AnonymBruker Skrevet 17. november 2013 #1 Skrevet 17. november 2013 Ser det er en tråd her om tørking av klær. Vi tørker klær på et vaskerom, 1-2 ganger i uken. Det står ikke på varme der, og jeg setter heller ikke opp vinduet. Bør jeg gjøre dette med tanke på fukt? Anonymous poster hash: ff0b6...f55
AnonymBruker Skrevet 17. november 2013 #2 Skrevet 17. november 2013 Ser det er en tråd her om tørking av klær. Vi tørker klær på et vaskerom, 1-2 ganger i uken. Det står ikke på varme der, og jeg setter heller ikke opp vinduet. Bør jeg gjøre dette med tanke på fukt? Anonymous poster hash: ff0b6...f55 Tørker klær på GJESTEROM, ikke vaskerom.. Anonymous poster hash: ff0b6...f55
Pinkee Skrevet 17. november 2013 #3 Skrevet 17. november 2013 Kommer an på hvor stor luftgjennomstrømming det er i leiligheta det. Jeg tørker klær på et soverom, med varme på, og luftavfukter. Da holder lufta der seg tørr og fin. Men, hvis jeg tørker på stuen, bare med varme på, så må jeg lufte jevnlig, ellers blir her uutholdelig/skadelig fuktig. Jeg bor i en litt eldre kjellerleilighet, som generelt er litt fuktig da. Må luftes av og til, uansett klestørk eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2013 #4 Skrevet 17. november 2013 Varme og lufting må til. Du må riktignok ikke ha vinduet åpent hele tiden mens du tørker, men generelt sørge for god utluftning. Anonymous poster hash: 28a97...5e8
@Maja Skrevet 17. november 2013 #5 Skrevet 17. november 2013 Det som er avgjerande er at ikkje luftfuktigheten er for høg. Det kjem ann på ventilasjon, str på rommert osv. Men det er nok ikkje dumt å ha vindu opent. Om klærne tørker seint så er det eit teikn på at det er for fuktig i rommet, er det dugg i vinduskarmen er det definitivt for fuktig.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2013 #6 Skrevet 17. november 2013 Ok. Henger det opp på kvelden, så er det tørt om morningen, så vil tro at det ikke er så fuktig der. Men skal sette opp en ovn, så er det kanskje litt bedre for luften? Kjipt ha vinduet oppe der, og fyre for kråkene? Anonymous poster hash: ff0b6...f55
AnonymBruker Skrevet 17. november 2013 #7 Skrevet 17. november 2013 Ok. Henger det opp på kvelden, så er det tørt om morningen, så vil tro at det ikke er så fuktig der. Men skal sette opp en ovn, så er det kanskje litt bedre for luften? Kjipt ha vinduet oppe der, og fyre for kråkene? Anonymous poster hash: ff0b6...f55 Også lufter jeg uansett innimellom der Anonymous poster hash: ff0b6...f55
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå