Gå til innhold

Bodypump er det mest for jenter eller gutter ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er bodypump mest for jenter eller gutter ?

Anonymous poster hash: 0e370...d0f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Av de timene jeg har vært på er det stort sett jenter, men også noen gutter. Og det kommer litt an på hvilken instruktør det er har jeg merket, er instruktøren en mann, så er det flere gutter der.

Skrevet

Av de timene jeg har vært på er det stort sett jenter, men også noen gutter. Og det kommer litt an på hvilken instruktør det er har jeg merket, er instruktøren en mann, så er det flere gutter der.

Siden du har vært på noen timer, så kan du sikkert forklare meg litt hva det går ut på ? er det korografi eller bare øvelser ? vet at det er en time med vekter men vet ikke mer hva timer går ut på. Har veldig lyst å prøve meg. Men har akkurat begynt å trene, så er redd for at det kan blir for vanselig :)

Skrevet

Er ganske lenge siden sist jeg var på den timen, men det er ikke koreografi nei. Dere gjør forskjellige øvelser smed frivekter, forskjellig antall repetisjoner og tempo etter hvilken sang det er. Jeg synes du skal prøve, er ganske bra time! Du velger selv hvor mye vekt du legger på! Og selv om det kan være ganske raskt tempo til tider, så går det helt fint an å gjør det i sitt eget tempo, er viktigere å lære seg riktig teknikk. Instruktøren spør i starten av timen om det er noen som er der for første gang :)

Har du trent styrketrening før? Hvilket treningssenter er det?

Skrevet

Det passer både for gutter og jenter, men det har vært mest jenter der. En periode hadde vi en ekstremt tøff instruktør, men da hun sluttet, sluttet også en del av guttene.

Det er vanlig styrketrening, men med tempo. Veldig fin trening, det var den som fikk meg i form.

Anonymous poster hash: 3c0d3...c38
Skrevet

Bodypump passer til begge kjønn, ettersom man kan bruke så tunge vekter man selv ønsker. Man bruker vektstang, og i noen av øvelsene brukes kun vektskivene.

En bodypump-time består av ni «jobbelåter» der den første er en oppvarmingslåt hvor man går gjennom de aller fleste øvelsene som brukes i timen. Deretter går man låt for låt gjennom muskelgruppe for muskelgruppe i denne rekkefølgen: Knebøy, bryst, rygg, triceps, biceps, knebøy/utfall, skulder og mage. Til slutt er det enkel tøying.

Instruktøren vil gi anbefalinger på hvor mye vekter man skal bruke, men vanligvis vil man trenge en time eller to til å finne helt ut av sin egen idealvekt på hver øvelse. Øvelsene er enkle, det er mange repetisjoner og variasjonen går mest på tempo.

Personlig liker jeg timen. Det er ikke mange menn der vanligvis, men så virker det som om det er flest kvinner generelt på de fleste gruppetimene til SATS.

Skrevet

jeg er veldig glad i bodypump. er mest jenter på timene, men der er noen menn og. er ingen som ser rart på deg fordi du er mann liksom.

første time er det nok lurt å ikke ta så veldig mye vekter på og heller konsentrere seg om å gjøre øvelsene rett. du kan helt fint gjøre ting litt i ditt eget tempo uten at det blir forstyrrende for de andre.

Skrevet

Er ganske lenge siden sist jeg var på den timen, men det er ikke koreografi nei. Dere gjør forskjellige øvelser smed frivekter, forskjellig antall repetisjoner og tempo etter hvilken sang det er. Jeg synes du skal prøve, er ganske bra time! Du velger selv hvor mye vekt du legger på! Og selv om det kan være ganske raskt tempo til tider, så går det helt fint an å gjør det i sitt eget tempo, er viktigere å lære seg riktig teknikk. Instruktøren spør i starten av timen om det er noen som er der for første gang :)

Har du trent styrketrening før? Hvilket treningssenter er det?

Jeg har bare trent i 2 uker nå, så jeg trener bare corebar, core, spinning og pilates. Jeg trener på staminahot. Målet er å stramme opp å gå opp 4-5 kilo :)

Skrevet

Høres ut som en veldig bra time :) men jeg er den typen som er ''redd'' for at folk skal se dumt på meg eller at jeg ikke klarer det med en gang. Så er ikke sikker på om jeg tørr :vetikke:

Skrevet

Høres ut som en veldig bra time :) men jeg er den typen som er ''redd'' for at folk skal se dumt på meg eller at jeg ikke klarer det med en gang. Så er ikke sikker på om jeg tørr :vetikke:

Vet hva du mener, jeg brukte lang tid på å "manne" meg opp på å dra dit! Men jeg synes du skal teste, still deg bakerst så er ikke det så mange som ser deg :)

Skrevet

Vet hva du mener, jeg brukte lang tid på å "manne" meg opp på å dra dit! Men jeg synes du skal teste, still deg bakerst så er ikke det så mange som ser deg :)

Men hvor mye kg er det på vektene, hva er det miste man kan løfte ? så jeg ikke kommer å det minste man kan løfte liksom er 20 kg. Da sliter jeg, siden jeg aldri har løfta tungt før :P

Skrevet

De fleste har mer enn nok med seg selv, og alle har vært nye en gang. Så jeg ville ikke ha bekymret meg over det.

Skrevet

Men hvor mye kg er det på vektene, hva er det miste man kan løfte ? så jeg ikke kommer å det minste man kan løfte liksom er 20 kg. Da sliter jeg, siden jeg aldri har løfta tungt før :P

Det husker jeg dessverre ikke, men de minste vektene er ganske små, så det tror jeg går helt fint :) Kanskje noen andre her kan svare på det.

Skrevet

Er ikke helt sikker på hvor mye vektstangen veier, men de minste vektene er på 1,25 kilo (gule vektskiver). Deretter er det 2,5 kilo (grønne vekter), 5 kilo (oransje vekter) og 10 kilo (blå vekter).

Vil tro at med mindre du har noen skader eller spesielle problemer, så vil du ikke ha noen som helst problemer med vektstang og 2 x 1,25 kilo, selv om du er helt utrent.

Skrevet

Vektstangen veier nesten ingenting. Jeg bruker bare gule og grønne vekter på stangen, ingen stirrer på meg. Det er kun én ting jeg merker meg rundt meg fordi det er så tydelig, og det er når den ene gutten på fredagstimene mine tar på sånn 30 kg på bicepscurl og løfter med korsryggen i stedet for armene. Dette gjør han samtidig som instruktøren roper at man ikke skal ha for mye vekt, være rett i ryggen og løfte kun med armene, så da må jeg få lov til å stirre litt. Ellers fokuserer folk på seg selv og sitt, det skal jo være ganske tungt og det skiftes ganske raskt mellom ulike øvelser, og det er ikke tid til å stå og bry seg om andre. :) Hos meg er det vanligvis 2-3 menn per time, alle instruktørene er damer.

Anonymous poster hash: d0f76...831
Skrevet

Når jeg trena pump, begynte jeg med bare stanga siden jeg aldri hadde trena før. Det var noe vi utrente ble anbefalt. Men du må nesten bare prøve deg fram..

Anonymous poster hash: 64063...0f8

Skrevet

Jeg begynte på 1.25 kg x 2 på oppvarmingen, og la på 2.5 på hver side på bein. Oppvarmingsvekten er minste vekt du bruker på hele timen. Er man utrent, så kan skulder, bryst og biseps være ganske slitsomt i begynnelsen, så da er det greit å legge seg på minste vekt.

Men på to-tre måneder hadde jeg tripla vekta ;) så man får en rask progresjon. Jeg har trent BP en til to ganger i uka det siste halvåret, og har aldri følt meg sterkere.

Anonymous poster hash: fd559...674

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...