Gå til innhold

Uforståelig trønder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva mener en trønder når han sier "teilla"?

Skulle gjerne fått litt hjelp på akkurat det.

Tnx.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør han?

Anonymous poster hash: c49f6...fd0
Skrevet

Treet?

Anonymous poster hash: a6fa3...663
  • Liker 2
Skrevet

Treet?

Eller grantre som personen over meg sier :)

Skrevet

Haha, som trønder selv føler jeg at jeg burde vite dette man tror ikke jeg har hørt ordet før. Er det bare et annet ord for grantre? Er dette fra nord-trøndelag?

Skrevet

Nei nå må dere slutte å tulle!

Skriv setningen han bruker ordet i.

Skrevet

De e så my vinnj at teilla blest ne.

Det er så mye vind at grantreet veltet.

Nordtrøndersk.

Skrevet

Haha, som trønder selv føler jeg at jeg burde vite dette man tror ikke jeg har hørt ordet før. Er det bare et annet ord for grantre? Er dette fra nord-trøndelag?

Jeg er fra nord-trøndelag. Ganske nærme trondheim da, men det er vel noen her som sier "teilla" og mange sier også grantre:P Jeg sier grantre iallefall, tror resten av familien min og vennene mine sier det også:P

Skrevet

Jeg er fra nord-trøndelag. Ganske nærme trondheim da, men det er vel noen her som sier "teilla" og mange sier også grantre:P Jeg sier grantre iallefall, tror resten av familien min og vennene mine sier det også :P

Ok, skjønner. Er fra sør for Trondheim og aldri hørt ordet før i hele mitt liv. Begynte nesten å føle meg litt utelatt! ;)

Skrevet

Jeg vet ikke hvorfor men jeg forbinder det ordet med de elektrisitetsledningene mellom stolpene? Jeg leser dere skriver trær, men jeg får det ikke til å rime.

Skrevet

Jeg er gift med en nord-trønder og "teilla" bruker han om alle trær, ikke bare et grantre. :)

• Liker 1
Skrevet

Ville nesten tro han hadde sagt "toilla" hvis han mente et grantre?

Anonymous poster hash: f0807...715
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Tusen takk :) Supert.

Han vil ha lys på teilla i desember og spurte om litt hjelp med å få ordna det. :tree:

Tigern = Teilla? :klo:

(Greit å vite hva det er, før man tilbyr seg..)

Endret av Tøytigern
  • Liker 1
Skrevet

teilla e treet ja. :) Hvilket som helst tre egentlig. ikke bare grantre. :) MIne slektninger fra fosen bruker det ordet. Jeg også før, nå er det blitt mere Tronhjemsk, og nå er det da treet. :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg er fra Nord-Trøndelag, nærmere bestemt Innherred, og sier teilla. Som regel sier jeg det om nåletrær (gran og furu), nen det brukes om alle typer trær der jeg er fra.

• Liker 2
Skrevet

I hvilken sammenheng brukte han dette ordet? Er fra Trondheim sentrum og har aldri hørt dette ordet før. :vetikke:

Anonymous poster hash: 8e31e...26b
Skrevet

I hvilken sammenheng brukte han dette ordet? Er fra Trondheim sentrum og har aldri hørt dette ordet før. :vetikke:

Anonymous poster hash: 8e31e...26b

Han la det ut på tidslinja si om noen kunne assistere med å få lys på teilla i desember.

Fikk noen -Lykke til! -Har ikke lift -Høydeskrekk..osv.

Fint å vite hva det er snakk om før man tilbyr seg, uten å skrive "Hva f.. er teilla?" på Face...

Men nå begynner jeg jo å mistenke at det er en sarkastisk, intern status og at de aller fleste vet nøyaktig hvilket tre det er snakk om fra før.

Skrevet

Ville nesten tro han hadde sagt "toilla" hvis han mente et grantre?

Anonymous poster hash: f0807...715

Pittelitt off-topic, men "toilla" betyr vel "tulla"? Altså, at jeg bare tulla. Med mindre mitt lille trønderhode har gått glipp av noe - igjen! :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...