Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syntes dette med forhold er veldig vanskelig, kan noen gi noen konkrete forklaringer på hvordan man holder et forhold i live?

I mitt forhold har det vært mye opp og ned, vi er ikke så flinke til å kommunisere når det gjelder vanskelig ting (spsielt ikke jeg, alltid redd for konflikter og missforståelser)
Han har vært den som har gitt mest av seg selv fra starten av, jeg har holdt litt igjen pga noen dårlige opplevelser før hans tid..

Problemene er fra mitt synspunkt at han er veldig følsom, tar seg fort nær av ting, overanalyserer, poblemer med å bli ferdige med ting og ganske kravstor.

Det har vært slutt mellom oss pga vi kom fikk skikkelig smell i forholdet, ingen av oss visste hvordan vi skulle komme oss igjennom det pga vår dårlige kommunikasjon.. Jeg prøve hardt og ble helt knust.. Det gikk en uke og han vill ha meg tilbake, han var helt knust, ville ikke ha et liv uten meg, ville prøve alt osv..

Dette gikk jeg med på, men hakket mer forsiktig ettersom jeg ble veldig såret, merker tilliten min ikke er som den var, jeg er mye mer urolig, plutselig blitt sjalu (noe som jeg aldri har vært før noen gang). Føler han fortsatt er usikker på oss, noe som jeg bli også.

Syntes det er så synd, for vi har hatt en kjemi som bare har vært knall, vi har masse minner og opplevelser sammen, vi har ledd så mye sammen, pratet så mye hver dag, sakt til hverandre at vi vil ha en fremtid sammen og alt.. Nå er det litt tomt prat, jeg går rundt og er trist, føler ikke vi når igjennom til hverandre lengere.. :(

Er det noen med litt erfaring som kan gi noen råd hva jeg burde gjøre og ikke gjøre?
Vil ikke høre ''gjør det slutt'' det er siste alternativ om alt annet går dårlig.

Han er 6år eldre enn meg, aldri hatt noe forhol, jeg har hatt to lengre forhold bak meg.
Han har også problemer å stole på folk og jeg misstenker at han har litt problemer med å bli sårbar og knyttet, så han tar på seg et hardt skall noen ganger.

Takk for svar

Anonymous poster hash: 512e8...a20
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor vl du være i et forhold som ikke er bra? Jeg synes kjærlighet er enkelt jeg. Det var ganske hardt frem til jeg møtte mannen min, men etter jeg møtte han så har kjærligheten bare vært enkel. Vi komuniserer godt og har ganske likt syn på livet, vi er ikke plaget av sjalusi, usikkerhet eller noe slikt. Ingen av oss er overfølsomme eller skaper drama og vi diskuterer når vi har uenigheter uten å krangle. Akkurat som dere så har jeg lengre forhold bak meg og mannens første lange forhold var med meg. Så TS, hvorfor være i ett forhold som er vanskelig når det egentlig skal være enkelt? Iallefall mesteparten av tiden.

Anonymous poster hash: 64b71...7f9
  • Liker 1
Skrevet

om kjærlighet var enkelt, så ville det vært lett for å ikke bry seg så mye om den. jeg liker å jobbe litt for at det skal bli bra.

kjærlighet skal ikke være en "plass" man havner, men noe man gjør og skaper sammen.

• Liker 2
Skrevet

om kjærlighet var enkelt, så ville det vært lett for å ikke bry seg så mye om den. jeg liker å jobbe litt for at det skal bli bra.

kjærlighet skal ikke være en "plass" man havner, men noe man gjør og skaper sammen.

If love hurt, it doesn't work. Når kjærligheten er god så tror jeg bare man setter mye mere pris på den :) Ett forhold må hele tiden jobbes litt for, men om må må JOBBE med det er det noe feil. Spesielt om arbeidet går mye ut på mistillit, sjalusi og å forandre på partneren. Det aller meste i ett forhøld bør falle på plass helt naturlig.

• Liker 1
Skrevet

If love hurt, it doesn't work. Når kjærligheten er god så tror jeg bare man setter mye mere pris på den :) Ett forhold må hele tiden jobbes litt for, men om må må JOBBE med det er det noe feil. Spesielt om arbeidet går mye ut på mistillit, sjalusi og å forandre på partneren. Det aller meste i ett forhøld bør falle på plass helt naturlig.

Men tenk på alle forholdene du har jobbet og herjet med. Når den ene hvor alt funker kommer ramlende, da er det plutselig verd all erfaring du har via alt annet slit.

Skrevet

Jeg tror også at det er noe feil når man må jobbe så hardt. Personlighetene deres passer sikkert ikke sammen.

Når jeg møtte min nåværende kjæreste ble jeg nesten litt bekymret fordi det var så enkelt og jeg ikke var usikker på noe. Nå har jeg skjønt at det er jo bare fordi vi rett og slett passer sammen på alle måter. Det er en deilig og trygg følelse.

Anonymous poster hash: 0766a...6c4

• Liker 1
Skrevet

Åhhh, jeg lengter også etter å finne en match der ikke alt trenger å være så komplisert!

Anonymous poster hash: 1a3f4...e10
Skrevet

Jeg tror også at det er noe feil når man må jobbe så hardt. Personlighetene deres passer sikkert ikke sammen.

Når jeg møtte min nåværende kjæreste ble jeg nesten litt bekymret fordi det var så enkelt og jeg ikke var usikker på noe. Nå har jeg skjønt at det er jo bare fordi vi rett og slett passer sammen på alle måter. Det er en deilig og trygg følelse.

Anonymous poster hash: 0766a...6c4

Akkurat sånn jeg har det nå med min kjære :) Aldri har jeg hatt ett "enklere" forhold, aldri har jeg vært lykkeligere i ett forhold og den kjærligheten jeg føler for denne mannen klarer jeg ikke å forklare i ord engang. Tidligere forhold jeg har vært i inneholdt tidvis beinhard jobbing og var derfor til tider meget slitsomme, for ikke å glemme den periodevise dramatikken......Jeg trodde det skulle være sånn, men jeg tok heldigvis feil :hjerte:

Skrevet

Man må bli enige om noen retningslinjer, krise-planer rett og slett, som man skal forholde seg til når det blir misforståelser. Og så må man bli enige om hva det er man vil med forholdet. Er begge innstilt på å utvikle seg, lære, og samarbeide? Hvis ikke - DUMP.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...