AnonymBruker Skrevet 17. november 2013 #1 Skrevet 17. november 2013 Hei Hva er egentlig en gloseprøve? Hvordan løser man sånt? Hvordan blir man flink til det? Anonymous poster hash: 2863a...028
Gjest Hyssingen Skrevet 17. november 2013 #2 Skrevet 17. november 2013 prøve hvor du oversetter ord fra ett språk til et annet. For å bli god må du pugge.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2013 #3 Skrevet 17. november 2013 prøve hvor du oversetter ord fra ett språk til et annet. For å bli god må du pugge. Kan du gi meg et eksempel på det ? Anonymous poster hash: 2863a...028
Gjest Hyssingen Skrevet 17. november 2013 #4 Skrevet 17. november 2013 Kan du gi meg et eksempel på det ? Anonymous poster hash: 2863a...028 Eksempel på hvordan man pugger?? Skriv ordet på ene siden av en lapp, og oversettelsen på den andre siden, og så går du igjennom dem til de sitter.
Chiyo Skrevet 17. november 2013 #5 Skrevet 17. november 2013 Når jeg hadde engelsk i min ungdom pleide jeg å skrive ordene om igjen og om igjen til de satt, og så prøvde jeg å få uttalen til å høre norsk ut i hodet mitt, slik at jeg husket hvordan jeg skulle stave dem. For eksempel: Pølser - Sausages - saus + ages. Vet ikke om det funker for alle, men jeg fikk alltid rett på alt. Men jeg trodde ikke gloseprøver var normalt nå om dagen, det er ikke en god måte å huske ord på. Hvis man skal utvide ordforrådet sitt i et språk, bør man lære dem gjennom bruk i ekte situasjoner.
globalagogo Skrevet 19. november 2013 #6 Skrevet 19. november 2013 Når jeg hadde engelsk i min ungdom pleide jeg å skrive ordene om igjen og om igjen til de satt, og så prøvde jeg å få uttalen til å høre norsk ut i hodet mitt, slik at jeg husket hvordan jeg skulle stave dem. For eksempel: Pølser - Sausages - saus + ages. Vet ikke om det funker for alle, men jeg fikk alltid rett på alt. Men jeg trodde ikke gloseprøver var normalt nå om dagen, det er ikke en god måte å huske ord på. Hvis man skal utvide ordforrådet sitt i et språk, bør man lære dem gjennom bruk i ekte situasjoner. Bra puggemåte! Er litt uenig med deg på slutten. Mener at gloseprøve funker fjell. Det er pugging, pugging, pugging som må til for å få ord og stavemåter til å sitte. Selvfølgelig er det bra å bruke ordene i sammenheng, og i ekte situasjoner, men man må drilles. 1
Chiyo Skrevet 20. november 2013 #7 Skrevet 20. november 2013 (endret) Bra puggemåte! Er litt uenig med deg på slutten. Mener at gloseprøve funker fjell. Det er pugging, pugging, pugging som må til for å få ord og stavemåter til å sitte. Selvfølgelig er det bra å bruke ordene i sammenheng, og i ekte situasjoner, men man må drilles. Jo... altså det var gloseprøver vi hadde på barneskolen da vi begynte å lære, men de fleste engelske ordene jeg kan, har jeg lært fra å lese bøker og forstå betydningen av ord i en større sammenheng, og av å kommunisere med andre. Jeg har ikke hatt en gloseprøve siden barneskolen. På ungdomskolen og vgs så hadde vi kanskje noen gloser i margen, men det var for å forstå teksten vi leste, vi hadde aldri gloseprøver etter vi kunne bruke språket selv. Det nok stor uenighet når det kommer til metoder. Personlig så tror jeg at jeg ble så flink som jeg er i dag fordi jeg begynte å lese bøker på engelsk allerede på barneskolen. Endret 20. november 2013 av Chiyo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå