Gå til innhold

Hva tenker dere om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om en mann som (under sinne) forteller sin 6 år gamle datter at hun er hjerneskadet og ikke kommer til å få til noe eller lære noe i livet sitt?

Jeg vet det er lite informasjon her, jeg vil bare ikke risikere å bli gjenkjent. Men hva tenker dere, hvis dere visste om denne enkelthendelsen (så vidt jeg vet...) og mannen gjennomgår separasjon og skilsmisse, og dermed omsorgsfordeling av dette barnet.

Anonymous poster hash: bf370...d87
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er psykisk mishandling på det groveste. Tenk å si noe slikt til sine egne barn. Barn som er i ferd med å utvikle selvrespekt og identitet.

• Liker 8
Skrevet

Det er psykisk mishandling på det groveste. Tenk å si noe slikt til sine egne barn. Barn som er i ferd med å utvikle selvrespekt og identitet.

Signerer

Skrevet

Samme hvor frustrert og sint han er, skal han som voksen ha en solid sperre på å si slikt til et barn som ser opp til ham. Han har åpenbart ikke det, og det er et problem. Man må anta at det kan ha skjedd flere ganger.

Skrevet

At denne mannen ikke har noe å gjøre i nærheten av sitt eller andres barn overhodet.

Jeg skal ikke nevne spesifikke personer, men vet om en mor som har sagt dette til sin sønn ved gjentatte anledninger og han sliter enda med å forstå at han faktisk kan noe. Det kan bli et stempel hun lever opp til.

Og som SummerJoy skriver: dette er psykisk mishandling på det groveste.

Hvis jeg visste om en som sa dette ville jeg gjort noe med det umiddelbart.

Skrevet

Samme hvor frustrert og sint han er, skal han som voksen ha en solid sperre på å si slikt til et barn som ser opp til ham. Han har åpenbart ikke det, og det er et problem. Man må anta at det kan ha skjedd flere ganger.

Jeg tviler også på at dette er eneste gang, noe som bekymrer meg veldig.. Er det mulig at familievernkontoret lar han få 50% omsorg for barnet etter de får vite dette?

Og jeg vet jeg høres ut som kvinnen som skiller meg fra denne mannen, men det er ikke tilfelle her. Jeg er et bekymret familiemedlem.

ts.

Skrevet (endret)

Jeg tviler også på at dette er eneste gang, noe som bekymrer meg veldig.. Er det mulig at familievernkontoret lar han få 50% omsorg for barnet etter de får vite dette?

Og jeg vet jeg høres ut som kvinnen som skiller meg fra denne mannen, men det er ikke tilfelle her. Jeg er et bekymret familiemedlem.

ts.

Dette melder du fra om til barnevernet! Det er ingen grunn til at barnet skal bli utsatt for dette fremover.

Endret av Askmeagain89
Skrevet

ts.

*Bekymret familiemedlem av denne mannen

ts.

Skrevet

Synes han høres blåst ut, at han ikke passer til å være en omsorgsperson for dette barnet når han ikke forstår at ting han sier til barn får konsekvenser for deres selvbilde og selvtillit.

Skrevet

Jeg har forståelse for at han sikkert har mye frustrasjon og sinne i seg, og at dette igjen kanskje resulterer i kortere lunte i hverdagen. Det jeg ikke har forståelse for, er hvordan han kan si noe så utrolig stygt og ondskapsfullt til barnet sitt! Hun er 6 år? De ordene kommer til å sitte brent fast i hukommelsen hennes til evig tid, det er jeg sikker på. Jeg opplevde selv at moren min ropte til meg "du er så dum!!" da jeg var rundt samme alder - noe som jo er nesten uskyldig, spesielt i forhold til det denne faren sa til sin datter - og jeg husker det som om det var i går. Jeg er snart 40... Den følelsen jeg fikk inni meg da moren min ropte det til meg... den kjenner jeg like godt nå, som da det skjedde.

Hvordan dette vil påvirke hans mulighet for delt omsorg aner jeg ikke. Men du er et familiemedlem av ham, og du mistenker at dette ikke var et engangstilfelle. Jeg ville i det minste kontaktet barnevernet - anonymt om så er - for å spørre om de anser dette som årsak til bekymring. Psykisk mishandling kan være like ille som, eller verre enn, fysisk.

Skrevet

Jeg syntes det er helt uakseptabelt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...