AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #1 Skrevet 16. november 2013 http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=2864 Anbefaler dere å lese denne. Huff.. hadde jeg brukt sånn svettedrakt og vært i badstu, så hadde jeg blitt undervektig Anonymous poster hash: 658e1...7c0
AnonymBruker Skrevet 17. november 2013 #2 Skrevet 17. november 2013 Legg bort badevekten.. Pfsj! Hvordan skal man ellers kunne måle vekttap? Anonymous poster hash: fa817...35b
AnonymBruker Skrevet 17. november 2013 #3 Skrevet 17. november 2013 Legg bort badevekten.. Pfsj! Hvordan skal man ellers kunne måle vekttap? Anonymous poster hash: fa817...35b Målebånd for eksempel. Men jeg tror nok han satte det litt på spissen. Det handler ikke om å legge bort badevekta, men å ikke stile blindt på den. Sånn som jeg da f.eks gikk opp 1 kilo i følge badevekta og da fikk jeg litt panikk, og så var den kiloen borte vekk noen dager etter selv om jeg ikke verken hadde spist mindre eller trent mer. Det er jo fordi at kroppen har mer vann i seg av og til enn ellers. Jeg får mer vann rundt mensen f.eks, noe mange andre kvinner også gjør. Anonymous poster hash: 658e1...7c0
AnonymBruker Skrevet 17. november 2013 #4 Skrevet 17. november 2013 Målebånd for eksempel. Men jeg tror nok han satte det litt på spissen. Det handler ikke om å legge bort badevekta, men å ikke stile blindt på den. Sånn som jeg da f.eks gikk opp 1 kilo i følge badevekta og da fikk jeg litt panikk, og så var den kiloen borte vekk noen dager etter selv om jeg ikke verken hadde spist mindre eller trent mer. Det er jo fordi at kroppen har mer vann i seg av og til enn ellers. Jeg får mer vann rundt mensen f.eks, noe mange andre kvinner også gjør. Anonymous poster hash: 658e1...7c0 STOLE selvsagt. Beklager. Anonymous poster hash: 658e1...7c0
AnonymBruker Skrevet 17. november 2013 #5 Skrevet 17. november 2013 Fikk du panikk over en kilo?Anonymous poster hash: bb4ad...b3d 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2013 #6 Skrevet 17. november 2013 Målebånd for eksempel. Men jeg tror nok han satte det litt på spissen. Det handler ikke om å legge bort badevekta, men å ikke stile blindt på den. Sånn som jeg da f.eks gikk opp 1 kilo i følge badevekta og da fikk jeg litt panikk, og så var den kiloen borte vekk noen dager etter selv om jeg ikke verken hadde spist mindre eller trent mer. Det er jo fordi at kroppen har mer vann i seg av og til enn ellers. Jeg får mer vann rundt mensen f.eks, noe mange andre kvinner også gjør. Anonymous poster hash: 658e1...7c0 Du kan jo ikke måle vekt med et målebånd. Da kan du bare måle hvor mye du har mistet i cm. Det er to vidt forskjellige ting. Synes å legge bort vekta er et tullete forslag. Anonymous poster hash: fa817...35b
AnonymBruker Skrevet 17. november 2013 #7 Skrevet 17. november 2013 Fikk du panikk over en kilo?Anonymous poster hash: bb4ad...b3d Det var satt på spissen. Fikk selvsagt ikke panikk. Du kan jo ikke måle vekt med et målebånd. Da kan du bare måle hvor mye du har mistet i cm. Det er to vidt forskjellige ting. Synes å legge bort vekta er et tullete forslag. Anonymous poster hash: fa817...35b Ja, man kan måle hvor mye man har mistet i cm. Om du leser det jeg har skrevet, så skrev jeg at jeg tror det å legge bort vekta var satt på spissen, og at vekten kan variere mye pga vann og ikke fett, så derfor er det dumt å stole blindt på vekta noe mange gjør. Anonymous poster hash: 658e1...7c0
AnonymBruker Skrevet 17. november 2013 #8 Skrevet 17. november 2013 Ikke vei dere, det er veien til spiseforstyrrelser, som jeg selv har/ har hatt. Og om jeg hadde gått opp 0,2kg i løpet av dagen, fikk jeg nesten ikke sove pga dårlig samvittighet. Badvekt er ingen utvei, men man kan nok veie seg en gang i måneden for eksempel. Anonymous poster hash: f80bd...6f0
Pringle Skrevet 17. november 2013 #9 Skrevet 17. november 2013 Badevekten er et fint hjelpemiddel ved vektreduksjon, men den måler selvfølgelig ikke "fettvekt". Så den gir bare en pekepinn på hvordan man ligger an. Man kan faktisk ha gått ned i fettvekt selv om vekta viser mer. Muskler veier mer enn fett, som vi har hørt til det kjedsommelige. Kroppen har mange systemer som går sin gang mer eller mindre uavhengig av hverandre. Hvor mye mat man har i magen og avføring i tarmen har feks mye å si. Det er liten vits i å gå på vekta oftere enn en gang i uka, og det bør da være under like forhold fra gang til gang, feks på morgenen og fastende og etter at man har vært på do. Kvinner som har svært varierende vekt ifbm menstruasjon, burde bare veie seg en gang i måneden, feks på første mensdag, for å få et realistisk tall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå