Gjest 1111 Skrevet 7. mai 2004 #1 Skrevet 7. mai 2004 Har laget mye gele i det siste, men begynner å bli litt lei og vil gjerne variere litt, gjerne mer enn bare smaken. Syns jeg har sett gele med fruktbiter i? hvordan kan jeg eventuelt få det til? Noen andre tips til gelevariasjoner?
~Viva~ Skrevet 7. mai 2004 #2 Skrevet 7. mai 2004 Mmmm, det er spesielt godt med jordbær oppi synes jeg da. Vet ikke helt hvordan du får det til uten at alle bitene flyter til bunns, kanskje røre dem i når geleen har begynt å stivne? Ikke bruk ananas- da stivner den ikke.
~Viva~ Skrevet 7. mai 2004 #3 Skrevet 7. mai 2004 Hehe fikk lyst til å legge til at du er hjertelig velkommen hjem til meg når som helst lilleputt- virker som du lager innmari mye god mat...
Gjest 1111 Skrevet 7. mai 2004 #5 Skrevet 7. mai 2004 Takk for det Viva :-) liker å lage mat jeg! Noen andre geletips der ute?
Arkana Skrevet 7. mai 2004 #6 Skrevet 7. mai 2004 Seigmenn eller gelétopper er godt i gelé. Appelsinfileter (dvs du skreller appelsinen og skjærer ut fileter av båtene (uten skinnet og senene) og hermetiske kirsebær er også godt, i tillegg til det meste av annen frukt.
Gjest 1111 Skrevet 7. mai 2004 #7 Skrevet 7. mai 2004 Arkana; kan du fortelle litt om hvordan du gjør det? hvordan du lager geleen med frukt i? bare putter du dem oppi?
Arkana Skrevet 7. mai 2004 #8 Skrevet 7. mai 2004 Arkana; kan du fortelle litt om hvordan du gjør det? hvordan du lager geleen med frukt i? bare putter du dem oppi? Jeg venter til den er helt avkjølt og begynner å stivne. Legger du den i mens den er helt flytende vil all frukten synke til bunnen.
Englepusen Skrevet 8. mai 2004 #9 Skrevet 8. mai 2004 Du kan også lage den lagvis. Ha litt gele i en form og la den stivne litt, legg på frukt og hell på mer gele og la stivne litt osv..
Gjest 1111 Skrevet 8. mai 2004 #10 Skrevet 8. mai 2004 Takk for tips begge to Jeg skal prøve igjen i morgen, prøvde idag, men slapp frukten for fort nedi, for alt sank til buns. er jo ikke noe å si på smaken, men det tar litt lenger tid før man kommer til frukten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå