AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #1 Skrevet 16. november 2013 Ja jeg lurer litt.. Er det veldig vanlig? Jeg tenker uansett måte, at dine venninner prøver å trykke deg ned på forskjellige vis verbalt. Har spesielt ei venninne som er slik, kjenner jeg blir LEI! Hun har ikke så mange andre venninner, bare guttevenner nesten. Jeg ttenker det er faktisk fordi de ikke orker å ha noe med henne å gjøre fordi hun er slik mot andre jenter...? Har etterhvert skjønt at det er sannsynligvis fordi hun har dårlig selvtillit, selv om man ikke skulle tro det hvis man møtte henne. Anonymous poster hash: e42d7...364
Gamerfrue Skrevet 16. november 2013 #2 Skrevet 16. november 2013 Det er sikkert vanlig hos mennesker med litt lav selvtillit. Jeg bor faktisk med en slik venninne, men ikke i en grov grad. Det er mer at hun bagatelliserer ting jeg gjør som er bra og kommer med egne eksempler på hvor flink hun har vært. Feks hvis jeg tar en økt med litt lett trening på en matte i gangen (er ikke plass å gjøre det på rommet) og tar push-ups (jeg har lært meg å gjøre dem ordentlig, uten knær, og har fått en rekord på 25!), så kan hun finne på å kommentere at hun klarer å ta kjeeeempemange push-ups - minst førti. Når jeg spør om hun ikke vil trene sammen med meg da, så står hun alltid over. Hun trener aldri, og jeg kan aldri i mitt bare liv se for meg henne ta så mye som én skikkelig en. Så det er jo litt tungvint til tider, for det er jo ikke akkurat så hyggelig at når jeg føler at jeg har gjort noe bra, så har hun alltid gjort noe som er litt bedre. Haha, men men, man tåler vel såpass. Bare sørg for å distansere deg litt fra det som blir sagt og ta det med en klype salt, TS! 4
zen Skrevet 17. november 2013 #3 Skrevet 17. november 2013 Har sett tendenser til det i forskjellige typer situasjoner, blant forskjellige typer jenter. For eksempel: - I tilfeller med jenter som har et umodent behov for å hevde seg selv og være midtpunkt. Kan ofte innebære lyving om egne prestasjoner og skuespilleri for å tiltrekke seg oppmerksomhet fra guttene, samtidig som man driter ut "konkurrenten(e)" i deres nærvær. Har gutter rundt seg for å fylle oppmerksomhetsbehovet og spe på dårlig selvtillit. - I tilfeller med veldig smarte jenter, som rett og slett blir lei og mister respekten for jenter de opplever som dumme og overfladiske, hvor det er mye irrasjonell tenkning og de fleste samtaler handler om mineralsminke og sladder. Har gutter rundt seg for å fylle behovet for interessante samtaler.
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2013 #4 Skrevet 17. november 2013 Det er den der konkurransen mellom yngre kvinner som er i gang. Gi fanden, det blir likere.
Gjest bustyvel Skrevet 17. november 2013 #5 Skrevet 17. november 2013 Det er slike "veninner" jeg bytter ut. Orker ikke slikt i lengden om det ikke er tegn til bedring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå