AnonymBruker Skrevet 17. november 2013 #1 Skrevet 17. november 2013 Jeg har et spørsmål jeg håper jeg kan få et svar på her inne. Jeg sliter med spiseforstyrrelse og er ganske undervektig (bmi 15, 7). I tillegg har jeg lav fettprosent. Mplt denne til 6, 5 hos ernæringsfysiolog på inbody vekt. Jeg må legge på meg, men klarer ikke det når jeg trener mye. Blir veldig fort mett og får i meg 1600 kalorier om dagen og det er veldig tøft. Trener kanskje 5 timer kondisjon i uka og to timer styrke. Vurderer å slutte med all treningen ettersom det bryter ned kroppen min. Men hva vil skje? Vil jeg legge på meg masse fett? Eller vil det være bedre om jeg ikke slutter å trene? En annen ting jeg har erfart er at jeg kan rase ned i vekt når jeg slutter å trene. Er det noen som vet hvorfor? Anonymous poster hash: 0881f...a39
LukaFrost Skrevet 17. november 2013 #2 Skrevet 17. november 2013 Du går ned i vekt fori du mister muskelmassw når du slutter å trene.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2013 #3 Skrevet 17. november 2013 Hva med å droppe kondisjonstreninga og bare trene styrke to ganger i uka? Med spiseforstyrrelser er du vel disponert for beinskjørhet, og da mener jeg å ha hørt at styrketrening kan forebygge dette? Men du burde virkelig rådføre deg med legen om dette... Grunnen til at du kan gå ned i vekt når du slutter å trene er at du mister muskelmasse. Muskler veier mer enn fett. Anonymous poster hash: ead1f...512
Gjest Blomst83 Skrevet 17. november 2013 #4 Skrevet 17. november 2013 Alt dette må du ta opp med behandlerene dine ts.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2013 #5 Skrevet 17. november 2013 Enig med Blomst83. Du bør snakke med lege/behandlere/fagfolk om dette. På kvinneguiden kan man få mange rare råd, og ikke alle er like heldige... Anonymous poster hash: 6ae86...8c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå