Gå til innhold

Glemte at jeg hadde pizza i ovnen

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går presterte jeg å gjøre det jeg aldri trodde kom til å skje meg. Jeg kom hjem fra byen, satte en pizza i ovnen og slo på alarm på mobilen. I mellomtiden har jeg sovnet, og mobilen har gått tom for strøm. 3 timer senere våkner jeg av at leiligheten er helt røykfull. Sukk...

Så nå holder jeg på å skrubbe alle vegger og tak og tatt ut alle puter og sånt som kan luftes.

Men hva gjør jeg med klærne? Klesskapet mitt var åpent, så absolutt alle klærne lukter også såklart. Må alle vaskes eller finnes det en metode som jeg ikke vet om som ikke krever vask? Det tar litt tid å komme seg gjennom alle klærne mine, og samboerens og alt...

Har dere ellers gode tips? Har satt fram eddik.

Lyspunktet med dette er at jeg får tatt julerengjøringen...men det er veldig lite lyspunkt kan man si.

Og ikke kjeft på meg, er dere snill! :) Jeg har kjefta nok på meg selv i dag :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv og heng klærne ute en hel dag.

Anonymous poster hash: b4565...43e
  • Liker 3
Gjest Grapefrukt
Skrevet

Så bra at huset ikke brant ned mens dere sov da! :hug:

Jeg hadde bare vasket og luftet klærne på henger ute en dag eller to. Brukt tøymykner med mye lukt kanskje? Så har du firma som renser klær, de kan kanskje ta hånd om de dyre/fine klærne.

Evt. Skylleprogram med eddik eller Comfort freshtech.

Skrevet

Har du ikke brannalarm?

Anonymous poster hash: 50a5c...13d
  • Liker 4
Skrevet

I går presterte jeg å gjøre det jeg aldri trodde kom til å skje meg. Jeg kom hjem fra byen, satte en pizza i ovnen og slo på alarm på mobilen. I mellomtiden har jeg sovnet, og mobilen har gått tom for strøm. 3 timer senere våkner jeg av at leiligheten er helt røykfull. Sukk...

Så nå holder jeg på å skrubbe alle vegger og tak og tatt ut alle puter og sånt som kan luftes.

Men hva gjør jeg med klærne? Klesskapet mitt var åpent, så absolutt alle klærne lukter også såklart. Må alle vaskes eller finnes det en metode som jeg ikke vet om som ikke krever vask? Det tar litt tid å komme seg gjennom alle klærne mine, og samboerens og alt...

Lyspunktet med dette er at jeg får tatt julerengjøringen...men det er veldig lite lyspunkt kan man si.

ALDRI lag varm mat etter en kveld på byen! ALDRI. Jeg håper du har lært og at du innser hvor mye flaks du hadde!

Dersom du må ha mat etter en tur på byen, så ville jeg anbefalt deg å kjøpe rask mat som ikke trenger oppvarming og ha det liggende til slike netter. Det er forresten helt jævlig å bråvåkne av at alarmen går fordi noen brenner maten sin midt på natten når de aller fleste sover. Det burde være forbudt å lage seg varm mat etter klokken 24 om kvelden!

Anonymous poster hash: d3f86...1ad

• Liker 2
Gjest Hyssingen
Skrevet

ALDRI lag varm mat etter en kveld på byen! ALDRI. Jeg håper du har lært og at du innser hvor mye flaks du hadde!

Dersom du må ha mat etter en tur på byen, så ville jeg anbefalt deg å kjøpe rask mat som ikke trenger oppvarming og ha det liggende til slike netter. Det er forresten helt jævlig å bråvåkne av at alarmen går fordi noen brenner maten sin midt på natten når de aller fleste sover. Det burde være forbudt å lage seg varm mat etter klokken 24 om kvelden!

Anonymous poster hash: d3f86...1ad

SPESIELT om du bor i blokk. Suger maks å måtte gå branntrappene ned 13 etasjer for så å finne ut at det var en eller annen nisse som ikke kan å koke nudler i fylla.

Ts: Kjør klærne på kortprogram med skyllemiddel. Du trenger ikke gi dem en ordentlig maskinvask.

• Liker 3
Gjest Funky Punk
Skrevet

Jeg ville vasket de på hurtigprogram. Det skal godt gjøres å lufte vekk all lukta dersom de ble utsatt gor mye røyk.

Og fiks deg en brannalarm!! :)

Skrevet (endret)

Kjip sak. Røykvarsler er tingen ja, men det skal ganske mye til før det blir brann av en pizza i ovnen. Pizzaen blir svart og kan fort brukes som opptenning på grillen. Langt verre med komfyrplater som blir glemt. Det er derfor man må montere komfyrvakt i dag når kjøkken bygges eller rehabiliteres. Denne overvåker platene, ikke ovnen.

Edit: Jeg har altså gjort det samme en gang. Men, med luftavtrekket påskudd slik at eneste konsekvens var ekstra kull til grillen.

Endret av skrue
  • Liker 1
Skrevet

Aldri lag mat når en har vært ute på byn og drukket. Er man sulten så ta en brødblings. Mange som har gjort den tabben du har gjort og fått brannvesenet på besøk. Det kan være livsfarlig. Så du har egentlig vært heldig.

Anonymous poster hash: 58035...341
Skrevet

SPESIELT om du bor i blokk. Suger maks å måtte gå branntrappene ned 13 etasjer for så å finne ut at det var en eller annen nisse som ikke kan å koke nudler i fylla.

Ts: Kjør klærne på kortprogram med skyllemiddel. Du trenger ikke gi dem en ordentlig maskinvask.

Unnskyld at jeg ler, men det der var utrolig festlig å lese! Ser for meg hele gjengen kravle ut på brannstige... Er vel egentlig en sinnsykt skummel opplevelse, regner jeg med.

• Liker 1
Gjest Hyssingen
Skrevet

Unnskyld at jeg ler, men det der var utrolig festlig å lese! Ser for meg hele gjengen kravle ut på brannstige... Er vel egentlig en sinnsykt skummel opplevelse, regner jeg med.

Vi hadde heldigvis branntrapp inne i bygningen så vi slapp å leke Tarzan i brannstiger :fnise:

Men det var en flokk med rimelig molefonkne trøtte ansikter som loffet ned alle etasjene rett som det var. Kunne nesten høre fresingen under topplokkene!

Veldig skummelt, de brannalarmene er jo så høye at man nesten får automatisk, akutt magesår når de går av! Men det skumleste er jo egentlig at folk blir så vant til at brannalarmene går uten grunn at de bare ikke gidder å gå ut.

• 4 år senere...
Skrevet

Gjorde det samme sjøl akkurat, og googla "sovne fra pizza" for å se om det var andre idioter der ute. Jo, jeg kom fra byen i godt påseglet tilstand, og hadde kjøpt med en grandi for å steke. Jeg bor i blokk.  Fikk pizzaen i ovnen, la meg på sofaen, og det var det. Da jeg til slutt våkna, ylte to røykvarslere, og naboen hadde hengt på ringeklokka en god stund. Folk hadde også forsøkt å ringe til meg på fasttelefonen, som har sterk ringetone.

Pizzaen var hard og kølsvart, røyklukten vil vel etterhvert forsvinne, det hadde også kommet inn røykluft på soverommet til naboen, som nå har blitt litt engstelige for personen ved siden av dem.

Jeg lærte en lekse, det hele var litt pinlig. Det rare er at jeg og fyren jeg var ute med hadde snakka om hvor farlig det er å lage mat i fylla. Dette var tidligere på dagen, og så skjer akkurat det.

Alt i alt er jeg bare glad det ikke gikk mye verre.

• Liker 3
Skrevet
På 17.11.2013 den 16.18, jente1988 skrev:

Du ringer forsikringsseøskapet så vasker dem alt å erstatter klær å slikt. 

Skrevet
På 17.11.2013 den 16.27, AnonymBruker skrev:

Har du ikke brannalarm?

Anonymous poster hash: 50a5c...13d

Dette var den første tanken som slo meg også. Utfallet kunne blitt mye mye verre. 

Skrevet

Må bare legge til at jeg ser folk har blitt bøtelagt pga dette. Det kan være straffbart å sovne fra stekeovnen, i verste fall livsfarlig. Skal skaffe meg komfyrvakt, igjen jeg er bare glad dette ikke gikk mye verre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Pillow of Dragon skrev:

Du ringer forsikringsseøskapet så vasker dem alt å erstatter klær å slikt. 

Regner med at Ts har fått ordnet opp på 5 år....

Anonymkode: e4895...0ad

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg går aldri ifra stekeovnen eller platene, jeg vasker opp eller gjør noe annet på kjøkkenet mens maten blir ferdig, glad jeg har den vanen nå!

Anonymkode: 5903b...912

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Regner med at Ts har fått ordnet opp på 5 år....

Hvem pokker drar frem en så gammel pizza i ovnen sak? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Pillow of Dragon skrev:

Hvem pokker drar frem en så gammel pizza i ovnen sak? 

You tell me. Folk drar opp gamle saker hele tiden her. Fatter ikke hvordan mange klarer å finne de rare trådene også å svare som om den ble opprettet i går 

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

You tell me. Folk drar opp gamle saker hele tiden her. Fatter ikke hvordan mange klarer å finne de rare trådene også å svare som om den ble opprettet i går 

Man googler etter noe, og da dukker gjerne en tråd fra KG opp. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...