Gå til innhold

Far og barn angrepet av åtte løse hunder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man lese her i Nettavisen.

Alt jeg kan si er vel at jeg lurer egentlig om denne damen burde ha hund i det hele tatt. En annen ting er at jeg synes det er rimelig frekt og spesielt å være så truende i sin oppførsel.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

De bikkjene burde jo bli tatt fra henne, de har jo gått til angrep på folk. Eller er det sånn at det må være dødelig eller nesten dødelige angrep for at det blir alvorlige konsekvenser av bikkjer som biter?

Galskap at hu bor med disse hundene nær skole osv. Neste gang er det et barn eller fler som blir angrepet, og da er det ikke bare et par bitemerker i leggen som blir utfallet.

Huff, for ei kjærring. Hu er jo sprø som synes det er greit å ha løse bikkjer som angriper folk. Og stakars bikkjer som har kommet til ei som aldri burde hatt dyr og som tydeligvis er i psykisk ubalanse.

Endret av Frisørdama
Skrevet

Det står også at hun driver oppdrett og hundeskole... Er det bare jeg som tenker at en seriøs oppdretter gjerne ikke har mer enn par-tre hunder, og ikke 13 (med mindre det er snakk om husky oppdrett)? Og når det står at hun driver på med hundeskole, ville jo jeg ihvertfall trodd at hun ville sett begrensingen av å ha så mange aktive hunder. For det er det, border collier og akitaer har et høyt aktivitetsnivå, og det hjelper ikke bare å åpne dørene og la de stimulere seg selv. Dette ville jeg trodd var en viten og tanke som ville sitte godt inne med en som både driver oppdrett og hundeskole.

• Liker 3
Skrevet

Det her er vel ikke hu gærne som ble nekta ha dyr mer som flytta til sverige? For hu var vel som denne personen, mener jeg å huske. Masse agressive hunder som fløy løse osv...

Skrevet

Tror nok hun gærne dama du sikter til ennå bor i Sverige, og så synes jeg å huske at det var mindre hunderaser hun holdt på med ?

Skrevet

Tror nok hun gærne dama du sikter til ennå bor i Sverige, og så synes jeg å huske at det var mindre hunderaser hun holdt på med ?

Ok.. Hun virker ikke mindre gal denne dama her. Håper polititet tar tak i dette.

Er synd på hundene, men barn og folks sikkerhet først. Og hun burde absolutt ikke få ha hunder når hun holder på sånn.

Gode poeng over her med at hun umulig kan være seriøs oppdretter eller hundetrener.

Skrevet

Nei, desverre finnes det nok mange slike typer ute i Norges land. Derfor synes jeg at NKK skulle fått frem et pålag om hundeeier sertifikat. Eller pålagt kurs for oppdrettere. Ville gjort det mye enklere å luke ut seriøse og useriøse oppdrettere slik. Og da også lettere for en oppdretter å selge til en seriøs valpekjøper som har lagt i litt penger hundesertifikat.

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Det er ikke hu gærneheia, som flytta til Sverige (Aud Stokkmann eller noe sånt).

Men er jaggu ikke helt i vater denne dama her heller. Det må jo ha tippa over for henne her.

Skrevet

Ja, hadde vært lurt med noe sånt! Men i denne situasjonen her burde politiet eller mattilsynet kommet inn og tatt hundene men en gang og gitt henne forbud mot å ha eller drive med hunder mer. Tydeligvis burde hun ikke få ha dyr!

Skrevet

Helt enig. Politi og mattilsynet skulle kommet inn og tatt hundene.

Men så har man sett så mange tilfeller hvor mattilsynet har kommet inn, tatt fra noen dyr. F.eks. det tilfellet hvor en person hadde mange chihuahuaer, og mattilsynet fjernet alle bortsett fra 3, lemnet igjen 2 tisper og en hannhund- ris til egen ræv kaller jeg slikt.

Men ja, håper noen tar til vett snart, er så alt for mange som ikke skulle hatt dyr, eller fått tett oppfølging av mattilsyn!

Skrevet

Forventer at samtlige hunder bli avlivet, eieren straffet med bøter og/eller fengsel, og mister retten til å ha hund. Hvis det ogs¨er tilfelle at hun driver hundeskole eller oppdrett, bør denne selvsagt tvangsnedlegges og evt. flere hunder som hun har bør tas fra henne.

Hvis jeg noen gang skulle bli angrepet slik, og muligheten byr seg, vil jeg uten å nøle drepe hunden(e) på stedet.

Anonymous poster hash: c4dbe...04b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...