Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og typen befinner oss på vestlandet, og vi er invitert til både hans og min familie i jula. De bor oppe i Finnmark. Vi har egentlig ikke råd til å reise dit for å feire jul. Og jeg må ærlig innrømme at kanskje jeg endelig får den jula jeg har drømt om.

Siden jeg var liten av har jeg alltid hatt en uggen følelse under julefeiringen, jeg føler det blir veldig påtatt lykkelighet. Samtidig som jeg så lenge jeg kan huske har blitt veldig deprimert i jula. Det har ført til at de siste to årene hvor jeg har jobbet, har jeg sagt meg frivillig til å ta julevakta.

Saken er den at jeg føler meg litt slem når jeg sier jeg ikke vil opp og feire jul med familien, og at jeg mye heller har lyst til å feire jul alene med min kjære. Det har ikke hendt noe fælt i jula som jeg kan huske, som kan ha ført til at jeg ikke er så glad i jula. Så for en gangs skyld har jeg bare lyst til å tenke litt på meg selv. Er jeg egoistisk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er kanskje litt egoistisk. Men egoistisk trenger ikke å være negativt, det er lov å tenke på seg selv. Og du skriver at du/dere egentlig ikke har råd til å reise. Da er det ihvertfall voksent å ikke gjøre noe man ikke har råd til. Du kan jo bli enig med kjæresten din om at dere feirer jul hjemme i år/eventuellt hos din familie, og neste år får han bestemme. Ellers kan jo han velge selv å reise og du gjør som du vil. Hør med kjæresten din om hva julefeiring betyr for han. En slags annenhvert år hans/hennes famile er en bra tradisjon. Regner med at dere ikke har barn, da blir det litt mer komplisert :)

Men julen er flott, det er bare at du ikke vet det enda. Lag jul på din egen måte og start dine egne juletradisjoner. Julen er ikke nødvendigvis hva du eller han har med dere hjemmefra. Skap din egen jul !

Endret av Coolaid

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...