Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har holdt på med en fyr nå i et par mnd. Vi har blitt enige om å være eksklusive og ikke møte andre. Jeg og han blir lett sjalu begge to, men jeg har holdt min del av avtalen ihvertfall, og stoler på at han har gjort det og.

Men her er tingen. Jeg var ute på byen i helgen, og skulle dra hjem alene og ventet på bussen. Han var opptatt den kvelden, så jeg ringte han bare for å si ifra at jeg var på vei hjem og høre hva han drev med. Mens jeg snakket med han i tlf, kom det en gutt gående forbi meg, så at jeg satt alene, og begynte å prate litt med meg. Jeg pratet jo med fyren min i tlf, men bare lo litt og pratet litt med gutten som gikk forbi, for jeg var full og syns det var hyggelig at han lurte på om det gikk bra siden jeg satt alene. Dette ble fyren min i tlf kjempesint og sjalu over, og sa at det var et dårlig tidspunkt å begynne å prate med andre gutter på gata mens jeg satt i tlf og sa hvor glad jeg var i han. Dette skjønte jeg ikke helt, han fikk det til å høres som om jeg flørtet med fyren på gata og at jeg hadde oppsøkt han. Det hadde jeg jo ikke! Jeg måtte jo få synes det var hyggelig at fyren som gikk forbi spurte hvordan det gikk, og jeg kunne jo ikke bare ignorere han og la være å snakke med han litt? :S

Så jeg syns han jeg holder på med overreagerte litt. Hva synes dere? Prøvde å ringe han nå dagen derpå og oppklare og forklare litt, siden jeg tross alt var litt full og ikke helt klar i ordene. Det han begynner å prate om da var at en jente hadde flørtet med han i butikken, og prøvde tydelig å gjøre meg sjalu ved å si dette. Jeg spurte da om hvis hun hadde spurt om de skulle finne på noe en dag, hva hadde han svart? Og det klarte han ikke å svare på, selv om vi har sagt at vi er eksklusive! Han bare forsøkte å gå rundt grøten og tulle det bort, og si at: "det hadde aldri skjedd uansett". Da sa jeg at det ikke var poenget, og at det godt kunne hende, og det eneste jeg ville vite var om han ville sagt ja eller nei. Siden vi er eksklusive regner jeg med at han alltid skal si nei. Men likevel fortsatte han å bare avspore og ikke svare på spørsmålet mitt, og dette plager meg veldig nå.... Han sa ting som "det hadde kommet an på" og "det skjer aldri at noen spør meg ut på date fordi jeg er så stygg og rar blablabla"

Uansett hvor mye jeg prøvde å spørre ville han ikke gi et konkret svar på dette... Jeg synes det er dårlig gjort ovenfor meg, for jeg tror han forventer at jeg hadde sagt nei hvis en tilfeldig gutt hadde spurt meg om å finne på noe. Men det skal ikke gå begge veier? Jeg forstår ingenting...

Anonymous poster hash: 41264...a7b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det første jeg tenker er at dere må lære dere å stole på hverandre om dette forholdet skal ha en sjanse.

Jeg selv ville kanskje ikke snakket med en annen gutt mens jeg snakket med en jeg hadde et såpass nytt forhold med. Ville bare sagt noe sånt til han som kom bort "det går fint her, snakker i telefonen så er litt opptatt". Forsåvidt synes jeg det er en merkelig taktikk å gjøre deg sjalu dagen etterpå. Det er nemlig bare det han gjør, antagelig var det ingen dame som flørtet med han på butikken engang.

Dere må uansett snakke om det og lage grenser som passer for begge. Og igjen lær dere å stole på hverandre. Det hender nemlig man kommer i kontakt med folk av det motsatte kjønn selvom man i er i et forhold, og det må jo gå ann å slå av en prat med andre.

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes han overreagerte VELDIG, og ville revurdert hele opplegget. Også hadde jeg løpt og ikke sett meg tilbake.

At han i tillegg prøver å "hevne" seg når du prøvde å forklare deg og snakke om situasjonen er helt god natt.

Skrevet

Men forstår du ikke hvordan dette så ut fra hans side? Du sier at du er glad i han og 1 sec etterpå så snakker du med en annen fyr. Veldig uheldig timing fra din side..

Jeg tror egentlig gutten liker deg veldig godt jeg :) Forklarer hvorfor han blir så emosjonell og gjør/sier dumme ting. Han ble nok såret over det som skjedde.. Hvis du gir han litt tid og han er en ok fyr så forstår han nok før eller senere at han er urimelig..

• Liker 1
Gjest Grapefrukt
Skrevet

Jeg hadde ikke taklet å være med en fyr som ble sjalu hvis jeg snakket med en annen tilfeldig mann på gaten og så må få meg sjalu ved hjelp av herseknikker. Hva skjer da med alle mine kompiser og mannelige medstudenter som jeg er rundt hver dag? Eller hvis man må spørre en mann om veien et sted o.l.

Spesielt siden du har mistanke om at han ikke helt mener at eksklusiviteten går begge veier.

Skrevet

Altså, jeg syns jo også det er frekt om du snakker med andre mens du er i tlf.. du kan eventuelt hinte til personen som snakker til deg at du er i tlf, eller be om å få ringe kjæresten din tilbake etter at du har snakket ferdig med den fremmede mannen.

Skrevet

TS her! Takk for svar alle sammen :) Og veldig godt jeg ikke er alene om å synes det var litt rart at han reagerte sånn, selv etter at jeg prøvde å forklare at det var jeg som var blitt oppsøkt av denne fyren da jeg satt alene på en benk. Jeg kan forstå litt at han syntes det var frekt av meg å prate med noen andre mens jeg pratet med han i tlf, men det var faktisk bare et par minutter, og så ba jeg fyren om å gå videre, noe som han gjorde. Jeg klarte ikke være frekk og bare husje vekk en hyggelig kar som bare ville se om jeg var ok der alene.

Jeg tror han jeg holder på med misforsto litt siden han ikke var der og så situasjonen, og ville ikke høre på forklaringen min, fordi han kanskje tolket det som at jeg løy/bortforklarte. Det som er det verste er at jeg ikke får ut av han om vi er helt eksklusive eller ei. Helt siden vi avtalte det har jeg trodd at det har vært gjeldende, men når han ikke klarer å si om han hadde sagt ja eller nei til f.eks en date med noen andre, merker jeg at jeg blir veldig usikker.

Jeg sendte en ny melding nå isted hvor jeg presset enda litt til på dette temaet. Han svarte ikke på meldingen, men skrev noe annet urelatert til det. Jeg stusset over det, og spurte om han hadde fått meldingen. Da fikk jeg til svar at "jo, han hadde fått meldingen, men vi har jo allerede snakket om dette. Og om man svarer ja eller nei, avgjør jo ikke alt :p"

Hva skal nå det bety?? Jeg forsto det ikke og spurte om forklaring, men da sa han at han ikke orket å tenke på det nå, og at jeg vet hvor vi står. Hva i helsike? Jeg er bare totalforvirret... Og kan han ikke verdsette det vi har nok til å gidde og orke å tenke på det? Han må jo skjønne at jeg blir helt frustrert og forvirret :( hjelp...

TS

Anonymous poster hash: 41264...a7b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...