Gå til innhold

Når kan man ta med små barn i vanlig basseng?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor gamle bør barna være før de kan være med å bade i vanlig badebasseng?

Altså, ikke spesielt oppvarmet basseng.

Jeg synes ofte det kan være litt kaldt i bassengene, om jeg ikke får rørt meg så mye. Så da blir det gjerne for kaldt for en 1-2åring?

Har sååå lyst til å ta han med på bading, men det er en liten Amerikareise for å komme seg til oppvarmet basseng her.

Det vi har her vi bor er et vanlig stort basseng, som skolene bruker til svømming og som er åpent for alle på kveldstid. Mistenker at kommunen sparer noen kroner med å ikke ha temperaturen en millimeter over minstekrav ;)

Anonymous poster hash: 0b37f...70c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ser jeg for meg må bli noen år til, så ungen kan kjenne på vannet og si om det er greit, samt si fra så fort det blir kaldt og den vil opp igjen. Hadde aldri tatt med en 1-2åring ihvertfall.

Anonymous poster hash: 6a44a...761
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt ann på temperaturen i vannet da?

Har badet mye med en 3 åring i skolebasseng.

- selv om ungen ser ut til å stortrives og vil bade mer, var jeg ikke lenge om gangen i vannet. Men heller da flere ganger i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi badet i et bassenganlegg da vi var på hotellferie i fjor sommer, da var minsten 1 år og han likte seg IKKE. Han hakket tenner og ville egentlig bare være i dusjen i garderoben hvor det var varmt vann. 3 åringen derimot storkoste seg i vannet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pjokken min på 3år har aldri likt svømmehall og badeland. Vannet er for kaldt og han hyler så snart vi går inn døra. I badeland skal det være varmere enn i svømmehallen, men fortsatt for kaldt for gutten min.

Her jeg bor får man ikke bade i varmtvannsbassengene utenom babysvømming, fysio, eldrebading osv så vi har ikke sjangs til å bade med gutten vår. Utrolig dårlig egentlig syns jeg.

Kan være at gutten min er ekstra følsom, han er autist. Kjenner jo flere med barn på den alderen som elsker å bade i basseng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...