AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #1 Skrevet 16. november 2013 Vi har i lenger tid hatt en syk hund. Han er rett over året så det er ikke pga alder at han er dårlig. Vi har vært hos veterinær flere ganger, men de avfeier det med at det ikke er noe alvorlig Han har hyppige perioder med oppkast, diarè og brekninger. Vi har prøvd både tørrfor og vom og hundemat i lange perioder, men han blir dårlig uansett. Han kaster opp og har diare i flere dager sammenhengende før vi får stabilisert det. Han bæsjer gjerne syv ganger om dagen og brekker seg mange ganger hver dag. Nå har han vært sånn siden juni og det kommer og går. Noen som har tips? Han har også veldig økt matlyst og i perioder drikker han enormt mye. Vi har vært hos to ulike veterinærer flere ganger, men de hører ikke på oss. Det kan ikke være meningen at han skal være så mye syk? Anonymous poster hash: 82d33...9ea
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #2 Skrevet 16. november 2013 Har dere hatt snakket med veterinærhøyskolen? Jeg hadde en syk hest som ingen fant ut hva som feilte, og jeg fikk god hjelp på NVH. Anonymous poster hash: e3527...4b4 1
HvittHus Skrevet 16. november 2013 #3 Skrevet 16. november 2013 Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med tips til diagnose, men vil høre om dere er bosatt på østlandet? Jeg bruker et veterinærsenter hvor de har svært dyktige veterinærer som ikke gir seg før de har en diagnose. Jeg har hatt mye sykdom og skader på mine hunder og vi har alltid fått super hjelp hos disse veterinærene.
Gjest bustyvel Skrevet 16. november 2013 #4 Skrevet 16. november 2013 Kan det være en idé å ringe feks Veterinærhøgskolen? Eller en spesialistveterinær? Har det blitt tatt prøver av han?
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #5 Skrevet 16. november 2013 Bjerke dyrehospital er også bra. De fant ut hva som var galt med hesten min, som ingen fant ut hva feilte. Anonymous poster hash: 12004...3c1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #6 Skrevet 16. november 2013 Har dere hatt snakket med veterinærhøyskolen? Jeg hadde en syk hest som ingen fant ut hva som feilte, og jeg fikk god hjelp på NVH. Anonymous poster hash: e3527...4b4 Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med tips til diagnose, men vil høre om dere er bosatt på østlandet? Jeg bruker et veterinærsenter hvor de har svært dyktige veterinærer som ikke gir seg før de har en diagnose. Jeg har hatt mye sykdom og skader på mine hunder og vi har alltid fått super hjelp hos disse veterinærene. Kan det være en idé å ringe feks Veterinærhøgskolen? Eller en spesialistveterinær? Har det blitt tatt prøver av han? Bjerke dyrehospital er også bra. De fant ut hva som var galt med hesten min, som ingen fant ut hva feilte. Anonymous poster hash: 12004...3c1 Tusen takk for svar. Vi har snakket med veterinærer både på østlandet og her vi bor, uten hjelp. Tar en telefon til veterinærhøyskolen. De har jeg kjennskap til fra før. Takk for gode tips! Blir så frustrert og lei meg når de ikke gidder å hjelpe. Vi har tatt blodprøver to ganger. Første gangen kunne de påvise blodmangel, men ingenting annet. Andre gangen viste det seg gjennom urinprøver at han hadde masse bakterier i magen, men det blir ikke bedre over tid. Ingenting kom frem på blodprøvene andre gangen. Anonymous poster hash: 82d33...9ea
xinnia Skrevet 17. november 2013 #7 Skrevet 17. november 2013 Det at han har matlyst ville jeg sett på som ett godt tegn, Hvordan er almenstilstanden sånn forøvrig?, er pelsen matt eller er den blank og fin og er her han tynn? Ved forbytte,kan det gjerne være en periode med diare etc.. spesielt om du går over fra tørrfor til vom... det er viktig å la det gå en periode før man skifter igjen. zoloft, biola eller kulturmelk er fine hjelpemidler når hundene har diare. har du prøvd å gi ormkur?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå