Gå til innhold

En ubehagelig opplevelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en ekkel opplevelse i dag, og er litt bekymret for hva som kan skje videre nå.

Der jeg leier er det sånn at baderomsdøra er rett ved siden av inngangsdøren, eller det vil si på hver sin vegg, rett inntil hjørnet. Det er ingen opphevning, dørstokk eller lignende inn til badet, og det er heller ingen helning mot sluket på badet, men kun en minimal senkning i gulvet på ca 0,5 cm akkurat der dusjen er.

Hvis man ikke passer på at dusjstrålen peker i riktig vinkel så hender det at det stråler ut i rommet mot døra og under døra og vidre ut under utgangsdøra og ut i korridoren utenfor. Det har skjedd en gang tidligere, og etter det har jeg alltid passet på å legge håndklær forran døra for å stoppe vannet hvis jeg skal bruke dusjen til ting som gjør at det kan bli ekstra sølete.

Men i dag skjedde det altså igjen, jeg fulgte ikke helt med og vannet lakk ut i korridoren utenfor.

Når jeg komer ut av dusjen ser jeg hva som har skjedd, så jeg starter å tørke opp inne i min leilighet. Når jeg står der uten klær og tørker opp så er det noen som røsker i døra mi, men siden det er låst får de den ikke opp og banker på i stedet. Jeg roper gjennom døra, og får svar fra en mann om at det er lekkasje fra leiligheten og at ha må inn. Jeg forklarer hva som har skjedd, og at jeg ikke er kledd men skal tørke opp så fort jeg kan. Han blir sinna, sier han skal ta bilde av vannet og kommanderer meg ut for å tørke opp og at han venter utenfor til jeg kommer. Da jeg kommer ut presenterer han seg som eiendomssjefen på området, og sier at dette er uakseptabelt og at jeg må betale for fuktskader,. Han er sine og ekkel. Han sier også at han må ta dette videre, og at jeg kommer til å få et brev fra boligkontoret på mandag. Når jeg spør om hva slags brev sier han at jeg må vete å se på mandag, for han har ikke tid til å snakke om det, og han spankulerer bort og ut med meg som følger etter for å prøve å få svar på hva han mener jeg skal få brev om...

Så nå er jeg altså livredd for at jeg vil bli kastet ut, eller må betale masse penger for eventuelle fuktskader.

Det er velkjent problem at det lekker fra badet og ut i korridoren fra flere av leilighetene. Jeg bodde tidligere i leiligheten rett ved siden av denne jeg bor i nå, og jeg så også da at det lekket vann fra denne leilgheten. Synes det er ekkel at an nå skal ha penger av meg for fuktskadet som kan ha utviklet seg oer mange år. Leilighetenne i bygget er gamle og slitne, og flere av de har fukt, råte og muggskader.

Hva i alle dager skal jeg gjøre nå?

Anonymous poster hash: cb7ad...81a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingen opphevning, dørstokk eller lignende inn til badet, og det er heller ingen helning mot sluket på badet, men kun en minimal senkning i gulvet på ca 0,5 cm akkurat der dusjen er.

Det er velkjent problem at det lekker fra badet og ut i korridoren fra flere av leilighetene. Jeg bodde tidligere i leiligheten rett ved siden av denne jeg bor i nå, og jeg så også da at det lekket vann fra denne leilgheten.

Leilighetenne i bygget er gamle og slitne, og flere av de har fukt, råte og muggskader.

Forutsatt at dette stemmer så har du ingenting å bekymre deg for. De kommer ingen vei med å prøve å dytte kostnaden over på leietakerne, når det er bygningens utforming og eiernes vedlikehold av den som er årsaken til skadene. Den du snakket med driver bare skremselstaktikk. Ikke overraskende, for når de i utgangspunktet lar bygningene forfalle på den måten så er de ikke mye gode i hodet.

Om jeg var deg ville jeg for øvrig funnet meg et annet sted å bo uansett..

Anonymous poster hash: 7d5fc...0e3

• Liker 11
Skrevet

Forutsatt at dette stemmer så har du ingenting å bekymre deg for. De kommer ingen vei med å prøve å dytte kostnaden over på leietakerne, når det er bygningens utforming og eiernes vedlikehold av den som er årsaken til skadene. Den du snakket med driver bare skremselstaktikk. Ikke overraskende, for når de i utgangspunktet lar bygningene forfalle på den måten så er de ikke mye gode i hodet. Om jeg var deg ville jeg for øvrig funnet meg et annet sted å bo uansett.. Anonymous poster hash: 7d5fc...0e3

Det var godt å høre!! De skal rive her, etterhvert men det drøyer i tid så er nok derfor det ikke gjøres vedlikeholdsarbeid i noen særlig grad.

Jeg skal flytte, men det er billig og rett ved siden av skole og jobb, og sentralt er det og. Så derfor har jeg ikke flyten enda.

Usj, synes dette var en snodig måte å behandle "kundene" sine på, om man kan kalle det det.

Skrevet

De skal rive her, etterhvert men det drøyer i tid så er nok derfor det ikke gjøres vedlikeholdsarbeid i noen særlig grad.

Flott, da stiller de om mulig enda svakere i sitt frekke forsøk på å skvise penger av deg.

Anonymous poster hash: 7d5fc...0e3

• Liker 3
Skrevet

De kan umulig ha noen sak mot deg. Men for å minke sjansen for videre problemer går det an å få kjøpt silikonlister som du kan feste på gulvet. Ta kontakt med en byggevareforretning. Det i kombinasjon med et langt nok dusjforheng burde holde vannet inni dusjen.

Anonymous poster hash: e0a09...b57
  • Liker 3
Skrevet

Kanskje du kunne true tilbake med å få en takstmann eller fagperson til å komme å se om opplegget på dette badet er etter forskriftene? Høres ikke helt sånn ut...

• Liker 4
Skrevet

Herregud, for en fyr... Hvis det går galt må du bare forklare problemet. Du skal ikke få skylden for noe sånt; det er det eieren som har skylda, siden han ikke har fikset problemet til nå.

Skrevet

Takk begge to! Skal se etter sånn silikonlist, men er den såpass lav at det går å lukke døre over den?

Og det med takstmannen skal jeg jammen gjøre om de blir fryktelig kranglete! For de skal ikke få noe penger ut av meg! Og ikke skal jeg kastes ut heller, med mindre det er fordi de leier ut leiligheter som ikke er etter forskriftene, og derfor nektes å leie ut videre. Noe sier meg at leilighetene ikke er helt etter brannforskriftene heller.

Skrevet

Takk begge to! Skal se etter sånn silikonlist, men er den såpass lav at det går å lukke døre over den?

Og det med takstmannen skal jeg jammen gjøre om de blir fryktelig kranglete! For de skal ikke få noe penger ut av meg! Og ikke skal jeg kastes ut heller, med mindre det er fordi de leier ut leiligheter som ikke er etter forskriftene, og derfor nektes å leie ut videre. Noe sier meg at leilighetene ikke er helt etter brannforskriftene heller.Anonymous poster hash: cb7ad...81a

Oi da, har ikke oppdatert siden siden i går. Takk alle TRE:)

Skrevet

Bare len deg tilbake og vent på dette her brevet som skal komme, du. Jeg vedder en femmer på at det ikke kommer noe brev, jeg. :)

Skrevet

Nå vet ikke jeg om det er etter forskriftene altså, men sist jeg var borti sånt skulle det være membran og høye terskler på våtrom. Kan muligens ha noe med hvordan ting er lagt opp også. Om du kjenner en rørlegger, flislegger eller byggmester, så kan sikkert de fortelle seg hvordan det skal være.

Skrevet

Han høres ikke helt stabil ut. Stå og rive og slite i døra når leietakeren står i dusjen for å skylde på forhold som er EIERENS ansvar å utbedre er absolutt ikke bra. Som man hadde jeg rett og slett klikka i vinkel og slått han ned hvis han hadde vært fysisk truende.

Deretter hadde jeg tatt kontakt med advokat. Jeg ville også tatt en runde for å få dokumentert forholdene med kamera, både i leiligheten og i de fellesarealer du har tilgang til. Lag et videoklipp der du filmer et eksempel på hvordan vannet kommer ut i korridoren når dusjhodet ikke er i riktig vinkel, så skal han nok få kjørt seg i retten den jævla drittsekken.

Anonymous poster hash: 4e6e9...188
  • Liker 1
Skrevet

Om du hadde gjort det du skryter av her...

Da hadde det vært du som hadde vært "ustabil" og du haddde virkelig hatt et problem.

Skrevet

Om du hadde gjort det du skryter av her...

Da hadde det vært du som hadde vært "ustabil" og du haddde virkelig hatt et problem.

Hvem snakker du til?

Venter for øvrig på dette brevet i dag, blir interessant å se hva som står. I tileg sendte jeg en Mail til eiendomskontoret rett etter hendelsen og forklarte hva som skjedde, så får forhåpentligvis svar fra de som jobber der også.

Men en annen ting jeg lurer på. Hvem er det som er ansvarlig for oppheng til dusjforheng, eller dusjkabinett. For dette har jeg etterspurt flere ganger tidligere. Det er et oppheng der, men det er i taket, så dusjforhenget rekker ikke helt ned med mindre man spesialtilpasser. Det er også ca 100 år gammelt så det er vanskelig å trekke forhenget tilbake etter bruk så det må henge trukket for hele tiden, og det ser så veldig stygt ut :S

Skrevet

Hvem snakker du til?

Venter for øvrig på dette brevet i dag, blir interessant å se hva som står. I tileg sendte jeg en Mail til eiendomskontoret rett etter hendelsen og forklarte hva som skjedde, så får forhåpentligvis svar fra de som jobber der også.

Men en annen ting jeg lurer på. Hvem er det som er ansvarlig for oppheng til dusjforheng, eller dusjkabinett. For dette har jeg etterspurt flere ganger tidligere. Det er et oppheng der, men det er i taket, så dusjforhenget rekker ikke helt ned med mindre man spesialtilpasser. Det er også ca 100 år gammelt så det er vanskelig å trekke forhenget tilbake etter bruk så det må henge trukket for hele tiden, og det ser så veldig stygt ut :S

Snakker selvfølgelig til innlegget foran, men burde tatt det med ja....

Å true med vold, eller enda værre utføre det, fører aldri frem.

Da lager man kun et stort problem for seg selv.

Her er det bare å dokumentere og følge regler.

Ta vare på e-poster. Fotografere.

I det hele tatt. Oppføre seg ryddig og korrekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...