned var et prosjekt. Ga seg etter et par dager og gikk over til å være bare litt sårt og kunne stikk litt resten av uka. Så det kan hende du bare har fått en stygg strekk eller kanskje fått en nerve i klem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest iGirl Skrevet 17. november 2013 #11 Del Skrevet 17. november 2013 Jeg har prøvd voltaren, jeg har fått noen sterke på recept av legen for en annen årsak, men det hjelper ikke, og det hjalp heller ikke for det andre jeg hadde fått dem for. Voltaren funker ikke på meg tror jeg. Skal på masasje imorgen, gjerne det hjelper. Er dette noe som pleier å gå over av seg selv? er det noe annet enn voltaren og piller jeg kan gjøre? Jeg merker at bevegelse hjelper en del, men så fort jeg er "stille" igjen så kommer smertene rett tilbake. har du prøvd voltaren som en kur? Jeg ser for meg 50mg i 7-10 dager, men dette får du ta med fastlegen din. Voltaren er betennelsesdempende så selv om du føler du ikke merker noe virkning så hjelper den. Bevegelse er fint, men ikke gjør noe som gjør vondt. Å gå i ulent terreng f eks er kjempeflott. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bebisss Skrevet 17. november 2013 Forfatter #12 Del Skrevet 17. november 2013 Den gangen jeg hadde lumbago kom det akutt og låste meg helt. Å reise seg opp eller legge seg ned var et prosjekt. Ga seg etter et par dager og gikk over til å være bare litt sårt og kunne stikk litt resten av uka. Så det kan hende du bare har fått en stygg strekk eller kanskje fått en nerve i klem? Ja å reise seg fra stolen er virkelig ett prosjekt her, å reise seg fra hva enn man sitter på. Det virket som det gikk bedre sist uke, men onsdag kom det virkelig tilbake igjen for fullt, da hadde jeg trent mandagen og tirsdagen selv om det var litt småvondt, så der var jeg ikke så smart nei.. Håper jeg bare har fått en stygg strekk som går over snart. har du prøvd voltaren som en kur? Jeg ser for meg 50mg i 7-10 dager, men dette får du ta med fastlegen din. Voltaren er betennelsesdempende så selv om du føler du ikke merker noe virkning så hjelper den. Bevegelse er fint, men ikke gjør noe som gjør vondt. Å gå i ulent terreng f eks er kjempeflott. Har ikke prøvd voltaren som kur på ryggen, men gjorde det for det andre leddproblemet mitt og det hjalp ikke stort. Jeg er litt redd for voltaren for det er så sterkt og fått litt skrekkhistorier og advarsler. Legen ler av meg når jeg sier det men, jeg vil helst ikke ta voltaren. Jeg gikk i veldig ulendt terreng igår tross influensaen for å prøve å bli bedre i ryggen. Det var virlelig ulendt, endte med jeg smådatt litt ned gresstuer noe som gjorde innigranskauen vondt, men det hjalp jo en del får komme meg på jobb imorgen så jeg får bevegd meg litt å ikke lager liggesår på megselv hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest iGirl Skrevet 17. november 2013 #13 Del Skrevet 17. november 2013 Ja å reise seg fra stolen er virkelig ett prosjekt her, å reise seg fra hva enn man sitter på. Det virket som det gikk bedre sist uke, men onsdag kom det virkelig tilbake igjen for fullt, da hadde jeg trent mandagen og tirsdagen selv om det var litt småvondt, så der var jeg ikke så smart nei.. Håper jeg bare har fått en stygg strekk som går over snart. Har ikke prøvd voltaren som kur på ryggen, men gjorde det for det andre leddproblemet mitt og det hjalp ikke stort. Jeg er litt redd for voltaren for det er så sterkt og fått litt skrekkhistorier og advarsler. Legen ler av meg når jeg sier det men, jeg vil helst ikke ta voltaren. Jeg gikk i veldig ulendt terreng igår tross influensaen for å prøve å bli bedre i ryggen. Det var virlelig ulendt, endte med jeg smådatt litt ned gresstuer noe som gjorde innigranskauen vondt, men det hjalp jo en del får komme meg på jobb imorgen så jeg får bevegd meg litt å ikke lager liggesår på megselv hehe. Når det gjelder skrekkhistoriet om medisiner generelt ville jeg alltid stolt på den som innehar mest kunnskap om emnet, og i dette tilfellet (deg eller legen din) er det fastlegen din :-) Du får se om det gir seg, men nå som det har gått 2 uker begynner det å nærme seg tiden for å oppsøke lege. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illicitus Skrevet 17. november 2013 #14 Del Skrevet 17. november 2013 Voltaren vil jo ikke hjelpe nevneverdig om du har muskelstrekk og/eller en låsning. Det er jo betennelsesdempende... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest iGirl Skrevet 17. november 2013 #15 Del Skrevet 17. november 2013 Voltaren vil jo ikke hjelpe nevneverdig om du har muskelstrekk og/eller en låsning. Det er jo betennelsesdempende... Her er voltaren helt på sin plass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå