Melian Skrevet 11. juli 2002 #41 Del Skrevet 11. juli 2002 Det er ikke snakk om at homofile ikke akn være gode foreldre, eller gode mennesker. En alenefar kan være verdens beste far, men likevel vil dette ikke være nok for et barn. To fedre vil heller ikke oppveie dette. Selvfølgelig så kan et barn som vokser opp med enten aleneforeldre eller homofile bli et godt menneske og ha en god oppvekst. Men likevel så er det slik at barn som har begge kjønn representert hos to foreldre har det, og er bedre enn de som ikke har hatt det. Selvfølgelig så finnes det mange som absolutt ikkke burde være foreldre. Dermed skal en ikke takke seg til det nest beste for et barn. Barn som blir adoptert bort har det vanskelig nok start som det er. Et annet eksempel er at de som ikke har veldig mye penger, kan også være verdens beste foreldre, men de får heller ikke adoptere. Det er ganske strengt for hvem som kan adoptere på noen punkter, og det trengs. Jeg forstår godt at noen synes at fordommer hos andre er et argument for ikke adoptere.. det har vist seg f.eks. spesielt i USA der det er sterk motsatnd mot at hvite adopterer svarte. Jeg synes fordomsargument er forståelige, men ved å motsette seg adopsjon av en slik grunn vil bare øke fordommene. Nestekjærlighet betyr ikke å gi nesten din alt en vil ha... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. juli 2002 #42 Del Skrevet 11. juli 2002 til arielle: tenk hvis du ikke kan få barn, som mange i Norge ikke kan(ufrivillig barnløse) hvordan ville du følt deg da om du ikke fikk betalt for å prøve å få et barn ved hjelp av kunstig befruktning? Ville ikke du følt deg tråkket på? det er nemlig ikke en menneskerett å ha barn enda i Norge.... selv om jeg aldri skifter mening med homofile som skal ha et barn sammen. Barn har mye mye større sjanse for å bli mobbet og få psykiske problemer osv. innse det da.Hvorfor ta den risikoen å la et barn slite, når det er så mye annet som kan være vanskelig i livet? Og tenk deg hvis du har hatt en søster og hun var lesbisk og flyttet sammen med en annen dame, og de hadde adoptert et barn sammen, hvordan ville du reagert da? tror mange er for adopsjon for homofile fordi det ligger så fjernt i fra dem, og at de har ikke følt på kroppen å se noen kjente venner osv. virkelig adoptere et barn sammen og oppdra det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guess What! Skrevet 11. juli 2002 Forfatter #43 Del Skrevet 11. juli 2002 tuji ; Når folk skriver "selvfølgelig" så mener de for seg selv.. Det syntest selv at det er "selvfølgelig".. Men man kan jo ikke bare ta fra mennesker et barn, fordi de ønsker det veldig, og har lyst å ta vare på det ? Nei, det blir jo helt feil!!! HUff, denne verden er firkantet! Tenk om gate barna i Brasil kunne fått foreldre?! Og her til lands NEKTES foreldre å få barn?! :-? :-? :-? Hvor går moralen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sitri Skrevet 11. juli 2002 #44 Del Skrevet 11. juli 2002 til arielle: tenk hvis du ikke kan få barn, som mange i Norge ikke kan(ufrivillig barnløse) hvordan ville du følt deg da om du ikke fikk betalt for å prøve å få et barn ved hjelp av kunstig befruktning? - Adopsjon og kunstig befruktning kan ikke sammenlignes. Jeg kan ikke forestille meg det heller og det vil aldri bli aktuelt for meg for jeg har allerede 2 barn. Men jeg antar at jeg hadde blitt forbanna og lei meg. Ville ikke du følt deg tråkket på? det er nemlig ikke en menneskerett å ha barn enda i Norge.... - Menneskerett og menneskerett.........Homofile har like mye rett til å adoptere som heterofile. Jeg har aldri snakket om menneskerett i det hele tatt, men hva jeg synes de homofile har rett på/bør få lov til. selv om jeg aldri skifter mening med homofile som skal ha et barn sammen. Barn har mye mye større sjanse for å bli mobbet og få psykiske problemer osv. innse det da - Som jeg sa, barn blir mobbet for alt. Tror du ikke et barn kan få psykiske problemer ved å bli mobbet pga vekten eller utseendet? Jo, tenk de kan det. .Hvorfor ta den risikoen å la et barn slite, når det er så mye annet som kan være vanskelig i livet? - Det er bedre med en/to foreldre ( samme kjønn eller ikke, spiller ingen rolle ) enn ingen. Og tenk deg hvis du har hatt en søster og hun var lesbisk og flyttet sammen med en annen dame, og de hadde adoptert et barn sammen, hvordan ville du reagert da? - Jeg hadde blitt glad på deres vegne faktisk. Og gratulert dem masse. tror mange er for adopsjon for homofile fordi det ligger så fjernt i fra dem, og at de har ikke følt på kroppen å se noen kjente venner osv. virkelig adoptere et barn sammen og oppdra det. - Hadde jeg hatt venner som var homofile og de hadde adoptert et barn, så hadde ikke jeg følt det annerledes pga at de var homofile. Homofile blir diskriminert for mesteparten i dag og det synes jeg er så forbanna bak mål at det ikke måte på. De er mennesker de og, og jeg synes de bør få adoptere på likhet med alle oss andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sitri Skrevet 11. juli 2002 #45 Del Skrevet 11. juli 2002 Når det gjelder det første spørsmålet ditt, så kan jeg ikke si så mye for jeg vet så og si ikke noe om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. juli 2002 #46 Del Skrevet 12. juli 2002 men arielle da,du blander sammen her, når du vet at det ikke er en menneskerett å ha barn, så er det ikke det, verken med adopsjon eller å få det kunstig eller naturlig. Jeg vet innmari godt at du er for at homofile faktisk skal få adoptere et barn sammen, og du fornekter det hele, og ser ingen problemer med at et barn kan få det tøft i livet med å tilbringe det på en unaturlig måte, nemlig med to foreldre av sammen kjønn, og synes du denne måten er naturlig for et barn, ja da er det rart at det finnes to kjønn i verden? kanskje vi bare trenger ett kjønn i verden? Nei, altså et barn trenger å få vokse opp i en naturlig famile(med to heterofile) det er det mest naturlige i verden, og jeg synes ikke vi skal tukle med naturen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. juli 2002 #47 Del Skrevet 13. juli 2002 Hei! Jeg ser ikke probleme med at barn vokser opp hos homofile par. Noe av det jeg tenker på når temaer som dette dukker opp er trygghet og kjærlighet toord som står sentralt mener jeg. Jeg mener det er viktigere å tenke på at et barn vokser opp i et trygt hjem der det blir vist kjærlighet og tillit. Det er nok av barn som vokser opp i voldlige hjem og med alkohol og narkotika rundt seg i hverdagen. Hvor riktig er det?! Jeg mener at barnets beste skal komme først!!! Ha fortsatt en god sommer! Hilsen Krepsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElleVille Skrevet 14. juli 2002 #48 Del Skrevet 14. juli 2002 Stein. Om Bibelen er en god bok eller ikke, det trenger vi ikke diskutere så mye her. Men med mitt livssyn betyr det svært lite - ingenting - hva som står i Bibelen om noe som helst. Det står mye smart i den boka, men jeg er uenig i en rekke saker. Det står at kvinnen er under mannen, og det står at menn ikke skal ha sex med menn. Jeg er uenig i begge deler. Du spør igjen hvem planter disse holdningene i barna. Jo det er lett å svare på, det er vi, du og jeg og mange andre. Barn lar seg påvirke av det mest utrulig. Og om mor eller far sier noe så betyr det alt. Ja, jeg spør, men jeg spør ikke mest for å få svar. Jeg spør for å få et svar på hva som da står igjen av argumenter hos deg, når vi er enige om at barna ikke vil bli mobbet med mindre du og jeg skjerper oss kraftig. Nei en skal ikke behandle noen annerledes en andre, men allikavel er jeg ikke for at homofile skal få adoptere. Lurer på hva bibelen sier om homofili jeg.... Jeg lurer litt på hva du sier om homofili jeg? De kunne jo adoptert er ikke de som er "håpet" da?? ..meaning? Bra jeg ikke er imot Homofile generelt for da hadde jeg vel hatt bra argumenter, eller det er vel ikke å mange som har lest bibelen her... ikke vet jeg Jeg henger ikke helt med deg her. Hva mener egentlig du om homofili? Og om deres rettigheter iforhold til oss andre? Ser ingen nye argumenter, bortsett fra Bibel-sitater. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå