Søster K Skrevet 17. november 2013 #1 Skrevet 17. november 2013 Hehe, som tittelen tilsier...ettåringen min bæsjer gjennomsnittlig tre ganger om dagen. Ofte fire. Skikkelige bleier, ikke bare sånn småtteri.. Synes det er ganske mye også synes jeg hun er litt tynn. Mulig at hun bare har veldig høy forbrenning?
AnonymBruker Skrevet 17. november 2013 #2 Skrevet 17. november 2013 Fra en til fire ganger om dagen. Avhenger av hva han har spist, om vi har brød meg korn osv. Anonymous poster hash: a5128...53a
AnonymBruker Skrevet 17. november 2013 #3 Skrevet 17. november 2013 3-4 ganger stort deyt, men spiser MYE så det er ikke rart det må bæsjes ofteAnonymous poster hash: 8dbf6...356
Søster K Skrevet 17. november 2013 Forfatter #4 Skrevet 17. november 2013 Ok, så da er vi nok innafor normalen spises ikke så mye her synes jeg, men da er vel det og normalt.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2013 #5 Skrevet 17. november 2013 Har lært at konsistens og farge har litt å si. Er det ofte løst og med grønnlig farge kan det være tegn på at maten går fort igjennom og kan da være tegn på matallergi.Anonymous poster hash: 8dbf6...356
Søster K Skrevet 17. november 2013 Forfatter #6 Skrevet 17. november 2013 Hun har allergi, og jeg har tidvis tenkt at det er noe der. Men så virker det som om det som kommer ut er helt normalt Ådne i farge og konsistens..
Sol79 Skrevet 17. november 2013 #7 Skrevet 17. november 2013 Ca tre ganger for dagen. Som regel skikkelig fulle bleier.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2013 #8 Skrevet 17. november 2013 Han bæsjer gjerne etter frokost, lunsj og middag (dvs 3 ganger daglig). Anonymous poster hash: 9597b...fec
^^Belle^^ Skrevet 17. november 2013 #9 Skrevet 17. november 2013 Oi. Nå lurer jeg på om mine unger er "unormale". 2-åringen har bæsjet i snitt 6 ganger i uken siden hun begynte med fast føde, det samme med minsten på 10 mnd.
Vimsa 2 Skrevet 18. november 2013 #10 Skrevet 18. november 2013 Vanligvis en gang om dagen, etter frokost. Gjort siden hun ble født.
Vera Vinge Skrevet 18. november 2013 #11 Skrevet 18. november 2013 Det sies at alt er normalt i den alderen, men at man kan sjekke det ut etter hvert dersom det virker som maten går rett gjennom. Men tror nok også form har en del å si. Og her har 1-åringen hatt fulle, ganske flytende bleier etter hvert måltid siden han rundet året, noe som vil si ca fem om dagen. Fikk en stund beskjed om at variasjonene var så store i aldersgruppen at det var normalt, men nå som han nærmer seg to, har jeg mine tvil. Han er også disponert for magegreier fra begge foreldrene, så det er vel noe allergi inne i bildet der også.
Orchideae Skrevet 18. november 2013 #12 Skrevet 18. november 2013 2-3 ganger per dag. Gjerne en gang etter frokost også litt tilfeldig utover dagen. går jo mye mat inn, og det må jo ut igjen.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #13 Skrevet 19. november 2013 Hvordan i alle dager kan små barn bæsje så mye?! Det går jo ikke mye inn i de kroppene. Anonymous poster hash: 66f1b...e4f
Tordensky Skrevet 19. november 2013 #14 Skrevet 19. november 2013 (endret) Hvordan i alle dager kan små barn bæsje så mye?! Det går jo ikke mye inn i de kroppene. Anonymous poster hash: 66f1b...e4f Hahaha, måtte le litt for meg selv her nå :-D Ikke av deg eller spørsmålet ditt, hvis du oppriktig er nysgjerrig på det, men fordi det er jo ganske fascinerende det du lurer på. :-D Her bæsjer ettåringen på morgenen, som regel før frokost som han spiser i bhg. Holder å få komme seg opp i stående og få på tom bleie etter natta så er det rett i gang med å fylle den. Ellers er det som regel ca.2 til sporadisk utover dagen. Ca.3 altså tilsammen, men noen dager 2 eller 4. Vi stusser hvis det er 0-1 eller 5+. Men mest går det på lukt, farge og konsistens... Edit: er så og si alltid fulle bleier her og. Med noen unntak der vi enten får en miniklatt eller salig lekkasje... Endret 19. november 2013 av Tordensky
AnonymBruker Skrevet 19. november 2013 #15 Skrevet 19. november 2013 Hvordan i alle dager kan små barn bæsje så mye?! Det går jo ikke mye inn i de kroppene. Anonymous poster hash: 66f1b...e4f I løpet av en barnehagedag kan mitt barn (som ikke er ei stor jente) spise 3 skiver til frokost 4 skiver til lunch, frukt og grønnt+ litt fiskekake/knekkebrød etc tik mellommåltid, middag tilsvarende en liten talerken og en stor porsjon havregrøt til kvelds, og kanskje litt ekstra frukt og. Jo noen spiser noe enormt og med så liten mage som de har må det jo ut igjen og. Med umntak av størrelsen på middagsporsbonene spiser jo hun lille mer enn meg i løpet av en dag.Anonymous poster hash: 8dbf6...356
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #16 Skrevet 20. november 2013 I løpet av en barnehagedag kan mitt barn (som ikke er ei stor jente) spise 3 skiver til frokost 4 skiver til lunch, frukt og grønnt+ litt fiskekake/knekkebrød etc tik mellommåltid, middag tilsvarende en liten talerken og en stor porsjon havregrøt til kvelds, og kanskje litt ekstra frukt og. Jo noen spiser noe enormt og med så liten mage som de har må det jo ut igjen og. Med umntak av størrelsen på middagsporsbonene spiser jo hun lille mer enn meg i løpet av en dag.Anonymous poster hash: 8dbf6...356 Det var jo enormt mye for enn 1-åring!Anonymous poster hash: 83223...61e
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #17 Skrevet 20. november 2013 Det var jo enormt mye for enn 1-åring!Anonymous poster hash: 83223...61e Det er ikke hver dag det spises så mye, men ja det er enormt. Men ikke så fryktelig uvanlig helller, de vokser mye og er veldig aktive så de trenger mye mat.Anonymous poster hash: 8dbf6...356
^^Belle^^ Skrevet 20. november 2013 #18 Skrevet 20. november 2013 Det er ikke hver dag det spises så mye, men ja det er enormt. Men ikke så fryktelig uvanlig helller, de vokser mye og er veldig aktive så de trenger mye mat.Anonymous poster hash: 8dbf6...356 Det går jo også i bølgedaler. Da jenta vår var rundt året spiste hun like mye som din, kanskje til og med mer. Nå som hun er 2,5 får vi såvidt i henne en hel skive til frokost.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå