AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #1 Skrevet 16. november 2013 Vi kjøpte leilighet i et populært område for noen år siden, som har økt med over 15 prosent i verdi. Funnet drømmehuset nå, men i et usentralt område helt uten noen mulighet for verdiøkning. Huset er stort og helt nyoppusset, men lurer på om det er en dårlig idé? Planen er jo da å stifte familie og bli værende i huset. Samtidig kan vi fortsatt kanskje hente enda mer penger ved å eie leiligheten og håpe på noe mer økning i pris. Vi er veldig usikre på hva vi skal gjøre, men huset er virkelig perfekt for å oppdra en familie i, selvom det eventuelt blir først om noen år frem i tid. Trenger litt innspill Anonymous poster hash: 95b7a...f3a
Nephthys Skrevet 16. november 2013 #2 Skrevet 16. november 2013 Om dere ser for dere mange år i huset, ville jeg ikke vært bekymret for videre salg når den tid kommer. Om huset og stedet er perfekt for dere, ville jeg kjøpt det og vært storfornøyd. 1
Tvist Skrevet 16. november 2013 #3 Skrevet 16. november 2013 Uansett regner man ikke med at prisene vil stige mer på lang tid, heller synke.
Zzyzx Skrevet 17. november 2013 #4 Skrevet 17. november 2013 Et sted skal man bo, og dersom nåværende bolig ikke passer med familieplaner, så er det bare å selge. Spesielt når dere nå har funnet drømmehuset. Realistisk sett så er det en sjanse for at markedet stagnerer og dere ikke får med dere verdistigning på huset, men gjør det noe, da? Med barneplaner og det hele, så ser jeg for meg at dere skal bo der i over 20 år, eller tar jeg feil? Så langt fram i tid kan ingen si noe om markedet. Realistisk sett kan dere også risikere at nåværende bolig slettes ikke stiger mer i pris, så det er ingen grunn til å vente dersom drømmeboligen ligger og venter.
Gjest Wei Wei Skrevet 18. november 2013 #6 Skrevet 18. november 2013 Har dere råd til å kjøpe huset og beholde leiligheten om 2-4 år, så ville jeg ventet så lenge dere får plass i leilighete. Ellers er det bare å selge leiligheten og kjøpe et hus. Da kan dere kjøpe utleieleilighet senere hvis dere fortsatt vil det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå