Gå til innhold

Mat med få karbo og kcal?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg vet at egg, salat og kylling inneholder lite, men vet dere om noen flere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor både få karbohydrater OG lite næring (som jo gjerne betyr lite fett)? Dette er ikke sunt... kroppen må få energi fra enten fett og/eller karbohydrater. Nytter ikke å kutte kraftig ned på begge.

Anonymous poster hash: 193bc...0dd
  • Liker 5
Skrevet

Hvorfor både få karbohydrater OG lite næring (som jo gjerne betyr lite fett)? Dette er ikke sunt... kroppen må få energi fra enten fett og/eller karbohydrater. Nytter ikke å kutte kraftig ned på begge.

Ja det er sant, men lite kcal ?

Skrevet

Ja det er sant, men lite kcal ?

Hvordan har du tenkt til å kombinere lavfett og lavkarbo, og samtidig ha energi nok til å trene og fungere i hverdagen, da? Kroppen fungerer ikke på kun proteiner...

• Liker 2
Skrevet

Hvordan har du tenkt til å kombinere lavfett og lavkarbo, og samtidig ha energi nok til å trene og fungere i hverdagen, da? Kroppen fungerer ikke på kun proteiner...

Jeg har absolutt ikke sagt noe om at jeg skal ha et karbo og kcal fritt kosthold! jeg bare lurer på noen sunne matvarer som jeg evt kunne ha dyttet inn i mitt nåværende kosthold for å få litt variasjon, uten å ødelege.

Skrevet

Har ikke så mye peiling på lavkarbo, men er ganske sikkert dette skal være lite på både kcal og karbo: Knekkebrød(hjemmelaget), eggehvite, kremost, lettost, kylling, bær, frukt?, grønnsaker, skinke. Hvis du får lyst på noe godt kan du for eksempel lage gele av funsaft og gelatin. Eller hvis du skal lage pizza kan du bruke lompe/ grove pitabrød med mozarella (inneholder ca 300kcal pr 100g), kjøtt og med dette: http://www.iherb.com/Walden-Farms-Pasta-Sauce-Tomato-Basil-12-oz/41626#p=1&oos=1&disc=0&lc=en-US&w=walden%20farms&rc=45&sr=null&ic=7 (kalorifri, karbofri tomatsaus som smaker helt fantastisk!!)

Skrevet

Miraclenoodles.... Bruker ofte det i wok.... Jeg syntes nudler er SÅ godt i wok, men ikke så sunt på grete roede livsstilen min... Hehe ja selvfølgelig kan jeg bare ta litt nudler, men med miraclenoodles kan jeg spise masse :D og ja, vanlige nudler ER bedre, men det later jeg som jeg ikke vet...hihi

Skrevet

Et tips er faktisk å finne varer med lite karbohydrater og MYE kcal. Da betyr det at de er næringstette og du trenger ikke så mye av dem før du blir mett.

Utenom det er grønnsaker en selvfølgelig kandidat til det du spurte om. Det er ikke noe problem å få i seg 5-600g grønnsaker hver dag. Mye mat, lite energi.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...