Strikkemamma Skrevet 17. november 2013 #1 Skrevet 17. november 2013 Jeg skal strikke lue til kjæresten min med en egenlaget logo i bokstaver. Syns dette er litt vanskelig. Er det noe jeg bør være obs på? Noen som har noen smarte tips?
AnonymBruker Skrevet 17. november 2013 #2 Skrevet 17. november 2013 Skal det være logo bare på en siden av luen? Da er det litt vrient å få til faktisk. De fleste mønstre går rundt hele luen, når en strikker rundt, siden du må ha med deg to farger på hele omgangen. En enkel løsning er å strikke luen først, og så brodere logoen på med maskesting etterpå. Finnes en teknikk som heter intarsia, som gjør det lettere å strikke inn motiv som skal være på deler av omgangen. Men da er det best å strikke luen flatt, og sy den sammen etterpå pga hvordan teknikken fungerer. Anonymous poster hash: e2aa9...0a6
AnonymBruker Skrevet 18. november 2013 #3 Skrevet 18. november 2013 Det kommer, som AB over sier, an på hvor stor denne logoen er. Som nevnt kan det enkleste være å brodere på logoen i etterkant. Dersom du vil strikke bør du tenke over hvor stor logoen er i bredde og høyde. Tegn den ned på et rutepapir. Strikk gjerne prøvelapp i forskjellig garn og mål strikkefastheten din, både i høyden og bredden. Da blir det lettere å få et inntrykk av hvor stor både logoen og lua blir. Anonymous poster hash: c0828...fa4
AnonymBruker Skrevet 18. november 2013 #4 Skrevet 18. november 2013 Løsning på å få med tråden rundt der det ikke er mønster er å strikke inn lus på hele lua. Anonymous poster hash: a18ff...6a6
Strikkemamma Skrevet 19. november 2013 Forfatter #5 Skrevet 19. november 2013 Takk for svar Hadde tenkt å ha logoen helt rundt lua, så problemer med tråd nr 2 tror jeg ikke det blir. Får vel tegne mønsteret på et ruteark og bare prøve Har kun strikket mønster uten bokstaver før, og da er det jo vanlig å gjenta mønsteret et visst antall ganger, mens nå må jeg vel klippe og lime rutearkene slik at jeg tegner på mønsteret på alle de 132 maskene jeg har :flire:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå