Gå til innhold

Homofile med barn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når et homofilt par får barn tror jeg det ligger mange tanker og soulsearching bak det hele, mer enn hos mange andre, som f.x. meg selv.

Jeg sier ikke at jeg ikke er en god mor, men jeg tror at det må være noe ekstra hos dem som velger å få barn i at homofilt forhold.

Syns du har beskrevet det så godt i dine innlegg farogfarogsønn(sorry, den andre OG dingsen funker ikke).

Stein... selvsagt må du få lov til å ha dine meninger. Håper du ikke overfører dem til barna, for det er slike foreldre som skaper mobbing.

Tror at om noen år, så vil slike holdninger være i mindretall. Bra er det, for vi må alle akseptere at ikke alle er A4.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en erfaring med dette som ikke er like positiv. Dvs. jeg har ikke erfaringen selv, men kjenner til et tilfelle...

Da jeg gikk et kveldskurs for et par år siden ble jeg kjent med ei jente. Vi ble gode venner etterhvert og treffes ganske ofte fremdeles. Hun vokste opp med to fedre, men faren var tidligere gift med moren.

Denne jenta hadde alt annet en hyggelige minner fra barndommen. Hun ble mobbet fra hun begynte på skolen. Dette førte til utrolig lav selvtillit og et par år hos psykolog.

Jeg var i utgangspunktet veldig positiv til dette med homofile og barn, men etter å ha hørt hennes historie og ha sett hva det gjorde med henne har jeg nok endret holdning til dette.

Nå er jo jenta voksen og det er nok mer toleranse for dette nå enn for noen år siden. Likevel tor jeg ikke at alle barn av homofile får en lykkelig barndom. Det er fortsatt mye mobbing ute og går. Er enig i at foreldre har mye av skylden for dette, men det hjelper jo ikke å plassere skylden når det fortsatt går ut over et lite barn.

Jeg tror at homofile kan være like gode foreldre som hetrofile, men jeg tror ikke at resten av samfunnet er klar for dette ennå.

Gjest Kinga
Skrevet

Selvfølgelig skal ikke homofile nektes å få barn. Noe annet er idioti og menneskeforakt.

Men:

Lea!

Jeg har sansen for innlegget ditt. Det viser jo litt hvor komplisert det er dette her med å få barn...

Barn blir jo ofte skadelidende på grunn av foreldrenes valg.

Foreldre som velger å adoptere barn fra land hvor en ser litt annerledes ut enn nordmenn flest; disse barna dras inn i faren for å bli utsatt for rasisme.

Aleneforeldre har nok følt forakten fra samfunnet mang en gang. Hva når en av foreldrene i tillegg er av en annen hudfarge enn den vanlige norske?

Og hva med barn der en av foreldrene sitter i fengsel? Skulle alle kriminelle nektes å få barn pga. faren for mobbing?

Skrevet

Selvfølgelig har vi masse av tilfeller der barn blir mobbet pga foreldrene sine. Det kan være bagateller, men det var jo homofile som ble diskutert.

Som sagt var jeg i utgangspunktet positiv til homofile med barn, men fikk nok dette litt inn på kroppen.

Jeg kjenner mange homofile, noen av dem er gode venner. Men jeg tror nok kanksje at det har blitt litt "in" å være homofil. Jeg synes at mange overdriver det litt også. Men det er jo en helt annen diskusjon. Og bare for å ha sagt det: All ære til de som kommer ut av skapet!

Gjest Lærerungen
Skrevet

Jeg er fast bruker her, men dette blir litt personlig, så jeg velger å være anonym.

Kjære Lea! Jeg er oppvokst på et lite sted, og gikk på en barneskole der begge foreldrene mine var lærere. De var supre foreldre som gjorde alt for at søstra mi og jeg skulle ha det bra. Men en ting klarte de like vel ikke å gjøre noe med....nemlig det at jeg blei mobba. Gjennom hele barneskolen ble jeg holdt utenfor og trakasert nesten daglig. Jeg hadde noen få nære venner, men var ellers en outsider. I dag har jeg det bra, og klarer meg stort sett fint. Men fortsatt har jeg problemer med å tro på meg selv. Å virkelig tro på at andre liker meg og at jeg er noe verd. Stort sett vet jeg at denne tvilen er bare tull...men så stikker det til når jeg mindst venter det. Og da er jeg overbevist om at jeg bare inbiller meg at noen kan like meg eller være glade i meg. Tør ikke tenke på hvordan jeg hadde hatt det i dag dersom jeg ikke hadde hatt andre venner utenom vårt lille samfunn, dersom jeg ikke hadde hatt verdens mest supre og kjærlige foreldre, og dersom jeg ikke hadde hatt søstra mi og de få nære vennene.

Det at jeg ble plaget hele barndommen var altså et direkte resultat av at begge foreldrene mine var lærere på den skolen jeg gikk på. Men det ville selvfølgelig være helt absurd å si at lærere på små steder ikke burde få barn, eller burde tivinges til å jobbe på fiskebruket i stede dersom de fikk barn. Nå har du hørt min historie Lea, og den er alt annet en positiv, men jeg håper at det ikke fører til at du endrer din holdning i forhold til om lærere bør få lov til å få barn.

Jeg tror ikke at alle barn som vokser opp får en lykkelig barndom. Dette gjelder både barn av homofile, av lærere og av andre mennesker. Men som voksne å gjøre noe med det virkelige problemet, nemlig årsaken til å at barna ikke har det bra. Og årsaken til det er ikke deres foreldre, men mobbingen. Da må vi (alle voksne og fornuftige mennesker) gripe inn og gjøre noe med mobbingen. Vi er skremmende likegyldige når vi opplever mobbing og manglende toleranse, og jeg tror at løsningen på problemet ligger i å bry oss litt mere om de menneskene som er rundt oss.

Gjest Kinga
Skrevet

Poenget er, Lea, at homofile er like skikket til å bli foreldre som alle andre mennesker.

Alle kan støte på mobbing i en eller annen form; det er ikke grunnlag nok for å nekte en viss gruppe å få barn. Selv om det finnes nok av dem med dårlige erfaringer.

Som Løvemamma sier; slike ting tror jeg får folk til å tenke enda mer igjennom konsekvensene av det å få barn.

Skrevet

Jeg tror også at faren for mobbing får folk til å tenke mer gjennom konsekvensene når det gjelder å få barn.

Det er vel ingen foreldre som ønsker at barna deres skal bli mobbet, og jeg tror nok at homofile som får barn er mer klar over faren enn andre foreldre - og forbereder seg deretter.

Selv har vi adoptert og møtte/møter stadig holdningen som tør dere dette, enn om h*n blir mobbet! Joda, barnet vårt kan bli mobbet, men ikke nødvendigvis fordi h*n ser annerledes ut. Uansett så har vi vært klar over det problemet helt siden vi startet adopsjonen, og jeg vi kommer til å gjøre alt vi kan for å gi barnet vårt selvtillit og trygghet nok til å møte evt. problemer.

Nå sier jeg ikke at foreldre med egenfødte barn ikke gjør det samme, men jeg tror at vi som adoptivforeldre er mer oppmerksomme på faren siden vi skiller oss ut fra barnet kommer i familien.

Dette tror jeg også homofile foreldre er - derfor denne sammenligningen.

Og, som så mange andre har sagt - det er våre holdninger vi må arbeide med. Barn oppfatter det meste selv om det ikke blir sagt direkte.

Skrevet

Paradokset er: Narkomane, alkoholikere, psykopater, uteliggere, ja, alle som ikke er i stand til å ta vare på seg selv, og da iallefall ikke andre, har RETT til å få barn....

Deter så utrolig mange barn som lider av omsorgssvikt i dette landet!!! Og en blir ikke FRATT barnet sitt før en har fått så mange sjanser at barnet er ødelagt før den tid...

Men to homofile, som ønsker barn, som er i stand til å gi det kjærlighet og omsorg, de skal gå gjennom nåløyer for å få!

Noe er galt her :evil:

Skrevet

.... Innlegget ble tydelig vis skrevet med for mye adrenalin... skrivefeil og dårlige eksempler!... :oops:

Det jeg mener er at omsorggsvikt, overgrep etc florerer, men ingen blir fratatt barna før det er for sent for barnet. Fordi det er en menneskerett for foreldre å ha barn.... Bortsett fra for de som vil adoptere, der kommer restriksjonene fram!...

Skrevet

Heisann Amanda:)

Hvem sin feil er det: det er vel de samme folka som fks: han late fa*n der gidder ikke å jobbe han går på sosialen, og det er de samme folka som sier fks: HVordan kan han ha råd til alt det der?, nå skal de på resturant igjen.... Det handler om folk som bryr seg. Ja bryr seg, kanskje LITT for MYE. Si meg har du aldri lagt deg oppi andre ting som du egentlig ikke har noe med. HAr du aldri tråkka uti salaten. De som sier det er ikke noe bedre en meg, og deg og ingen andre her.

Jeg har sagt mye dumt, og lært av mine feil, det tror jeg de fleste av oss her inne har? ikke sant. Hoved problemet er vel hos de stakkarene som går på samme blemme om og om igjen...

Jeg har aldri vært tilhenger av å henge ut noen, men det er vel en "person" i "bygda" di som alle henger ut, så da vet du hva jeg snakker om. Han her i bygda er alkoholiker, finner på masse rart. Men i stedet for å hjelpe han med problemet så snakker folk bak ryggen hans, og gjør regelrett narr av han!.

Ok dere som er for at homofile skal få barn, og sier det er høl i hue at vi idioter som ikke er enige med dere skjønner en dritt. Ang mobbing, det kommer til å skje uansett som med andre barn, men det er alltid noen som kommer til å slenge med kjeften ang homofile foreldre. Men mere og mere jeg tenker på det så, ja I dont care, jeg har sett for mye og opplevd for mye til å engang bry meg. Det er de som har satt barnet i situasjonen og da får de gi barnet kjærlighet, og passe på den, og ordne opp.

Ja nå vet jeg hva jeg får til svar: Du skriver masse dritt og er regelrett fæl: Jeg skriver min mening og dere skriver deres. Men jeg blir irritert når jeg må være både det ene og det andre siden jeg ikke er for homofile og barn, som de fleste her skriver i innleggene sine.

Bare et pr ting jeg lurer på: Blir barnet oppdratt til å bli homofil, blir foreldra skuffa om ungen blir heterofil??? (Den som svarer, svarer den da for alle homofile foreldre?) Hvordan vil ungen egentli ha det og tenke?? for alt jeg vet så kan det hende ungen for det kjempebra, men Hva med morsfølelsen kan to homofile menn gå inn i rollen... og to kvinner hva med farsrollen. Nei det er så mye at jeg gidder rett og slett ikke å skrive mere.

Jeg er en idiot, teit, dust Whatever!! jeg sier bare at jeg er ikke for homofile og barn. Jeg synest ikke det er noen menneskerett å få barn, selv om innerst inne er det noe alle vil ha. Hadde det vært "ment to be" så tror jeg Gud hadde utstyrt vi gutta med livmor og full pakke, og damer med resten.

Hilsen kjedelig, sta, idiot og alt mulig Stein :D

Gjest ¤_Fairytale_¤
Skrevet

Jeg føler at det jeg skal si, har allerede noen sagt. Nemlig; Cassandra, som jeg bare MÅ rose litt. Du har en skikkelig saklig og ordentlig måte å ordlegge deg på. :D

Homofile burde få ha barn ja, selvfølgelig burde de det! De kan jo være like gode foreldre som hvem som helst andre. Noen ganger så føles det ut som vi setter ordet "homofile" i samme bås som "ikke-menneskelige". Kan være det ikke er tilfelle, men det føles slik. Et barn blir mobbet uansett, om ikke det er for hudfargen, klærne eller lignende - så er det nok noe annet som også dukker opp! Barn er grusomme når det kommer til det å mobbe!

Skrevet

Stein,

Det handler om folk som bryr seg. Ja bryr seg, kanskje LITT for MYE. Si meg har du aldri lagt deg oppi andre ting som du egentlig ikke har noe med. HAr du aldri tråkka uti salaten.

Jeg synes ikke dette handler om å bry seg. Jeg tror nemlig ikke at flertallet av de som er imot homofile foreldre, har tatt standpunktet fordi de "bryr seg". Hvem bryr de seg om? Er det barn og mobbing du tenker på? Jeg spør igjen - hvem planter disse holdningene i barna?

Og selvsagt har jeg tråkka i salaten et utall ganger, men jeg legger meg ikke opp i ting jeg ikke har noe med. Men dette har heller ikke noe med debatten å gjøre, slik jeg ser det, da dette ikke handler om meg (eller deg), men om de homofiles rettigheter. Da må det vel gå an å legge bort egne behov en liten stund?

Jeg har sagt mye dumt, og lært av mine feil, det tror jeg de fleste av oss her inne har? ikke sant. Hoved problemet er vel hos de stakkarene som går på samme blemme om og om igjen...

Jo... men hvor kommer dette inn i akkurat denne diskusjonen? Henger ikke helt med i svingene her... :)

det er alltid noen som kommer til å slenge med kjeften ang homofile foreldre. Men mere og mere jeg tenker på det så, ja  I dont care, jeg har sett for mye og opplevd for mye til å engang bry meg.   Det er de som har satt barnet i situasjonen og da får de gi barnet kjærlighet, og passe på den, og ordne opp.

Vel, du har likevel et ansvar på området "holdninger og overføring av disse" ( :P ). Jeg vet ikke om du har barn selv, men uansett, uttalelser og oppførsel viser godt hvilke holdninger man har til andre mennesker. Greit at du ikke bryr deg om at barn blir mobbet (selv om det vel sier imot dine andre argumenter..?), men er du uenig i at det er holdningene VÅRE som ender opp i mobbing? Eller er argumentet om mobbing av barna kun et påskudd for å kunne mene noe om homofile? Jeg bare spør helt åpent, siden jeg ikke helt klarer å se hvordan du tenker her.

Hvordan vil ungen egentli ha det og tenke?? for alt jeg vet så kan det hende ungen for det kjempebra, men Hva med morsfølelsen kan to homofile menn gå inn i rollen... og to kvinner hva med farsrollen.

Ja, det er mye, og det er ikke så lett. Jeg har likevel valgt å si ja til adopsjon for homofile, siden jeg ikke ønsker å begrense andre mennesker muligheter. Jeg har dessuten klokketro på at et barn som trenger å bli adoptert vil få et bedre liv med homofile foreldre, enn hva det hadde før. Det betyr ikke at man må velge et av to onder, men jeg synes likevel det er et godt argument.

Jeg er en idiot, teit, dust Whatever!! jeg sier bare at jeg er ikke for homofile og barn.Hilsen kjedelig, sta, idiot og alt mulig   Stein

Eh, jeg tror du overdriver synet andre har på deg her inne, det er helt OK å ha meninger om ting, men da må du også tåle at andre er uenige, ikke sant? Det er også helt i orden å ha meninger "offentlig", så lenge man kan begrunne det godt, og faktisk har tenkt igjennom saken man uttaler seg om.

Jeg synest ikke det er noen menneskerett å få barn, selv om innerst inne er det noe alle vil ha.

Jeg synes nok heller ikke det er noen menneskerett å få barn. Men så lenge heterofile har rett til å adoptere, så ser jeg ikke hvorfor homofile skulle bli hindret. Å behandle homofile på en annen måte enn heterofile, er faktisk ganske horribelt, spør du meg.

• 2 uker senere...
Skrevet

Må prøve å få svart deg litt Amanda.

Har tatt med meg en God bok jeg :D og jeg kommer tilbake om den snart.

Du spør igjen hvem planter disse holdningene i barna. Jo det er lett å svare på, det er vi, du og jeg og mange andre. Barn lar seg påvirke av det mest utrulig. Og om mor eller far sier noe så betyr det alt. Slik var det sikkert med deg som med meg da jeg vokste opp. Da far sa noe hørte jeg etter, pappa var verdens tøffeste :D jeg så opp til min far og hørte på min far. Samme med min Mor. Slik var det med mange andre voksne også.

Barn er uskyldige og vet ikke alltid alvoret i ting som skjer og det er der voksne må passe seg for hva di sier.

Du skriver å behandle en homofile på en annerledes måte en en heterofil er horribelt synest du. Ja vi er alle like, vi er alle verdt det samme. Ingen mennesker er verdt mer en andre. det sa til og med Gud, og det var sant: Boken jeg hadde med Bibelen :D

Jeg siterte bibelen fra en tid siden her inne, og her ligger den enda :D Nei en skal ikke behandle noen annerledes en andre, men allikavel er jeg ikke for at homofile skal få adoptere. Lurer på hva bibelen sier om homofili jeg....

Gå ut og gjør alle folkeslag til mine sa Gud hva mere sa han tro, hva om homofili?: 3 mosebok18.22 Du skal ikke ligge med en mann slik som en ligger med en kvinne. Det er en styggedom.

Det er en styggedom altså.

Hhmmm tror jeg må lese mere

3 mosebok 20.13 Når en mann har omgang med en annen mann slik som en har omgang med en kvinne, har de begge gjordt en avskyelig gjerning. De skal dø; det hviler blodskyld på dem.

Det er en avskyelig gjerning, de skal dø. Det hviler blodskyld på dem. Harde ord.

Sodoma og gomorra vet vel alle hva som skjedde med...

Og 1 mosebok 30.1: Da rakel så at hun og jakob ikke fikk barn, ble hun misunnelig på sin søster og sa til jakob: Lam meg få barn! Ellers dør jeg Da ble jakob harm på rakel og sa: Er jeg i Guds sted? det er han som har nektet deg livsfrukt.

De kunne jo adoptert er ikke de som er "håpet" da??

Bra jeg ikke er imot Homofile generelt for da hadde jeg vel hatt bra argumenter, eller det er vel ikke å mange som har lest bibelen her... ikke vet jeg

Stein :D

Skrevet

?

Tenkte bare jeg skulle si hva jeg tenkte på:

Jeg synes ikke at homfile skal få adoptere, og det er ikke for de at barna kan bli mobba, eller at barna ikke får kjærlig oppvekst.

Jeg vil ikke på grunn av samme grunn som at jeg ikke vil at enslige skal få adoptere. Det er ikke noe med å være gammeldags eller ikke, men det er rett og slett slik at barnet trenger mor og far for å få den beste oppveksten. Og da er det ikke snakk om at man har en reserve, eller liksom eller steppe-inn pappa/mamma, men en orntli' mamma og pappa. Dette er bevist. Hvorfor det er slik, har de funnet noen svar på, mens noen spørsmål finnes det enda.

Igjen vender jeg meg til at slik naturen skaper oss ,skal vi respektere. Det er umulig for en alene å få barn, eller to av samme kjønn. Så fremt man ikke fusker ved hjelp av moderne teknologi eller av tilfeldig sex. Ingen av delene er naturlig eller ønskelig utgangspunkt for å få barn.

Dessuten liker jeg gamle verdier, det er ikke uten grunn at folk i flere tusen år har levd etter de samme prinsippene. Av og til så bør man faktisk lytte til de eldre, forfedrene dine. De har levd og vet hva som er best. Jeg liker at barn skal ha en mor og far, og at vil man leve livet annerledes, kan man også ta konsekvensene av det.

Jeg synes det er uhyggelig å møte så mange som synes det er en menneskerett å få barn. Jeg kan ikke tenke meg noe mer egoistisk, og det er ikke godt utgangspunkt for et oppvekstmiljø.

Skrevet

Stein;

Står dette i Moseboka altså??! :o

Jaja, enda et exempel på at bibelen er skrevet av forfattere med langt skjegg fra midtøsten...

Skrevet

Flere steder i denne tråden skriver folk at "selvfølgelig skal homofile få barn". Det er vel ikke selvfølgelig! Hvis det hadde vært selvfølgelig ville vi ikke diskutert det. Hvis det var selvfølgelig ville vi vært skapt slik at to personer av samme kjønn kunne lage barn sammen.

Jeg har ikke vanskeligheter med å akseptere at noen er homofile, jeg har selv flere homofile venner. Jeg har heller ikke problemer med å akseptere at homofile gifter seg, det er like fint hver gang noen finner hverandre og vil leve sammen. Men jeg må innrømme at jeg er uenig i at homofile skal få barn. Rett og slett. Ikke alle heterofile får barn heller, og slik er det bare. Det er ikke en menneskerett å få barn.

Nå blir sikkert noen sinna på meg...

Gjest Anonymous
Skrevet

hei alle! det som jeg vil si er at: så lenge noen mener at det ikke er en menneskerett å få barn for "vanlige" heterofile, mener jeg at ikke homofile bør få barn heller.

Homofile bør ikke et oppdra et barn sammen fordi:

Barn kan bli utsatt for mobbing, og barnet kan få psykiske problemer, og tenk deg et barn i tenårene som nå har begynt å innsett at han har to mammaer eller to pappaer... ikke fortell meg at det barnet vil ha det helt bra!

Det stakkars barnet vil sikkert begynne å lengte etter en skikkelig familie, og vil vi ikke unne barnet det? er det ikke mer rett å tenke på barnet, enn på seg selv? jeg synes homofile skal forstå og akseptere og respektere overfor seg selv at de ikke lever et normalt familieliv, og derfor må finne seg i å ikke få det som alle andre.

Det er sikkert jævlig for homofile å høre dette, men jeg synes homofile bør ha såpass innsikt og prøve å forstå at de kan ødelegge et lite barns liv.

Det er ikke normalt for barn å vokse opp i en familie med to pappaer eller to mammaer!

Jeg tror, på et eller annet tidspunkt vil barnet få problemer med sin homofile famile, og kanskje barnet vil ta livet av seg?

Er det verdt å ta den risikoen for et barn?

Skrevet
Barn kan bli utsatt for mobbing, og barnet kan få psykiske problemer,

Ja, det kan barnet selv når det har heterofile foreldre, så den der holder ikke.

Homofile kan oppdra barn like godt som heterofile og de har like mye rett til å bli stilt på lik linje som heterofile.

Man kan ikke dømme folk pga legningen de har og barn blir mobbet for nesten alt den dag i dag, så to foreldre samme kjønn tror jeg ikke gjør så stor forskjell.

Tenk deg at du er homofil og vil ha barn, men får ikke lov nettopp fordi du er homofil. Hvordan ville du følt deg da? Hvordan ville du følt deg når du blir tråkket på hele tiden fordi du er homofil?

De er våre medmennesker og de har like mye rett til å gjøre det samme som heterofile.

Jeg synes det er så diskriminerende å ikke la de adoptere pga av de er homofile.

Skammer meg på vegne av sånne folk jeg!

Skrevet

til stein (med fare for å havne veldig utenfor temaet):

hmm... bibelen er for det første fylt med en mengde motsetninger ( http://www.ffrf.org/lfif/contra.html ), og for det andre er den oversatt på en måte som ikke alltid er like klar. mener bestemt å ha lest at tekstene hvor det står at menn ikke skal ha sex med menn, også kan oversettes til at menn ikke skal ha sex med gutter...

barn blir mobbet for mye rart. en veninne av meg ble for eksempel mobbet fordi faren hennes var død :o , så argumentet ang. mobbing synes jeg ikke holder...

helt enig med dem som sier at homofile som bestemmer seg for å skaffe barn som regel har tenkt nøye igjennom dette, og derfor vil være like, om ikke mer skikket enn mange andre foreldre. på tide at verden beveger seg litt fremover også i lille norge spør du meg :)

tingeling

Skrevet

Kort svar fra meg:

Heterofile og homofile bør likestilles når det gjelder adopsjon eller kunstig befrukting.

Hvis jeg skal være bunn ærlig må jeg innrømme at en god del personer aldri skulle ha hatt lov til å oppdra barn. Men det har ingenting med seksuell legning å gjøre!!! Det har å gjøre med personlig umodenhet, rusmiddelbruk, psykisk ustabilitet osv. å gjøre.

Uten at jeg har noen statistikk for det regner jeg med at det er prosentvis like mange gode foreldre-emner blant de homofile som de hetrofile.

Har aldri skjønt hvorfor homser skal behandles anderledes enn resten av befolkningen. Eller hvorfor de ikke skal kunne være like gode foreldre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...