Gå til innhold

Bilstol 9-18(25) kg - Audi A4

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som har Audi A4 (-08modell) hvilken bilstol har dere?

Vi trenger ny bilstol 9-18 (eventuelt -25 kg). Har prøvd noen, blir dårlig plass i passasjersetet.

Anonymous poster hash: 7465e...dd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har hatt to besafe x3 seter i baksete på Audi a4 (2007 modell) hos barnas onkel. Gikk fint det! (Om det skulle ha noe betydning så var det seter uten isofix)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Britax maxway tar ikke så stor plass :) Vi har det i en bmw 3-serie, og da er det goood plass i passasjersetet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Britax maxway tar ikke så stor plass :) Vi har det i en bmw 3-serie, og da er det goood plass i passasjersetet.

Hvordan er plassen til barnet da? Må de sitte veldig krøllete med beina når de blir 2-3 år?

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har både Britax Maxway og Britax Hiway II, og highwayen tar en god del mindre plass enn maxwayen. Forøvrig supre stoler begge to, så kan absolutt anbefale de begge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er plassen til barnet da? Må de sitte veldig krøllete med beina når de blir 2-3 år?

Ts

3-åringen min sitter helt greit :) Hun er ikke den lengste da, men hun kan fint sitte sånn et år til. Men biler er forskjellige, så ville nok prøvd setet i bilen før kjøp.

Vi har både Britax Maxway og Britax Hiway II, og highwayen tar en god del mindre plass enn maxwayen. Forøvrig supre stoler begge to, så kan absolutt anbefale de begge :)

Ja, vi har også begge, og det stemmer nok at hi-way tar mindre plass :) Men mest fornøyd med maxway. Feks fordi det er mye enklere å ta av trekket for å vske det, og enklere å justere selene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts

Vi har Maxway og A6 (08) vet ikke om det er sammenlignbart.. Men vår 3-åring som ikke er spesielt høy (93 cm) sitter med ganske bøyde knær. Og foran er det ok plass til meg som er 168, men seteryggen blir litt bratt om det skal være god plass foran beina. Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Maxway og A6 (08) vet ikke om det er sammenlignbart.. Men vår 3-åring som ikke er spesielt høy (93 cm) sitter med ganske bøyde knær. Og foran er det ok plass til meg som er 168, men seteryggen blir litt bratt om det skal være god plass foran beina.

http://sikringavbarnibil.blogspot.no/2013/06/6-av-10-norske-barn-er-for-darlig.html

Her ser du ei som er 105 cm og har god plass i maxway. Det de har gjort her er å flytte bilstolen lengre fram på setet, for så å stramme forankringsselen først, og deretter bilbeltet.Da holder forankringsselen igjen bilstolen, slik at du slipper at bilstolen kommer bakover igjen når du strammer beltet :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://sikringavbarnibil.blogspot.no/2013/06/6-av-10-norske-barn-er-for-darlig.html

Her ser du ei som er 105 cm og har god plass i maxway. Det de har gjort her er å flytte bilstolen lengre fram på setet, for så å stramme forankringsselen først, og deretter bilbeltet.Da holder forankringsselen igjen bilstolen, slik at du slipper at bilstolen kommer bakover igjen når du strammer beltet :)

Takk!! :) Det ante meg at noe kunne gjøres..! Jeg trodde faktisk man måtte ha den der isoporbasen kilt inn i mot bakseteryggen.. Så veldig glad du viste meg dette! Vi hadde nesten tenkt å bytte nå ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!! :) Det ante meg at noe kunne gjøres..! Jeg trodde faktisk man måtte ha den der isoporbasen kilt inn i mot bakseteryggen.. Så veldig glad du viste meg dette! Vi hadde nesten tenkt å bytte nå ;)

Bare hyggelig å kunne hjelpe, bilsikring er noe som opptar meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besafe izi plus- kan sitte bakovervent til 25 kg :) Elsker stolen vår, men tar desverre god plass :( Men vi klarer oss.

Anonymous poster hash: ca1dc...131
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Besafe izi plus- kan sitte bakovervent til 25 kg :) Elsker stolen vår, men tar desverre god plass :( Men vi klarer oss.

Anonymous poster hash: ca1dc...131

Likte denne stolen veldig godt. Hvordan blir plassen til barnet når det er eldre? Vårt barn er bare er halvt år.

Prøvde det sete i bilen, passasjer måtte sitte med sete helt fremme. Så ja, det er et stort sete :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...