Miiuki90 Skrevet 17. november 2013 #1 Skrevet 17. november 2013 Assalamu alaikum. Jeg er en jente på 23 år som konverterte til Islam for ikke så lenge siden. Lurte på noen tips fra dere hvor man kan bli kjent med andre med samme tro ishallah. Har mistet mange venner da jeg konverterte siden de gjør ting som er haram, så jeg ikke ønsker å være med på. Bor i Bergen, så om det er noen aktiviteter eller lignende i området dere vet om så ta kontakt, da hadde jeg blitt veldig glad
AnonymBruker Skrevet 17. november 2013 #2 Skrevet 17. november 2013 Dra i en moske? Anonymous poster hash: fe560...8b6
AnonymBruker Skrevet 17. november 2013 #3 Skrevet 17. november 2013 Eller dra på Mcen. De fra innvandrermiljøet henger der. Anonymous poster hash: fe560...8b6
Gjest Belle âme Skrevet 17. november 2013 #4 Skrevet 17. november 2013 Forsto ikkje halvparten av det som sto der men greit nok
AnonymBruker Skrevet 17. november 2013 #5 Skrevet 17. november 2013 Altså.. du kan ikke være venner med normale, norske mennesker? Jeg har flere venner som er muslimer, og de har ikke noe problem med å være sammen med meg, selv om jeg spiser gris og sikkert også gjør ekstremt mye annet som er haram. Anonymous poster hash: f9385...44a 4
AnonymBruker Skrevet 17. november 2013 #6 Skrevet 17. november 2013 Beklager å si det, men som kvinne har du nok mest sannsynlig trukket det korteste strået her. I den alderen du er i er de fleste muslimske kvinner gift, og er nok mer opptatt av barn og hjemmet enn å sosialesere. Og menn kan du jo ikke være venner med. Anonymous poster hash: 6357b...cc1 3
Silfen Skrevet 17. november 2013 #7 Skrevet 17. november 2013 Fanatiske konvertitter har ingenting for seg. Det er bedre at du er med dine venner som før og lærer deg aksept og toleranse. 2
Miiuki90 Skrevet 17. november 2013 Forfatter #8 Skrevet 17. november 2013 Selvfølgelig kan jeg være venner med "normale" mennesker, men nå kjenner ikke du dem det er snakk om, du vet ikke hvilken personer de er. Har enda "normale" venner. Ville bare utvide min horisont med noen som har samme tro også. Hvis noen flere har tips så tar jeg det godt imot
AnonymBruker Skrevet 18. november 2013 #9 Skrevet 18. november 2013 Hvorfor ville du bli muslim? Må du gå med sjal og skjule håret nå? Du vet at om kropprn aldti blir eksponert for sol får man d- vitamin mangel. Omtrent alle som dekker til kroppen sin mangler d-vitamin. Ergo: det strider med hva som er naturlig. Du kan risikere å bli syk fysisk også.Anonymous poster hash: 6e307...3e4
Tøytigern Skrevet 22. november 2013 #10 Skrevet 22. november 2013 Hei. TS- For å skaffe muslimske venner er det første du bør slutte med å starte en samtale med Assalamu alaikum. Du er norsk, ikke araber, og det er lov å ikke ordlegge seg som et nyvervet, radikalisert al-Qaeda medlem.. Du trenger heller ikke slenge på med ishallah, når du snakker helt hverdagslig om å finne nye venner.. Folk blir skeptisk og lurer på hva som skjer i hodet på deg og hvaslags fordommer du har om hva en muslim er, hvor konservativ du tror du må være og hvilke ting du tror du må gjøre.. Med andre ord vil du bli oppfattet som sær og en nordmann som prøver for hardt. Hvorfor har du konvertert uten å tilhøre noe felleskap? Bare sånn helt på egenhånd? Du får pusle deg i moskeen og be om litt veiledning fra imamen din Lykke til.
Tøytigern Skrevet 22. november 2013 #11 Skrevet 22. november 2013 Beklager å si det, men som kvinne har du nok mest sannsynlig trukket det korteste strået her. I den alderen du er i er de fleste muslimske kvinner gift, og er nok mer opptatt av barn og hjemmet enn å sosialesere. Og menn kan du jo ikke være venner med. Anonymous poster hash: 6357b...cc1 Er nok redd at AB har et poeng, her, ja...
Shirin Skrevet 24. november 2013 #12 Skrevet 24. november 2013 Assalamu alaikum. Jeg er en jente på 23 år som konverterte til Islam for ikke så lenge siden. Lurte på noen tips fra dere hvor man kan bli kjent med andre med samme tro ishallah. Har mistet mange venner da jeg konverterte siden de gjør ting som er haram, så jeg ikke ønsker å være med på. Bor i Bergen, så om det er noen aktiviteter eller lignende i området dere vet om så ta kontakt, da hadde jeg blitt veldig glad Aleykum wa salam søster, velkommen til islam Først, din deen er mellom deg og Allah (swt), så ikke bry deg om hva andre mener og tror om deg. Du kan snakke slik vi muslimer gjør, det er sunnah (anbefalt), uten å være en radikalisert al-Qaeda-medlem. Jeg vet hvor vanskelig det er å være konvertitt, i begynnelsen føles det som verden rundt deg endrer seg helt. Det muslimske felleskapet i Norge er dessverre ikke så bra, men vi har ma shaa Allah mange som kanskje vil bidra. Dra til moskeen eller meld deg inn i en gruppe på Facebook, hvor du kan kontakte andre søstre i nærheten og in shaa Allah få noen muslimer å omgås med. Og husk at man kan omgås ikke-muslimer, så lenge du klarer å holde deg unna dårlig påvirkning. Hvis du føler at disse vennene får deg vekk fra troen, forstår jeg veldig godt at du søker nye. Jeg har ikke mye tid til å være på dette forumet, men hvis det er noe du trenger -hva som helst, bare ta kontakt på melding så skal jeg svare så fort som mulig :-) Assalam w aleykum.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå