AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #1 Skrevet 16. november 2013 Okei, greia er at jeg har snoka på kjærestens innboks.. Ja, jeg vet det er fy fy fy, og kan egentlig ikke forklare helt hvorfor gjorde det - med unntak av at jeg kanskje ikke stoler helt på ham.. Det som jeg fant var mildt sagt spennende. En laaang samtale mellom ham og ei aen dame (ved forskjellige anledninger). Hun skriver til ham omtrent hver eneste dag, og spør hele tiden om de skan finne på noe sammen. Han sier i begynnelsen at det hadde vært kult, men etterhvert er det tydelig at hun vil det skal være de to. Hun skriver ting som: "Vil se deg." "Skal jeg komme innom eller ikke?" "Jeg har en stor seng du kan sove i" Han svarer aldri direkte på dette, med unntak av at han en gang sier at hvis de skal finne på noe bør det være flere folk med. Hun svarer da med et spørsmål om det er på grunn av kjæresten hans at han ikke vil, og han bekrefter dette. Hun sier at hun liker han veldig godt. Han gjør det klart at han ikke har planer om å være utro mot meg. (Bra). MEN: Han sier at han gjerne kan finne på noe sammen med andre, og han svarer henne hele tiden når hun skriver. Og jeg har aldri hørt noe prat om denne dama som tydeligvis er helt desperat etter han.. Så spørsmålet mitt er: Er ikke det normalt at om du blir stalka og virkelig sjekka opp av noen, så forteller du det til kjæresten din? Jeg gjør alltid det om det er noen som virkelig prøver seg på meg.. Han har også gjort det tidligere. Jeg liker ikke at han har holdt dette fra meg, samt at han fortsetter å snakke med henne når det er helt tydelig hva hun har lyst til. Hadde han sagt dette til meg hadde jeg gjort det klart at jeg ikke synes han skal ha noen videre kontakt med henne, samt at han burde slutte å videreføre samtalen - men heller vise tydelig at han ikke er interessert i noe som helst. Men nå har han en gang ikke sagt det, det er jeg som har snoka, så dette får jeg bare tie stilt om... Men bør jeg være bekymret?... Vær så snill og gi meg hjelpende svar og ikke skjennepreken. Anonymous poster hash: 3123f...50e
happiest Skrevet 16. november 2013 #2 Skrevet 16. november 2013 Kan det være en tidligere venn? kollega? en han har møtt på byen? Virker som han ikke vil være utro, og det er jo bra. Han sa jo også at han vil møte henne sammen med andre. Det kan jo være fordi han er redd for at du tror han er utro om kun de to er sammen. Men det virker jo også som at hun hinter til mer enn en vanlig treff: "har stor seng du kan sove i". Kanskje han kun vil ha et venneforhold til henne, og synes det ville vært ubehagelig om hun prøvde seg om det bare var de to? Synes egentlig ikke du bør være bekymret. Han har jo gjort det klart for henne at han ikke vil være utro. Men hvis du vil få bekreftet hvem dette er, så bør du jo kanskje ikke nevne at du sjekket fb (det er jo litt fyfy). Hvis han sitter på facebook en dag, så kan du jo prøve å følge litt med og se om de snakker, og så spørre hvem det er eller noe (uten å anklage han selvfølgelig). Håper du finner ut av det 3
Skilpadden Skrevet 16. november 2013 #3 Skrevet 16. november 2013 Ikke si noe ifra. Han har gjort det klart for denne desperate damen at han ikke vil ha noe med henne å gjøre, samtidig som jeg er veldig enig med deg om at han heller burde kutte henne ut. Han vil forklare dette som at ''han vil ikke være frekk'', men sannheten er at han liker den oppmerksomheten han får. Men det er bare det. Så jeg syns egentlig ikke du har så mye å bekymre om. Enda. Men du kan gjerne hinte til han om dette. Begynn å snakk om tema som er relatert til facebook, hvis du er flink med ord, så går du inn på vennelisten hans og tilfeldig har du kommet over henne. Da spør du, oi, hun her var pen/søt eller ett eller annet, etterfulgt av ''hvem er hun?''. Så får du heller si hva han svarer. En annen ting er at du kan begynne å snakke om utroskap og sånt. Fortell ham at du leser om så sykt mye som skjer her inne på Kvinneguiden, og da kan det falle rett inn og spørre hvor grensene hans går, også spør du ''Om det var en mann som prøvde seg på meg, også fortalte jeg ikke om denne mannen til deg, ikke flørtet tilbake, men ikke avvist ham heller, hvordan hadde du reagert eller tenkt?''. Det siste syns jeg er det beste. Prøv! Og si ifra. 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #4 Skrevet 16. november 2013 Synes at det var stygt av deg å snoke i innboksen hans. Og om du ikke klarer å stole på han, så er det egentlig ikke så stor vits i å være sammen med han. Jeg kunne absolutt ikke vært sammen med en mann jeg enten ikke stolte på eller som ikke stolte på meg. Tillit er en av de viktigste ingrediensene til et godt forhold. Og når han skreiv at han ikke hadde tenkt å være utro, så skjønner jeg ikke hvorfor du fortsetter å være så usikker. Og jeg forteller heller ikke kjæresten min om de kompisene som skriver til meg, selv om jeg vet at noen av dem er ute etter noe mer. Men jeg kunne uansett ikke vært utro, og jeg svarer dem fordi jeg vil være snill. Anonymous poster hash: 5d360...3e1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #5 Skrevet 16. november 2013 Joda, jeg har vel trust issues.. Men jeg kan med hånden på hjertet si at det har mest med min bakgrunn å gjøre. Men ja, jeg er slett ingen engel og det var dumt av meg. Unnskyld. Ellers: takk for litt beroligende svar, dere har nok rett.. Tenkte også tanken på at han liker oppmerksomheten og det er derfor han ikke ignorerer henne totalt. Slik jeg forstod det er det ei venninne av ei venninne som han har truffet på byen eller noe slikt. Anonymous poster hash: 3123f...50e
Erazor Skrevet 16. november 2013 #6 Skrevet 16. november 2013 Dersom man ikke tenker at noe er viktig, så ser man ofte ikke noe poeng i å lage noe oppstyr rundt det. Så at kjæresten din ikke har nevnt noe kan rett og slett være fordi at han ikke har oppfattet dette som en sak som i det hele tatt har falt ham inn å ta opp. Synes at du overtenker. Og hvis man aktivt graver etter noe, så må man også være klar til å takle det man eventuelt finner. 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #7 Skrevet 16. november 2013 Høres ut som han bare forsøker å være høflig/hyggelig. Du er heldig som har en kjæreste som setter grenser på den måten, og du bør definitivt ikke snoke noe mer. Det fortjener han ikke. Anonymous poster hash: 5144f...93e
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #8 Skrevet 16. november 2013 En annen ting som jeg nok egentlig reagerte på er det at han faktisk svarer henne hele tiden, fortsetter samtalen osv.. Stiller spørsmål tilbake. Han er den type person som er skikkelig dårlig til å svare på meldinger, og i hvert fall når det bare er av typen "gjort i kveld? skal i morgen? Kjekt på jobb?" osv.. Det er liksom bare henne han tar seg tid til å svare skikkelig, så jeg tenker at han kanskje liker henne på en eller annen måte.. Nei jeg overtenker sikkert, dere har sikkert rett :/ Uff, jeg er fæl Anonymous poster hash: 3123f...50e
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #9 Skrevet 16. november 2013 TS her forresten. Anonymous poster hash: 3123f...50e
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #10 Skrevet 16. november 2013 Joda, jeg har vel trust issues.. Men jeg kan med hånden på hjertet si at det har mest med min bakgrunn å gjøre. Men ja, jeg er slett ingen engel og det var dumt av meg. Unnskyld. Ellers: takk for litt beroligende svar, dere har nok rett.. Tenkte også tanken på at han liker oppmerksomheten og det er derfor han ikke ignorerer henne totalt. Slik jeg forstod det er det ei venninne av ei venninne som han har truffet på byen eller noe slikt. Anonymous poster hash: 3123f...50e Håper for din og kjæresten din sin del at du kan klare å stole på han. Det kan vel være en idé å gå i f.eks samlivsterapi sånn at du kanskje kan få hjelp til det? Og så håper jeg at du ikke gjør dette igjen for begges skyld Anonymous poster hash: 5d360...3e1
Gjest SweetSunshine Skrevet 17. november 2013 #11 Skrevet 17. november 2013 Han liker vel sikkert oppmerksomheten da, men tenker ikke å gjøre noe ut av det?
AnonymBruker Skrevet 17. november 2013 #12 Skrevet 17. november 2013 jeg ville følgt litt med på de.. en av mine tidligere ekser gjorde akkurat det samme, først facebook, så over på skype, hvor de gjorde litt av vært på cam.. snakk med han om det, det er nok det beste...eller kontakt hun selv på facebook og be hun holde seg unna.. :-) Anonymous poster hash: fdbb5...fd1
Skilpadden Skrevet 17. november 2013 #13 Skrevet 17. november 2013 jeg ville følgt litt med på de.. en av mine tidligere ekser gjorde akkurat det samme, først facebook, så over på skype, hvor de gjorde litt av vært på cam.. snakk med han om det, det er nok det beste...eller kontakt hun selv på facebook og be hun holde seg unna.. :-) Anonymous poster hash: fdbb5...fd1 Tror ikke Ts og kjæresten går i 10. klasse lenger
AnonymBruker Skrevet 17. november 2013 #14 Skrevet 17. november 2013 Tror ikke Ts og kjæresten går i 10. klasse lenger nei nei, men er mye drit som skjer på facebook selvom. og hvorfor skal han ha så stor interesse av og snakke med denne damen? tror at det beste er og snakke med typen om det, for eller kommer hun sikkert til og tenke på det veldig ofte og hva de snakker om.. og bedre å få snakket ut om det med kjæresten sin enn og tenke det verste.. Anonymous poster hash: fdbb5...fd1 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2013 #15 Skrevet 17. november 2013 Jeg tror nok bare at jeg skal være litt ekstra oppmerksom når jeg er rundt han, og hvis jeg ser at han skriver med henne kan jeg "tilfeldig" begynne å spøre hvem hun er Anonymous poster hash: 3123f...50e 1
Gjest SweetSunshine Skrevet 17. november 2013 #16 Skrevet 17. november 2013 (endret) eller kontakt hun selv på facebook og be hun holde seg unna.. :-) Anonymous poster hash: fdbb5...fd1 Det er det siste jeg hadde gjort. Endret 17. november 2013 av SweetSunshine
AnonymBruker Skrevet 17. november 2013 #17 Skrevet 17. november 2013 håper du finner ut av det iallefall, krysser fingrene for at det går bra iallefall :-) Anonymous poster hash: fdbb5...fd1 2
Gjest SweetSunshine Skrevet 17. november 2013 #18 Skrevet 17. november 2013 Jeg tror nok bare at jeg skal være litt ekstra oppmerksom når jeg er rundt han, og hvis jeg ser at han skriver med henne kan jeg "tilfeldig" begynne å spøre hvem hun er Anonymous poster hash: 3123f...50e Du kan ikke spørre "tilfeldig" om det. Det blir da for åpenlyst. Enten sier du hva du har gjort og spør han hvem jenta er (hvis du føler det er nødvendig), eller så bør du la det ligge. Å gå rundt grøten fungerer som regel svært dårlig i slike situasjoner. Spesielt med mannfolk.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2013 #19 Skrevet 17. november 2013 Du kan ikke spørre "tilfeldig" om det. Det blir da for åpenlyst. Enten sier du hva du har gjort og spør han hvem jenta er (hvis du føler det er nødvendig), eller så bør du la det ligge. Å gå rundt grøten fungerer som regel svært dårlig i slike situasjoner. Spesielt med mannfolk. Ser poenget ditt, men vi pleier ofte å spøre "Hvem skriver du med?" for tull (ja, vi gjør det begge to, og så ler vi, og så svarer vi). Så han hadde nok ikke reagert på det faktisk. Høres ut som vi har et forhold med store trust issues, noe som ikke stemmer altså. Men blir vanskelig å forklare alt på KG, og ser jo selv hvordan det ser ut når jeg leser det jeg har skrevet... Anonymous poster hash: 3123f...50e
Erazor Skrevet 17. november 2013 #20 Skrevet 17. november 2013 Jeg er ikke enig med dem som mener at TS skal være ekstra påpasselig. Nå er det engang TS som faktisk har tatt seg inn i hans private saker for å lete etter problemer, og hun har faktisk funnet ut at kjæresten hennes har gitt beskjed om at han ikke ønsker å gjøre noe privat med jenten og at han ikke har planer om å være utro. Hvorfor i alle dager skal han bli mistenkeliggjort videre på et slikt grunnlag? Jeg synes det er litt hårreisende om man skal stole så lite på kjærestene sine at man ikke bare skal snoke, men også lage drama rundt noe man fant som i all hovedsak faktisk viser at han er trofast. Hadde jeg vært typen hennes hadde jeg faktisk blitt lei meg, ikke bare for at hun snoket i mine saker i stedet for å spørre om å få se dersom hun var bekymret, men for at hun ville prøve å begrense hvem jeg snakket med når jeg allerede hadde vært klar på at jeg ikke verken ville treffe en jente alene eller være utro. Så før du går på noe korstog mot kjæresten på grunn av at han snakker med noen av det motsatte kjønn, så ville jeg ha tenkt over hva man ønsker å oppnå med det, og hvordan han faktisk kan ende opp med å se på dette som et svik fra din side. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå